Ønsker tips om speil til 600 Hornet 2009

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Tommy Andersen pi
Innlegg: 35
Registrert: 23 aug 2015, 10:27
Motorsykkelen din: Triumph tiger sport 1050

Ønsker tips om speil til 600 Hornet 2009

Legg inn av Tommy Andersen pi »

Hei, originale speil viser for det meste albuene, og lite bakover. Jeg er ute etter forlengere eller nye speil som er lengre.
Når jeg googler dette, så er det ett vell av treff, men vanskelig å orientere seg om faktiske størrelser og om det passer.

Jeg er sikkert ikke første som endrer dette, så noen der ute har sikkert gode tiips.

Så forresten at man kan få med integrerte blinklys, det virker smart. På min er det satt på noen uoriginale som ser kule ut, men som nesten ikke er synlige. Så om det er lurt kan jeg slå to fluer i en smekk. (Mangler fortsatt bedring av blinklys bak, men jeg har de origianele som jeg skal prøve å remontere. Enklere sagt enn gjort siden det origianle festet er sagd av for de nye... men en ting om gangen, speil..)

Om jeg kjøper med led blinklys tenker jeg vekt, jeg antar det er er en ufordel om speilene blir tyngre, at det gjør noe med styrefølelsen. Hva tror dere?

Arvid
Innlegg: 29
Registrert: 12 feb 2013, 04:53
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 2014

Re: Ønsker tips om speil til 600 Hornet 2009

Legg inn av Arvid »

Jeg byttet til litt bredere styre og nye speil fra Rizoma på min. Det utgjorde en veldig stor forskjell og speilene ble faktisk brukende til og se bakover med.

Bilder i den gamle salgsannonsen min på finn her: http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... d=47203973

Brukeravatar
Tommy Andersen pi
Innlegg: 35
Registrert: 23 aug 2015, 10:27
Motorsykkelen din: Triumph tiger sport 1050

Re: Ønsker tips om speil til 600 Hornet 2009

Legg inn av Tommy Andersen pi »

Hei, takk for tips!
Jeg har bestilet et forlengere, som er 40 mm, blir spennende å se om det er nok. Fine bilder du hadde til annonsen.

Med tanke på fremtiden, og oppgradering til mer dreimoment, hvordan vil du beskrive MT 09 visa horneten?

Arvid
Innlegg: 29
Registrert: 12 feb 2013, 04:53
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 2014

Re: Ønsker tips om speil til 600 Hornet 2009

Legg inn av Arvid »

Forskjellen fra en 600 kubikker til MT-09 er natt og dag. MT-09 motoren har veldig mye moment i bunn og særlig kjøring på svingete veier i motbakke blir noe helt annet. Har vært i alpene med begge deler og MT-09 er veldig mye mere behagelig og kjøre på slike veier.

Brukeravatar
Tommy Andersen pi
Innlegg: 35
Registrert: 23 aug 2015, 10:27
Motorsykkelen din: Triumph tiger sport 1050

Re: Ønsker tips om speil til 600 Hornet 2009

Legg inn av Tommy Andersen pi »

Det blir spennende å prøvekjøre forskjellige alternativer etter hvert. Prøvesatt en del på messa i Gøteborg. Den jeg satt best på var MT-10 ! Satt også gått på BMW S1000R, men den har veldig hardt sete. I mellomtiden, som minst blir ett år eller to, så får jeg god trening i å gire.

Svar