Jeg har et spørsmål ang nyrebelte og håper å dere som har erfaring av det kunne kansje hjulpet meg.
For en stund siden måtte jeg opereres og har nå bare et nyre igjen. Jeg ble litt " skeptisk" te kjøring nå pga det. Så d er vell best å forsikre det ene nyret jeg har igjen. Jeg har sett på forskjellige typer belter på nett men jeg må gå etter kvalitet her... ser å Biltema har til 150 lapp og andre plasser te 500 lapp. Er det forskjell på kvalitet eller er det kun pris forskjell ?
Jeg synes det er så pass vigtig ting for meg å jeg må ha på meg det som beskytter mest muligt. Er det noen som har erfaring av disse forskjellige beltene ? Mvh.
Nyrebelte erfaring ?
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Re: Nyrebelte erfaring ?
Har ikke erfaringer selv med nyreproblemer. Men jeg ville nok anbefalt en ryggskinne med nyrebelte. Velg da en som er litt luftig/perforert i sk "Level 2", så slipper du unna mye av ryggsvetten. Velg også en som er bøyelig og former seg etter ryggen, og viktigst av alt, riktig størrelse. De billigste er gjerne de som er mest klamme å ha på.
Hvorvidt man trenger nyrebelte er jeg mer usikker på. Kjører du på bare asfalt med en moderne tung motorsykkel vil jeg tro vibrasjonene er helt problemfrie også for deg. Men kjøring på dårligere veier kan nok gjøre problemstillingen mye mer aktuell
Hvorvidt man trenger nyrebelte er jeg mer usikker på. Kjører du på bare asfalt med en moderne tung motorsykkel vil jeg tro vibrasjonene er helt problemfrie også for deg. Men kjøring på dårligere veier kan nok gjøre problemstillingen mye mer aktuell
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Heisan Trunta og velkommen hit til MCsiden.no
Greit å ta gode forholdsregler i din situasjon. Samtidig veldig hyggelig å høre at du ikke gir opp MC-kjøringen pga. av den helsesituasjonen du er i
.
Jeg har nyrene intakt, men hadde store ryggproblemer for en god del år siden, spesielt korsryggen pga. en medfødt skjevhet i ryggsøylen (trolig pga. komplisert fødsel...) og ble anbefalt nyrebelte.
Det hjalp godt da smertene var på det verste.
Kjøpte dette av det svenske merket Rehband, som jeg fortsatt har i tilfelle jeg skulle få bruk for det:
Miraklenes tid er ikke forbi, tenkte jeg i løpet av 2007 sesongen, etter at jeg kjøpte MC høsten 2006 og fikk kjørt en måneds tid denne sesongen.
Etter oppstarten i 2007 sesongen merket jeg at ryggproblemene gradvis forsvant etterhvert som jeg kjørte mer og mer MC.
I dag er jeg helt smerte- og plagefri fra alt som minner om ryggplager og har aldri hatt det bedre med tanke på nettopp dette.
Satser på at jeg har "vokst fra" ryggproblemene og kan nyte den siste tredjedelen av livet (om man er heldig
) uten ryggplager.
Som du sikkert skjønner så anbefaler jeg et godt nyrebelte med god fleksibilitet som gir god bevegelighet, noe Rehband beltet jeg har helt klart har.

Greit å ta gode forholdsregler i din situasjon. Samtidig veldig hyggelig å høre at du ikke gir opp MC-kjøringen pga. av den helsesituasjonen du er i

Jeg har nyrene intakt, men hadde store ryggproblemer for en god del år siden, spesielt korsryggen pga. en medfødt skjevhet i ryggsøylen (trolig pga. komplisert fødsel...) og ble anbefalt nyrebelte.
Det hjalp godt da smertene var på det verste.
Kjøpte dette av det svenske merket Rehband, som jeg fortsatt har i tilfelle jeg skulle få bruk for det:

Miraklenes tid er ikke forbi, tenkte jeg i løpet av 2007 sesongen, etter at jeg kjøpte MC høsten 2006 og fikk kjørt en måneds tid denne sesongen.
Etter oppstarten i 2007 sesongen merket jeg at ryggproblemene gradvis forsvant etterhvert som jeg kjørte mer og mer MC.
I dag er jeg helt smerte- og plagefri fra alt som minner om ryggplager og har aldri hatt det bedre med tanke på nettopp dette.
Satser på at jeg har "vokst fra" ryggproblemene og kan nyte den siste tredjedelen av livet (om man er heldig

Som du sikkert skjønner så anbefaler jeg et godt nyrebelte med god fleksibilitet som gir god bevegelighet, noe Rehband beltet jeg har helt klart har.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Velkommen i forumet forresten Trunta.
Ser nå at du kjører GoldWing, og regner med at det ikke er mye aktiv gruskjøring med denne
Ser nå at du kjører GoldWing, og regner med at det ikke er mye aktiv gruskjøring med denne

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ser her, ja!
Rehband lager ting fortsatt :) .
Kanskje dette kan være noe for deg, Trunta? :
https://www.sportamore.no/produkt/80142 ... upport-bla
Rehband lager ting fortsatt :) .
Kanskje dette kan være noe for deg, Trunta? :
https://www.sportamore.no/produkt/80142 ... upport-bla

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Takk for flotte tips