Her tar du faktisk ganske feil ErikErik.H.M skrev:Min personlige erfaring med gatesyklene (ikke SM og evt. Endurosyklene) til KTM, Yamaha, Aprilia og Honda, er at de alle har nokså like sittestillinger. Gikk rett fra en YZF til en MT en gang, og sittestillingen på YZF'n var egentlig ikke så annerledes i forhold til MT'n som man skulle tro.
Kvaliteten på disse syklene er også såpass høy at du vil nok ha en problemfri sykkel (når du handler for 40k) hvis du følger opp servicene. Så jeg tror at sålenge du prøvesitter/prøvekjører sykkelen først og er fornøyd, så vil du bli fornøyd

Utgangspunktet da MT-125 ble konstruert var en 2014 YZF-R125. Motor, ramme, hjul og bremser samt elektronikk er den samme. Men ellers ble det gjort en masse forandringer foruten å fjerne kåpen. Den har blant annet en kortere tank, fothvilere er plassert litt lavere og lengre fram, og det er påsatt et vanlig mc-styre i stedet for clip-on styret fra YZF. Dette gjør at du har en langt mer oppreist sittestilling ved at du sitter litt lengre fram, og når styreholkene er flyttet nesten 15 cm lengre opp og bakover, samt at styret er bredere sier det seg selv at dette blir en stor forskjell. YZF-R125 har egentlig en ekstremt framoverlent sittestilling. Det er ikke tilfelle for MT-125!