Yzf 750 startproblemer
-
- Motorsykkelen din: Yamaha yzf 750
Yzf 750 startproblemer
Har lånt en yzf 750 som har stått noen år. Sykkelen kan vel betraktes som godt brukt sykkel og er ombygd til streetfighter. Har gått over den og luftet clutch ol så den er straks kjøre klar. Problemet er at den er veldig tungstartet og man må helle bensin direkte i forgasseren for å få start... Tidligere eier har fjernet luftfilterboks og plugget vakuum slanger. Noen tips wtd?
- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Re: Yzf 750 startproblemer
Bensinpumpa som er dårlig, kanskje?
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Jeg blir alltid skeptisk når disse tingene er gjort, spesielt fjerning av luftfilterboks...Melvin2015 skrev:Tidligere eier har fjernet luftfilterboks og plugget vakuum slanger. Noen tips wtd?

Denne er helt avgjort en viktig brikke i 'pustemiljøet' i en bensindrevet motorsykkelmotor.
Å forstyrre 'økologien' i en motorsykkel med slike ting i håp om evt. å få økt effekt/(innsugs)lyd synes jeg er tullete i utgangspunktet og jeg tror neppe det har noen gunstig effekt på andre ting heller. Som f.eks. å starte sykkelen.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Denne sykkelen har helt klart blitt utsatt for en kreativ bakgårdsmekaniker. Fjernet luftfilterboksen, og plugget vakuumslanger? Det er mange ting i motoren som er styrt av vakuum, blant annet forgasserne. Det er nærliggende å tenke at du finner løsningen her.AJ skrev:Jeg blir alltid skeptisk når disse tingene er gjort, spesielt fjerning av luftfilterboks...Melvin2015 skrev:Tidligere eier har fjernet luftfilterboks og plugget vakuum slanger. Noen tips wtd?.
Denne er helt avgjort en viktig brikke i 'pustemiljøet' i en bensindrevet motorsykkelmotor.
Å forstyrre 'økologien' i en motorsykkel med slike ting i håp om evt. å få økt effekt/(innsugs)lyd synes jeg er tullete i utgangspunktet og jeg tror neppe det har noen gunstig effekt på andre ting heller. Som f.eks. å starte sykkelen.
-
Det er jeg helt enig i... Vakuum. Grunnen til at luftfilterboksen er løsnet er nok at forrige eier har gitt den bensin rett i gasserene for å i det hele tatt få starte. Hvor kan man få tak i tegning/skjema over vakuumslangene?
- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Er det feil vacuum i gasserne i forhold til dysene (noe det blir uten luftfilter), skjønner jeg at den kan være vanskelig å starte.
Men er den dyset opp, mangler motoren luftfilter?
Men er den dyset opp, mangler motoren luftfilter?
Medlem av Tønsberg mc klubb
-
Ikke noe luftfilter. Om det er original dysing aner jeg ikke... Skulle hatt ett skjema over slangene slik at jeg er sikker på de blir montert riktig!