Kappe i ramme

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
adivass
Innlegg: 63
Registrert: 18 mar 2013, 14:55
Motorsykkelen din: Yamaha XT600Z Tenere 1988
Sted: Søre sunnmøre

Kappe i ramme

Legg inn av adivass »

Så, jeg kunne tenke meg å gjøre en tail chop på min Ducati m600, helst på lovlig vis.
Fikk med noen papirer om at en av de forrige eierne hadde søkt staten om lov, og fikk et ganske A4 svar om at han måtte kunne vise til dokumentasjon fra produsent, noe jeg betviler er mulig å oppdrive.
Etter det jeg fant av dokumentasjon om ombygging på nettet skulle det være mulig å få ting godkjent uten dokumentasjon fra produsent, da dette var formulert som "en av måtene" å få det godkjent på.
Som vist på bildet så er det ikke en veldig viktig del av rammen jeg vil kappe, og lurer da på om noen med erfaring på området har en formening om det faktisk er mulig å få noe slikt godkjent?
ramme.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Kappe i ramme

Legg inn av Elruts84 »

Er det vegvesenet som godkjenner slik? Evt ta kontakt med dem?

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 727
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Kappe i ramme

Legg inn av JanK »

Jeg spurte en "sjef" hos statens vegvesen om dette i fjor da jeg importerer mange Ducatier, han sa at det ikke var noe problem med kutting av bakramma på monster siden det ikke er en "bærende/strukturell) del av ramma.

Søk ikke om lov, kutt, kjør og vær glad. Det er massevis med Ducatier som har kuttet ramme, ingen har fått det "godkjent".

Hvis du spør kan det hende at du får ett annet svar enn jeg fikk....
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

adivass
Innlegg: 63
Registrert: 18 mar 2013, 14:55
Motorsykkelen din: Yamaha XT600Z Tenere 1988
Sted: Søre sunnmøre

Re: Kappe i ramme

Legg inn av adivass »

JanK skrev:Jeg spurte en "sjef" hos statens vegvesen om dette i fjor da jeg importerer mange Ducatier, han sa at det ikke var noe problem med kutting av bakramma på monster siden det ikke er en "bærende/strukturell) del av ramma.

Søk ikke om lov, kutt, kjør og vær glad. Det er massevis med Ducatier som har kuttet ramme, ingen har fått det "godkjent".

Hvis du spør kan det hende at du får ett annet svar enn jeg fikk....
Kan dette ha gjaldt nyere monstere der bakramme er skrudd og ikke en integrert del av rammen?

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 727
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Kappe i ramme

Legg inn av JanK »

adivass skrev:
JanK skrev:Jeg spurte en "sjef" hos statens vegvesen om dette i fjor da jeg importerer mange Ducatier, han sa at det ikke var noe problem med kutting av bakramma på monster siden det ikke er en "bærende/strukturell) del av ramma.

Søk ikke om lov, kutt, kjør og vær glad. Det er massevis med Ducatier som har kuttet ramme, ingen har fått det "godkjent".

Hvis du spør kan det hende at du får ett annet svar enn jeg fikk....
Kan dette ha gjaldt nyere monstere der bakramme er skrudd og ikke en integrert del av rammen?
Nei, dette gjelder gamle "klassiske" monster, som din.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

adivass
Innlegg: 63
Registrert: 18 mar 2013, 14:55
Motorsykkelen din: Yamaha XT600Z Tenere 1988
Sted: Søre sunnmøre

Re: Kappe i ramme

Legg inn av adivass »

Supert, da blir det fort litt kapping etterhvert! :)

Svar