Bjerknez skrev:JohnnyTh skrev:Du tenker litt feil. Hvis man skal snakke om vilken mc som er raskest i sving, så kan man ikke bruke nivået på føreren dom en faktor. Man må gå ut fra at begge førerne kan presse sykkelen sin til det ytterste.
Så kan vi heller diskutere hvilken sykkel gjennomsnitts føreren kan kjøre raskest med. Det tror jeg nemlig ikke er den samme.
Ja ok... da vil jeg vel tro at en renbarket R-sykkel med skikkelig gummi og dempere er det som er tingen. Men det er bare vill gjetning.
I følge første trollepost i tråden så er det spørsmål om hvilken sykkel som er raskest gjennom svingene av en harley og en R-sykkel. Presser man begge sykkeltypene til det ytterste med gjevngod fører så er jeg ganske sikker på at Harleyen blir parkert, både i svingene og på resttstrekken.
Med Adventure sykler med respekt for seg selv så er det nok mer gjevnt, men uansett, jeg tror en renbarket R-sykkel trekker det lengste strådet til slutt. Vertfall med tanke på rundetid på bane.
Det vil selvfølgelig være jevnere, men fortsatt stor forskjell.
Det som kommer nærmest R er Streetfighter/naken sykler som ofte er basert på en R sykkel men med noe lavere effekt, dårligere bremse/demper komponenter, andre dekk/felger og høyere vekt osv.
En ADV vil aldri kunne klare å kjøre fra en slik sykkel. Det er fysiske begrensinger som sørger for det.
Men den er heller ikke konstruert for å være rasket i svinger heller.
Men en FØRER på en ADV kan kjøre fra deg, men det er noe helt annet.
Men påstanden til Dykkeren er at han med en GS kjører fra de FLESTE R sykler.
Hvorfor ikke alle R sykler da?