Cheron; Ferie modus :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Cheron; Svart eller rød Ducati?? Eller kanskje gul?!

Legg inn av cheron »

Den forrige kebabtralla mi var en 525 tds.. Rulla 340 000 da jeg solgte den. Motoren var som ny. Rulla ut fra fabrikken.. Men resten av bilen? Det som motoren var pakka inn i? Vel.. Den kan diskuteres om det var strøkent... :mk
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Cheron; Svart eller rød Ducati?? Eller kanskje gul?!

Legg inn av Desmo »

cheron skrev:330 000 er ingenting på BMW diesel. Ruller glatt 1 million som de fleste andre dieselmotorer. Så km standen ser jeg aldri på når jeg handler dieselbil.
Trur ikke 1,9ern i Boraen min ruller 1 mill. Det er tatt ut ganske mye hester fra den motoren. 150 hk @4.000 o/min og 320 Nm @ 1.900 o/min. Det er vesentlig høyere trimmingsgrad enn den første 1,9 TDIen som hadde 90 hk.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Cheron; Svart eller rød Ducati?? Eller kanskje gul?!

Legg inn av Misha »

Pollti skrev:Du, 3,5 holder du hus langt unna Tertnes ?
Bor på øya rett ved siden av, en 25 minutters kjøretur. Skal du i vesterled? :scratch
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Pollti

Re: Cheron; Sykkelløs for tiden

Legg inn av Pollti »

Nei, jeg har bare et hat/kjærlighets forhold til Tertnes etter diverse ungdoms synder. Det trasker noe avkom der som jeg har dårlig kontakt med mest pga en vrang moder. Jeg var nok ikke så grei i gammle dager som jeg er i dag. :scratch Misjons
hotellet i Stavanger er reneste barnematen i forhold. Derifra har det utroilig nok ikke kommet krav om barnebidrag heller.Og det er nesten utrolig slik som det ble herjet der. Nå ser jeg at avkommet har flyttet tll Bergens Festning. Hvor i terrengeter er det da? Nesten i sentrum tror jeg ? Får nok oppsøke henne og være duk i nakken. Hun vet faderen er østlending men derover vet hun ikke mye tror jeg. Til tider plager det meg litt. Med skam å meddele så har jeg ikke vært noen god far for henne.
Sist redigert av Pollti den 12 des 2009, 21:06, redigert 1 gang totalt.

Gangbang
Innlegg: 19
Registrert: 09 nov 2009, 18:40
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Re: Cheron; Sykkelløs for tiden

Legg inn av Gangbang »

Pollti skrev:...etter diverse ungdoms synder. Det trasker noe avkom der som jeg har dårlig kontakt med pga en vrang moder. Jeg var nok ikke så grei i gammle dager som jeg er i dag

Dagens :D :-D

Pollti

Re: Cheron; Sykkelløs for tiden

Legg inn av Pollti »

ho ho. :notlistening

Gammelgutt

Re: Cheron; Sykkelløs for tiden

Legg inn av Gammelgutt »

Denslags har jeg heldigvis sluppet. Jeg lærte av opphavet, jeg så hva slags sønn han fikk så det har ikke jeg tatt tjansen på.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Cheron; Sykkelløs for tiden

Legg inn av cheron »

Hmm... :scratch Jeg begynner å bli bløt... Det snør, det snør og jeg er fullstendig likegyldig! Må være detta at jeg ikke har sykkel lenger... Går liksom ikke å venter på våren lenger...

Ikke bra... Slettes ikke bra! :eh
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Cheron; Sykkelløs for tiden

Legg inn av Gammelgutt »

Selv om du ikke har sykkel nå så har du vel noen drømmer?. Selv har jeg ikke hatt dame på mange, mange år så er nå drømmen der fortsatt. En kan leve lenge på drømmer.

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Cheron; Sykkelløs for tiden

Legg inn av Snill Vaffel »

Gammelgutt skrev:Selv om du ikke har sykkel nå så har du vel noen drømmer?. Selv har jeg ikke hatt dame på mange, mange år så er nå drømmen der fortsatt. En kan leve lenge på drømmer.

Pass deg så du ikke blir for sær for damene nå da :notlistening
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Gammelgutt

Re: Cheron; Sykkelløs for tiden

Legg inn av Gammelgutt »

Det er fare for at det er for sent. ](*,)

Pantress
Innlegg: 51
Registrert: 31 aug 2009, 13:17
Motorsykkelen din: Driver å tar lappen
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Cheron; Sykkelløs for tiden

Legg inn av Pantress »

Snill Vaffel skrev:
Gammelgutt skrev:Selv om du ikke har sykkel nå så har du vel noen drømmer?. Selv har jeg ikke hatt dame på mange, mange år så er nå drømmen der fortsatt. En kan leve lenge på drømmer.

Pass deg så du ikke blir for sær for damene nå da :notlistening[/quo
Gammelgutt skrev:Det er fare for at det er for sent. ](*,)
te]

Er bra å være litt sær da... men ja faren er der at man blir for sær....

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Cheron; Sykkelløs for tiden

Legg inn av Snill Vaffel »

Pantress skrev:
Snill Vaffel skrev:
Gammelgutt skrev:Selv om du ikke har sykkel nå så har du vel noen drømmer?. Selv har jeg ikke hatt dame på mange, mange år så er nå drømmen der fortsatt. En kan leve lenge på drømmer.

Pass deg så du ikke blir for sær for damene nå da :notlistening[/quo
Gammelgutt skrev:Det er fare for at det er for sent. ](*,)
te]

Er bra å være litt sær da... men ja faren er der at man blir for sær....
Det er hvertfall ikke bra :[-( Men Gammlegutt er du husløs om dagen ? Håper dun har ordnet deg et sted nå.
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Cheron; Sykkelløs for tiden

Legg inn av cheron »

Gammelgutt skrev:Selv om du ikke har sykkel nå så har du vel noen drømmer?. Selv har jeg ikke hatt dame på mange, mange år så er nå drømmen der fortsatt. En kan leve lenge på drømmer.
Helt ærlig.. Drømmer ikke så mye om sommer og sol lenger nei. Nå er det oppstarten av bildelesalg som jeg og svigerfar skal begynne med. Starter opp ett lite firma nå :) De to første bilene som skal hugges er kjøpt inn..
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cheron; Sykkelløs for tiden

Legg inn av AJ »

cheron skrev: Helt ærlig.. Drømmer ikke så mye om sommer og sol lenger nei. Nå er det oppstarten av bildelesalg som jeg og svigerfar skal begynne med. Starter opp ett lite firma nå :) De to første bilene som skal hugges er kjøpt inn..
Se det, gitt! Blir det delesalg fra hoggeklare MC'er snart også da, eller?

Har vært på utkikk etter brukt gearkasse til Almera'en min, jeg. Og nå tror jeg at jeg har vært heldig å fått skaffet meg en med lav km (miles) fra England.
En sjanse å ta når det gjelder disse eBay selgerne, men denne virker OK.
Men ingenting er helt sikkert før gearkassa ankommer, noe den forhåpentligvis gjør før jul.

Alt tyder på at gearkasse til Almera 1,5 bensin, som jeg har, er den samme uavhengig av om bilen har rattet på høyre eller venstre side.
I hvert er det god grunn til å være så sikker man kan på dette om en kikker på dataene på denne websiden:

http://nissan4u.com/parts/info/320104M506/" onclick="window.open(this.href);return false;

Med frakt kommer kassa, som er fra en 2005 modell, på under 5000,- kr. og det er jeg veldig godt fornøyd med!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar