Hei,
jeg vurderer å skaffe litt bedre lyd til sykkelen og har sett på Arrow sitt anlegg.
http://www.agmshop.no/MC/Til-sykkelen-( ... 09-TRACER)#
Ser jo ut som en grei pris dette, men når jeg ringer får jeg beskjed om at dette er uten katalysator og at denne koster kr 2.000,- ekstra.
Noen som vet om det er påbudt med katalysator? Jeg spurte butikken, men de var ikke sikre.
Mvh
Toh
Komplett anlegg arrow / uten katalysator
Komplett anlegg arrow / uten katalysator
"Only boring People are brilliant during breakfest"
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: Komplett anlegg arrow / uten katalysator
Ikke at jeg er sikker, men tipper at dette anlegget kanskje må ha katalysator montert (og db-killer) for å være godkjent/E-merket..? Er visst sånn på Akra-anlegget til denne sykkelen ihvertfall, selv om ikke alle har katalysator i det

Vurderte dette Arrow-anlegget fra AGM jeg også da jeg hadde bestilt Tracern, men endte opp med Akra ferdig montert ved henting av sykkelen


Vurderte dette Arrow-anlegget fra AGM jeg også da jeg hadde bestilt Tracern, men endte opp med Akra ferdig montert ved henting av sykkelen

Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Komplett anlegg arrow / uten katalysator
Rimelig sikker på at katalysator er påbudt (er jo noe miljøsvineri
)

Re: Komplett anlegg arrow / uten katalysator
Din sykkel er nok typegodkjent med katalysator på.
Men hvis du skulle bli stoppet av biltilsynet på veien så er det lyd dem er ute etter. Selv når du har visning på motorsykkel blir ikke co2 målt. Er kun bil en så lenge. Men jeg har hørt rykter om at dette er noe som kommer til å skje i framtiden. etter euro4 og euro5.
Så å plukke ut "katten" er ikke noe problem.
Det som kan være et problem er at når du har fjernet original anlegget og katalysatoren er at sykkelen din kan gå magert. Særlig hvis du går for mer åpent luftfilter i tillegg.
Jeg hadde ihvertfall sjekket opp det.
Løsningen er rapidbike, powercommander eller reflash av ecu.
PS ikke selg eller kast original anlegget. Greit å ha hvis du skulle få visning. Tenker da på katalysatoren.
Men hvis du skulle bli stoppet av biltilsynet på veien så er det lyd dem er ute etter. Selv når du har visning på motorsykkel blir ikke co2 målt. Er kun bil en så lenge. Men jeg har hørt rykter om at dette er noe som kommer til å skje i framtiden. etter euro4 og euro5.
Så å plukke ut "katten" er ikke noe problem.
Det som kan være et problem er at når du har fjernet original anlegget og katalysatoren er at sykkelen din kan gå magert. Særlig hvis du går for mer åpent luftfilter i tillegg.
Jeg hadde ihvertfall sjekket opp det.
Løsningen er rapidbike, powercommander eller reflash av ecu.
PS ikke selg eller kast original anlegget. Greit å ha hvis du skulle få visning. Tenker da på katalysatoren.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Komplett anlegg arrow / uten katalysator
Alle fjerner katta..du bør kanskje fete opp blandingen.. For mager blanding, brenner ventiler, og i verste fall stemplene. Bensin kjøler..
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... 9JWEPs_yYg
Kanskje billigst å få sjekket a/F ratio hos noen som har føler for det.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... 9JWEPs_yYg
Kanskje billigst å få sjekket a/F ratio hos noen som har føler for det.
Re: Komplett anlegg arrow / uten katalysator
Sykkel BØR mappes uansett ved bytte av eksos, til og med slipp-on.
Den går allerede for magert ved levering pga utslippskravene.
Den går allerede for magert ved levering pga utslippskravene.
Re: Komplett anlegg arrow / uten katalysator
Mulig det ja.simpson skrev:Sykkel BØR mappes uansett ved bytte av eksos, til og med slipp-on.
Den går allerede for magert ved levering pga utslippskravene.
Re: Komplett anlegg arrow / uten katalysator
Det er helt ritkig.simpson skrev:Sykkel BØR mappes uansett ved bytte av eksos, til og med slipp-on.
Den går allerede for magert ved levering pga utslippskravene.
Nye Zx10 (2016) har 3 katalysatorer for å passere euro4 kravene.
Bytter du til slip on/helanlegg må du mapper om.
Og bedre blir det ikke med tanke på euro5 som kommer i 2020 tror jeg det var..
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Komplett anlegg arrow / uten katalysator
Takk for svar og tips alle sammen.
Jeg har nå bestilt Arrow anlegget.
Det med mapping høres fornuftig ut, skal sjekke ut hvem som kan hjelpe med dette. Det påstås at sykkelens effekt øker med 7 hk og 12 NM. Må vel være etter mapping dette da.
Etter det jeg har fått av info så stemmer det godt med at de kun sjekker lydnivå. Dette kan jo endre seg med nye krav, men det vil være mulig å ettermontere katalysator.
Originalt anlegg beholdes ja :)
Jeg har nå bestilt Arrow anlegget.
Det med mapping høres fornuftig ut, skal sjekke ut hvem som kan hjelpe med dette. Det påstås at sykkelens effekt øker med 7 hk og 12 NM. Må vel være etter mapping dette da.
Etter det jeg har fått av info så stemmer det godt med at de kun sjekker lydnivå. Dette kan jo endre seg med nye krav, men det vil være mulig å ettermontere katalysator.
Originalt anlegg beholdes ja :)
"Only boring People are brilliant during breakfest"