Nytt batteri
-
- Innlegg: 44
- Registrert: 18 sep 2005, 15:20
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada
- Bosted: A.Agder
Nytt batteri
12V 12Ah: Blybatteri, gel eller lithium ?
Til 2-syl 1000cm3
Erfaringer ?
Til 2-syl 1000cm3
Erfaringer ?
Tempo Taifun / BSA 650 / BMW R75/5 - R90/6 / Honda 750F2 / Yamaha XS1100 / Yamaha SR500 / Suzuki GR650 /
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000
Re: Nytt batteri
Hva nå en du velger så gå for kvalitet.
Du har vel en sykkel som trenger litt "kick" for å komme i gang.
Finnes mye finne batterier der ute men de koster litt mer en 500 kr på biltema
Ikke noe er så irriterende å ha et batteri som ikke klarer å jobben den er laget for.
Yuasa batterier er veldig bra. Er starting power som er viktig (CCA)
Yuasa YT12-BS har CCA på 210 amp. stock bly batterier har vel en 190 CCA på denne batteri typen.
pris på YT12-BS er ca 12-1300 kr.
Eller så har du et annet merke som er dyrt men bra.
Shido lithium batteri.
Disse batteriene har også høy CCA.
Men vekt er greia her da.
Yuasa YT12-BS veier 3,6kg
Shido LT12B-BS Lion veier 1.1kg. Merk har også en CCA på 290!
Shido er litt pirket på garanti. De har 3 års full garanti. Men du må bruke en lader som har vise spesifikasjoner.
Tenker her på vedlikeholds lading på vintertid.
Jeg tenkte å teste ut Shido batteriet, ved neste korsvei selv om det er dyrt. fra 1500,- og oppover.
Du har vel en sykkel som trenger litt "kick" for å komme i gang.
Finnes mye finne batterier der ute men de koster litt mer en 500 kr på biltema
Ikke noe er så irriterende å ha et batteri som ikke klarer å jobben den er laget for.
Yuasa batterier er veldig bra. Er starting power som er viktig (CCA)
Yuasa YT12-BS har CCA på 210 amp. stock bly batterier har vel en 190 CCA på denne batteri typen.
pris på YT12-BS er ca 12-1300 kr.
Eller så har du et annet merke som er dyrt men bra.
Shido lithium batteri.
Disse batteriene har også høy CCA.
Men vekt er greia her da.
Yuasa YT12-BS veier 3,6kg
Shido LT12B-BS Lion veier 1.1kg. Merk har også en CCA på 290!

Shido er litt pirket på garanti. De har 3 års full garanti. Men du må bruke en lader som har vise spesifikasjoner.
Tenker her på vedlikeholds lading på vintertid.
Jeg tenkte å teste ut Shido batteriet, ved neste korsvei selv om det er dyrt. fra 1500,- og oppover.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
-
- Innlegg: 44
- Registrert: 18 sep 2005, 15:20
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada
- Bosted: A.Agder
Re: Nytt batteri
Takk for fullverdig info!
Har kikket litt på Ebay: - men ingen kjente produsenter.
Hva med dette ? http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=68408930
Ang. Biltema. 18 Ah batteriet til min 800cm3 BMW boxertwin har holdt i 8 år. Kan ikke klage.
Har kikket litt på Ebay: - men ingen kjente produsenter.
Hva med dette ? http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=68408930
Ang. Biltema. 18 Ah batteriet til min 800cm3 BMW boxertwin har holdt i 8 år. Kan ikke klage.
Tempo Taifun / BSA 650 / BMW R75/5 - R90/6 / Honda 750F2 / Yamaha XS1100 / Yamaha SR500 / Suzuki GR650 /
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Nytt batteri
Biltemabatterier er litt som loddtrekning, man hører erfaringer som at de gir opp etter mindre enn 1 år eller noe rundt 1 år, eller at de holder kjempelenge.
Derfor jeg selv ville valgt et kvalitetsbatteri fremfor å måtte bytte oftere. Skikkelig behandling som vedlikeholdslading er jo selvfølgelig viktig i tilegg
Derfor jeg selv ville valgt et kvalitetsbatteri fremfor å måtte bytte oftere. Skikkelig behandling som vedlikeholdslading er jo selvfølgelig viktig i tilegg

Re: Nytt batteri
har et yuasa batteri kjøpt fra biltema i sykkeln min. har holdt i 3 år eller deromkring.
måtte hasteparkere sykkelen i et års tid. batteriet hadde fortsatt guffe nok til å starte sykkeln ett år senere og holdt hele sesongen uten problemer. kan ikke avskrives som flaks heller for det har jeg aldri hatt.
denne sesongen klarte ikke batteriet å starte sykkeln men det var ikke værre enn at jeg kunne løpe den igang.
måtte hasteparkere sykkelen i et års tid. batteriet hadde fortsatt guffe nok til å starte sykkeln ett år senere og holdt hele sesongen uten problemer. kan ikke avskrives som flaks heller for det har jeg aldri hatt.
denne sesongen klarte ikke batteriet å starte sykkeln men det var ikke værre enn at jeg kunne løpe den igang.
-
- Innlegg: 44
- Registrert: 18 sep 2005, 15:20
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada
- Bosted: A.Agder
Re: Nytt batteri
Biltema har ikke batteriet som jeg trenger: YTX14-BS ( 150 x 87 x 145 ) CCA 200 eller mer.
Jeg - og to spreke dyttere forsøkte å løpe igang min tidligere Ducati Multistrada DS1000. Ikkje sjangs.
Min Aprilia Caponord ETV 1000 er neppe mer samarbeidsvillig.
Jeg - og to spreke dyttere forsøkte å løpe igang min tidligere Ducati Multistrada DS1000. Ikkje sjangs.
Min Aprilia Caponord ETV 1000 er neppe mer samarbeidsvillig.
Tempo Taifun / BSA 650 / BMW R75/5 - R90/6 / Honda 750F2 / Yamaha XS1100 / Yamaha SR500 / Suzuki GR650 /
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000
Re: Nytt batteri
hvilket gir prøvde du å løpe den igang på?
-
- Innlegg: 44
- Registrert: 18 sep 2005, 15:20
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada
- Bosted: A.Agder
Re: Nytt batteri
3 og 4 gir.
Tempo Taifun / BSA 650 / BMW R75/5 - R90/6 / Honda 750F2 / Yamaha XS1100 / Yamaha SR500 / Suzuki GR650 /
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000
Re: Nytt batteri
2 cyl er ofte krevende på CCA verdien..og, lad batteriet heeelt opp Før du setter det i drift!
Jeg hadde valgt det rimeligste med høy CCA verdi.
Jeg hadde valgt det rimeligste med høy CCA verdi.
-
- Innlegg: 44
- Registrert: 18 sep 2005, 15:20
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada
- Bosted: A.Agder
Re: Nytt batteri
Ctek-laderen går på rundgang. Mellom tre sykler. Hele året. En uke på hver.
Tempo Taifun / BSA 650 / BMW R75/5 - R90/6 / Honda 750F2 / Yamaha XS1100 / Yamaha SR500 / Suzuki GR650 /
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000
Re: Nytt batteri
skjønner ikke hvorfor du ikke fikk til å løpe den igang. trodde det var en helt rett frem greie å gjøre med nær sagt alle motorsykler.Thruxton skrev:3 og 4 gir.
om ikke batteriet er ødelagt men det virker jo litt snålt det og.
-
- Innlegg: 44
- Registrert: 18 sep 2005, 15:20
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada
- Bosted: A.Agder
Re: Nytt batteri
Dårlig jording.
Bakhjulet bare låste seg.
Bakhjulet bare låste seg.
Tempo Taifun / BSA 650 / BMW R75/5 - R90/6 / Honda 750F2 / Yamaha XS1100 / Yamaha SR500 / Suzuki GR650 /
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000
Re: Nytt batteri
jeg hadde kjøpt det beste og billigste batteriet. ser ingen fordeler med et femtenhundrekronersbatteri selv om det veier mindre og er raskere å lade opp som jeg antar det er.
-
- Innlegg: 44
- Registrert: 18 sep 2005, 15:20
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada
- Bosted: A.Agder
Re: Nytt batteri
Det originale batteriet har CCA på 200.
Vil sjekke om jeg får et med noe høyere verdi.
Italienske kjøretøy har ikke de beste elektriske anlegg.
Jeg har bygd om til Mosfet ladegenerator. Nytt ledningsnett. Som ikke går tre ganger rundt chassiet. Og bedre koblingspunkter.
Så min lader 14.4 volt.
Vil sjekke om jeg får et med noe høyere verdi.
Italienske kjøretøy har ikke de beste elektriske anlegg.
Jeg har bygd om til Mosfet ladegenerator. Nytt ledningsnett. Som ikke går tre ganger rundt chassiet. Og bedre koblingspunkter.
Så min lader 14.4 volt.
Tempo Taifun / BSA 650 / BMW R75/5 - R90/6 / Honda 750F2 / Yamaha XS1100 / Yamaha SR500 / Suzuki GR650 /
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000