Oslotur i dag også. På MC i fint, men kjølig vær, for å hente noe jeg hadde bestilt hos AMD.
Da jeg kom fikk jeg også beskjed om at "headlight mask" innerskjermen, som jeg har reklamert på pga. sprekkdannelser, var kommet.
Bra!
Så da blir den byttet når det er klart for hovedservice i juni engang. Dermed er ny dekk på plass hos lokal dekkpusher, reklamasjonen i boks og hovedservice i juni før Europaturen i juli.
Dette må jo bare bli helt strålende !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ikke helt fornøyd med Metzeler Tourance Next. Bakdekket slites fortere en Conti, som sykkelen ble levert med. Bedre slitestyrke på fordekket.
Men det er gjerne slik med momentsterke sykler...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
vidar skrev:Ok, mener du det beste er og gå for Conti ?
Conti dekkene var overraskende gode, mens Metzeler ikke har utpekt seg på noen måte...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Var ute på en artig jobb i dag for å hente inn en sak om en uhyre sjelden H.C.S veteranbil - en 1920 mod. som ble tatt med hjem til Norge av bror til nåværende nåværende eiers bestefar (om jeg husker riktig...) i 1925. Etter et langt liv i Amerika flytter han hjem igjen for å nyte pensjonisttilværeslen i gamlelandet.
Fantastisk flott bil, som også fikk seg årets første luftetur under besøket.
Denne finnes det trolig bare ca. 10 stykker igjen av - i hele verden.
Et sjeldent smykke av unik motorhistorie, med andre ord.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Blir vel til at den gamle selges så snart man er bitt av nysykkelbasillen...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Nå var jeg sikker på at du hadde byttet ut traktoren med noe mer "fornuftig", også viser du meg en tråsykkel!
Jaja, du fikk meg vertfall til å klikke inn på bloggen din da
Nå var jeg sikker på at du hadde byttet ut traktoren med noe mer "fornuftig", også viser du meg en tråsykkel!
Jaja, du fikk meg vertfall til å klikke inn på bloggen din da
Men overskriften lyver ikke akkurat ...
Det er nemlig veldig lenge siden jeg har hatt vanlig sykkel.
Og jada! den funker så fint, atte.
Var en tur opp i postkassa, en tur på ca. 100 meter, etter monteringen for å teste om alt virket. Og det gjorde det. Lett å gire med er den også.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Bjerknez skrev:Må få deg vindskjerm til den AJ, så kan du sikkert sykle litt fortere også uten å bli kald
Å neida!
Har jeg først skaffet meg en nakensykkel til den nette sum av kr. 0,- så blir den som den er.
Blir ikke snakk om no' farkling på denne
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ja, da er min egen Guzzi geek week i gang - takket være velvillig lokal Guzziforhandler !
En diger en fram til onsdag, deretter en litt mindre en fra onsdag til fredag.
Den digre er allerede testet ut en del i dag og gir absolutt gode wow! opplevelser !!
Her noen bilder etter dagens drøye 7 mils kjøretur, flere kommer i morgen siden resten av dagen må settes av til jobben... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Et brutalt beist, i hvert fall ser den brutal ut.
Jeg er spent på rapporten etter prøvekjøringa.
Selv skal jeg på "roadshow" fredag den 13. og prøvekjøre HD og BMW.
Lite innbydende vær å cruise rundt i med en Audace i dag...
Men tok noen flere bilder av "beistet"... :
Tung sykkel, dette. Men lettkjørt og overraskende kjapp. Og sterk, ikke minst!
Men noen lettbent og nedleggsvillig kurvedanser er den ikke. Fort gjort å få strategisk plasserte skrapevarslere i asfalten... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Som nevnt i annen tråd fikk jeg ei remse med refleks til til å stryke på klær i dag.
Klippet til en bit og limte på X-Tech jakka mi med hjelp av strykejern på forhåpentligvis rett temperatur. Ser ut til å ha funket. Kan hende jeg lager et par til slik at det blir en trekantvarsling på jakkeryggen:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering