I dag var det 1 demodag hos Monsterbike i Drammen og der var mye snadder ( egentligen ikke for meg men for andre) men det viste seg at MV Augusta ikke kom med noen sykler

men egentligen like greit siden jeg bare rakk 1½ test för jeg måtte dra hjem.
JEg var tidlig ute, må være det hvis en skal kjøre de populære syklene

så jeg steg inn der sånn ca 9.45 og de var i fullgange med å sette ting opp, men siden jeg er "kjent" der og en god kunde så fikk jeg ta en tur med Tuono V4 1100 RR uten registrering mens de satte det opp, nå er den i stort det samme som den Tuono V4 1100 Factory jeg prøvde der forrige høsten, her er den videon
[video]
https://www.youtube.com/watch?v=Wmdwzla_V7A[/video]
så det var ikke de store overraskelsene, og den er ikke mye annerledes en min egen Tuono utover bedre mellomregister og 5hk på topp.
Tilbake fra den turen så stod RSV4 eller ZX10R på liste men ZX10R var ute og RSV4 hadde ikke skilt, og var ute den og, faen skulle dagen bli en bomtur????
Tenkte jeg kan teste Africa Twin, så diskuterte litt frem og tilbake om automat eller ikke, mens dette skjedde ble det ordner skilt til RSV4
Oh gud for en nydelig sykkel det er
[img]https://farm2.staticflickr.com/1672/258 ... 6952_z.jpg[/img]
Så etter litt fikling av personalet for å få på skiltet svingte jeg leggen over besten

: dog så er dette den første RR sykkelen jeg kjører "på alvor" og jeg var ikke helt forberedt på hvor høyt opp fotpinnene sitter

føltes som jeg ikke skulle få opp begge føtterne

men det ga seg. De neste 15 minuttene føltes veldig ukomfortable, rent ergonomiskt, men etter det så tenkte jeg ikke noe på det og da var det som om jeg alltid hatt en RSV4 :)
Med 201hk på topp er dette en sykkel for bane og ikke vei, jeg klarte ikke å komme over 4 gir tross bruk av motorvei med aktpågivende kjøring, ca 5000 rpm i 4gir ved 13X km/h.... har jeg blitt fortalt
Når den kjedelige biten var avklart og jeg svingte av til Hanekleiva, så kom jeg ikke ur 2 gir, ikke så rart då det er mange svinger

men for en sykkel, nå har denne og Tuono samme ramme men litt forskjell i vinkel på forhjulet og selfølig clip-ons, men den kjørte som på skinner gjennom svingene og en sitter nermere marken eller det føles iaf sånn og det ble mer naturlig med bevegelse for å flytte seg rundt å sykkelen.
Hvis jeg hadde kronasjene og anledning for en banesykkel :-# men for normal bruk og den kjøring jeg gjør så blir det definitiv ikke en RR.
Her er videon fra test turen idag
[video]
https://www.youtube.com/watch?v=0YJ-VjK3ksA[/video]
Vel tilbake på min Tuono kan jeg bare si det er deilig å prøve sykler som er i topp i sine segment og føle at nei jeg trenger ikke bytte den jeg har er helt underbar
