Bjerknez skrev:Personlig liker jeg at det er to beiter og forholde seg til og jeg ser egentlig ikke problemet rundt dette heller. Det er her på mcsiden jeg startet min mc kariere og det er gjennom mcsiden jeg har truffet alle jeg kjenner i mc miljøet. MCsiden har til og med hatt stand på MC messen i Lillestrøm for egen regning for ett par år siden. Jeg synes AJ har gjort en veldig god jobb når det gjelder promotering av MCsiden og det meste er gått fra egen lommebok.
Det er ikke mange norske forum som kan måle seg med det. Så kommer man ikke bort fra at det til tider kan bli litt turbulens og at medlemmer fyker frem og tilbake. Slik har det vert over alt i alle forum. Personlig trives jeg godt på flere sider samtidig. Noen ganger er jeg mest aktiv her inne, mens andre ganger er jeg mer aktiv andre steder. Sånn er det bare.
Når det kommer til disse bloggene så må jeg ærlig innrømme at jeg liker dem. Man får litt avbrekk fra "hvilken sykkel skal jeg velge" - "Hjelp jeg har oljelekkasje" og "hvilken sykkel liker du best" trådene. Bloggene er mer personlige og der kan man forøvrig skrive hva man vil så lenge man ikke bryter med det aktuelle forumets regler. Man lærer folkene mer å kjenne og ofte så er disse bloggene fulle av bilder. Jompa er jo den som kanskje har den mest fyldige bloggen her inne med masse bra innhold. Jeg har ikke vert så aktiv i den bloggen selv, men jeg følger jo med fra tid til annen. Mye handler om å skru på sykler og det er nok ikke det emnet som fascinerer meg mest, men det vil jo ikke si at bloggen er dårlig av den grunn.
Ofte så ser jeg dessverre en tendens til at noen føler en trang til å bruke forumet som et verbalt fristed, slik at man kan få utløp for sin frustrasjon. Dette skjer i andre forum også og selv om det kanskje ikke er like vanlig her inne så hender det støtt og stadig at det dukker opp medlemmer som ikke vil involvere seg samt skaffe seg nye MC venner etc. Man lager seg en konto, spør om det man lurer på for så og fordufte. Helt greit det og så absolutt ikke straffbart av noe slag, men mitt håp er uansett at det registrerer seg engasjerende medlemmer som ønsker å treffe andre og som klarer og ha en mer eller mindre oppegående tone.
Jeg tror heller ikke det er Sundt at et forum er fyllt opp med en gjeng MC folk som fremstår som den "indre kjerne". jeg tror dette også kan skade forumet på sikt. Mange testosteron bomber på ett sted på samme tid er ikke ALLTID en suksess tror jeg. Dog har jeg den siste tiden opplevd en oppgang blandt nyregistrerte her inne og uten at jeg sitter på noen konkrete tall så er det vertfall det som er inntrykket mitt. Å det er bra!
Men en ting er helt sikkert. 95% av alle jeg har truffet gjennom dette og andre forum er flotte mennesker. Jeg tror det er viktig at man engasjerer seg litt selv til tider. Bli med på treff, kom deg ut av gutterommet/kjelleren eller hvor du befinner deg og heng deg med på fellesturer. På den måten blir man bedre kjent og tro meg, det blir en langt hyggeligere tone på forumet etterpå. Man respekterer oftere mennesker man har snakket med i virkeligheten.
Hvis AJ stort sett opprettholder forumet med egne midler synes jeg det er beundringsverdig også i lys av at
jeg synes å ha notert meg at det har vært enkelte kritiske røster hva driften angår.
Jeg ser at enkelte utenlandske forum får inn noen kroner til driften ved å gi visse privileger til personer som feks betaler
20 USD i året. Det gir "klubbmerker", rabatter hos enkelte forhandlere, og andre fordeler. Reklame unngås med det
samme.