Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Så har du de som er en mellomting mellom kiropraktor og fysioterapeut, natrapat.
De mener at ting som er muskulært eller skjelett-betinget, henger sammen...
De mener at ting som er muskulært eller skjelett-betinget, henger sammen...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Det begynner å bli noen dager siden jeg klapret med tastaturet.
Har hatt en liten "downperiode" med mye mas og omtrent uoverkommelig mye arbeid som helst skal være unnagjort før ferien.
Har ikke hatt tid og overskudd til hverken motorsykkel eller andre fritidsaktiviteter de siste par ukene.
I natt ble jeg liggende våken, hadde tenkt å droppe Norgestreffet og nordnorgesturen uka etter, å i stedet jobbe den uka.
I dag, etter 4 kopper kaffe, ser jeg litt lysere på sakene.
Får vel ta en telefon til sjefen og rive litt kjeft. Om det ikke blir mindre stress av det, hjelper det i hvert fall på humøret ei stund.
Har hatt en liten "downperiode" med mye mas og omtrent uoverkommelig mye arbeid som helst skal være unnagjort før ferien.
Har ikke hatt tid og overskudd til hverken motorsykkel eller andre fritidsaktiviteter de siste par ukene.
I natt ble jeg liggende våken, hadde tenkt å droppe Norgestreffet og nordnorgesturen uka etter, å i stedet jobbe den uka.
I dag, etter 4 kopper kaffe, ser jeg litt lysere på sakene.
Får vel ta en telefon til sjefen og rive litt kjeft. Om det ikke blir mindre stress av det, hjelper det i hvert fall på humøret ei stund.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Hvis noen mener at dette innlegget er med på å tak knekken på forumet, så stopp her. Ikke les videre, for da
er du medskyldig.
Ok, jeg skjønner at noen mener at blogger er noe som ikke hører hjemme her, med solskinnsbilder, rævslikkere, falske venner og all
annet av styggedom en blogg drar med seg.
Det er fullt lovlig å mene det, men jeg skjønner ikke hvorfor.
Dette forumet er ikke større enn at man har en ganske god følelse av hva de fleste aktive medlemmene står for.
Og de vennene jeg har fått på dette forumet regner jeg absolutt som ekte venner, har truffet ganske mange forummedlemmer opp
gjennom de siste årene også. Bra folk alle sammen, absolutt ikke rævslikkere noen av dem.
Nå tar vel ikke bloggene veldig mye plass heller ?
Ikke mere enn den plassen de fortjener, for om ingen eller svært få brydde seg om å lese andres blogger, og selv delta i bloggen,
ville de aller fleste bloggene dø ut av seg selv etter ei kort stund.
Selv leser jeg noen andres blogger, ikke mange, men de som inneholder noe som interesserer meg, må jeg bare få med meg.
Det kan godt være at vi som "blogger" er noen selvopptatte, PR-kåte nisser, som tror at hele verden er opptatt av alt det
fantastiske vi opplever om dagene.
Hvis noen syns det er det helt ok for meg.
Og som alle selvopptatte bloggere liker jeg selvfølgelig å få kommentarer på det jeg skriver
.
er du medskyldig.
Ok, jeg skjønner at noen mener at blogger er noe som ikke hører hjemme her, med solskinnsbilder, rævslikkere, falske venner og all
annet av styggedom en blogg drar med seg.
Det er fullt lovlig å mene det, men jeg skjønner ikke hvorfor.
Dette forumet er ikke større enn at man har en ganske god følelse av hva de fleste aktive medlemmene står for.
Og de vennene jeg har fått på dette forumet regner jeg absolutt som ekte venner, har truffet ganske mange forummedlemmer opp
gjennom de siste årene også. Bra folk alle sammen, absolutt ikke rævslikkere noen av dem.
Nå tar vel ikke bloggene veldig mye plass heller ?
Ikke mere enn den plassen de fortjener, for om ingen eller svært få brydde seg om å lese andres blogger, og selv delta i bloggen,
ville de aller fleste bloggene dø ut av seg selv etter ei kort stund.
Selv leser jeg noen andres blogger, ikke mange, men de som inneholder noe som interesserer meg, må jeg bare få med meg.
Det kan godt være at vi som "blogger" er noen selvopptatte, PR-kåte nisser, som tror at hele verden er opptatt av alt det
fantastiske vi opplever om dagene.
Hvis noen syns det er det helt ok for meg.
Og som alle selvopptatte bloggere liker jeg selvfølgelig å få kommentarer på det jeg skriver
.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Her får du en kommentar på bloggen din Jompa :)
Huff, nå hjelper jeg til med å ta knekken på en "skikkelig" mc forum.
Huff, nå hjelper jeg til med å ta knekken på en "skikkelig" mc forum.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39833
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Toven skrev:Her får du en kommentar på bloggen din Jompa :)
Huff, nå hjelper jeg til med å ta knekken på en "skikkelig" mc forum.

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Bosted: Karmøy
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Er vel såpass gammel at eg kan bestemme sjøl hva jeg vil lese eller ikke,og at bloggere ødlegger forumet skjønner jeg ikke.Høres ut som noen trenger å komme seg ut i frisk luft.Hvorfor sitte inne når alt håp er ute. 

For livets glade gutter går solen aldri ned.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39833
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Sprint skrev:Hvorfor sitte inne når alt håp er ute.

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Syns bloggen din er prima underholdning, Jompa. Non plus ultra, intet mindre. Og den er en av mine største inspirasjoner.
I den grad jeg har produsert noe leseverdig for andre da.
For min del, er det "bloggene" som i stor grad gjør forumene interessante, og det av mange grunner.
Keep up the good work. Selv om du/vi nå knuser forumet...kanskje...
I den grad jeg har produsert noe leseverdig for andre da.
For min del, er det "bloggene" som i stor grad gjør forumene interessante, og det av mange grunner.
Keep up the good work. Selv om du/vi nå knuser forumet...kanskje...

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Jompa skrev:Hvis noen mener at dette innlegget er med på å tak knekken på forumet, så stopp her. Ikke les videre, for da
er du medskyldig.
Ok, jeg skjønner at noen mener at blogger er noe som ikke hører hjemme her, med solskinnsbilder, rævslikkere, falske venner og all
annet av styggedom en blogg drar med seg.
Det er fullt lovlig å mene det, men jeg skjønner ikke hvorfor.
Dette forumet er ikke større enn at man har en ganske god følelse av hva de fleste aktive medlemmene står for.
Og de vennene jeg har fått på dette forumet regner jeg absolutt som ekte venner, har truffet ganske mange forummedlemmer opp
gjennom de siste årene også. Bra folk alle sammen, absolutt ikke rævslikkere noen av dem.
Nå tar vel ikke bloggene veldig mye plass heller ?
Ikke mere enn den plassen de fortjener, for om ingen eller svært få brydde seg om å lese andres blogger, og selv delta i bloggen,
ville de aller fleste bloggene dø ut av seg selv etter ei kort stund.
Selv leser jeg noen andres blogger, ikke mange, men de som inneholder noe som interesserer meg, må jeg bare få med meg.
Det kan godt være at vi som "blogger" er noen selvopptatte, PR-kåte nisser, som tror at hele verden er opptatt av alt det
fantastiske vi opplever om dagene.
Hvis noen syns det er det helt ok for meg.
Og som alle selvopptatte bloggere liker jeg selvfølgelig å få kommentarer på det jeg skriver
.
en blogg og et forum er to forskjellige ting. ta en titt på bloggen din jompa. det er ikke noe blogg det her. det er tekst i en tråd på et forum, kamuflert med ordet blogg eller logg, som på magisk vis rettferdiggjør det å poste en vanvittig mengde tekst, daglig, over tid som en hvilkensomhelst jentunge med dagbok.
nå skal ikke jeg rakke ned på papirkvaliteten i bloggen din, bare nevner det for estetisk interesserte.
anyways, håper du ikke tar meg så seriøst når jeg skriver dette. har skjønt jeg ble oppfattet som breial oslogutt og alt det der men det var jeg ikke klar over selv. det var først når jeg klarte å sette fingeren på den vedvarende surmulende og selvrettferdiggjørende sutrelyden av misfornøyde bloggere at jeg kunne si eureka

Re: Jompa, en mann i 50-årene
Gratulerer CB9, med enda en gullstjerne i vinner-boka din :)
Re: Jompa, en mann i 50-årene
takk skal du ha. litt usikker hvordan jeg skal tolke den kommentaren men sutrelyden du lagde isted er borte så nå tar jeg det som et kompliment bare så du veit det 

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Hei CB9.
Jeg trodde egentlig ikke at du kom til å skrive noe i bloggen eller loggen min i det hele tatt.
Ok at du definerer "bloggen" som tekst i et forum, hvor magien kommer inn i bildet er jeg ikke helt sikker på.
Men til forskjell fra ei dagbok kan alle som vil delta her med sine meninger, fortellinger, bilder, osv.
Og selvfølgelig komme med kritikk av både meg og bloggen og ellers det som måtte ramle deg inn.
Om jeg ikke tar alt du skriver like seriøst, tar jeg allikevel deg like seriøst som alle andre folk. Tror jeg ............
Bra at det var sutrelyden fra selvrettferdige bloggere som vekket selvinnsikten din, forresten.
Det beviser jo at bloggerne har en viss berettigelse, ikke sant ?
Jeg trodde egentlig ikke at du kom til å skrive noe i bloggen eller loggen min i det hele tatt.
Ok at du definerer "bloggen" som tekst i et forum, hvor magien kommer inn i bildet er jeg ikke helt sikker på.
Men til forskjell fra ei dagbok kan alle som vil delta her med sine meninger, fortellinger, bilder, osv.
Og selvfølgelig komme med kritikk av både meg og bloggen og ellers det som måtte ramle deg inn.
Om jeg ikke tar alt du skriver like seriøst, tar jeg allikevel deg like seriøst som alle andre folk. Tror jeg ............
Bra at det var sutrelyden fra selvrettferdige bloggere som vekket selvinnsikten din, forresten.
Det beviser jo at bloggerne har en viss berettigelse, ikke sant ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50-årene
synes det innlegget mitt fikk i overkant mye oppmerksomhet men måtte jo kommentere når du skriver blogginnlegg om det. og om jeg hadde noen svulstige innlegg i går skylder jeg ikke på ølet for det.
kunne skrevet mer men må se om jeg har fått svar fra en annen kar, tror han er hypp på å slåss
kunne skrevet mer men må se om jeg har fått svar fra en annen kar, tror han er hypp på å slåss

- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Hva du enn gjør - fortsett skrivinga...!
Selv er jeg ingen stor bidragsyter, men jeg leser omtrent alt som postes her (og det er ikke lite).
Når jeg åpner MCsiden så er det forutsigbart - folk har lagt vekk alt annet, her er det MC og det tilhørende som gjelder. Det er nok grunnen til at jeg leser såpass mye som jeg gjør - her inne har folk et fokus. På FB skriver jo alle om alt - og det interesserer meg sjelden...!
(hvis noen har vært med på sånne bedriftskulturkartleggingsrunder, så er jeg ganske så blå ja - ikke mye grønt, gult og rødt å spore hos denne karen...)
Selv er jeg ingen stor bidragsyter, men jeg leser omtrent alt som postes her (og det er ikke lite).
Når jeg åpner MCsiden så er det forutsigbart - folk har lagt vekk alt annet, her er det MC og det tilhørende som gjelder. Det er nok grunnen til at jeg leser såpass mye som jeg gjør - her inne har folk et fokus. På FB skriver jo alle om alt - og det interesserer meg sjelden...!
(hvis noen har vært med på sånne bedriftskulturkartleggingsrunder, så er jeg ganske så blå ja - ikke mye grønt, gult og rødt å spore hos denne karen...)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Jompa, en mann i 50-årene
LOL vi holdt også på med legoklosser i gult rødt blått og grønt over en weekend, host host bullshit host hostE-strom skrev:Hva du enn gjør - fortsett skrivinga...!
Selv er jeg ingen stor bidragsyter, men jeg leser omtrent alt som postes her (og det er ikke lite).
Når jeg åpner MCsiden så er det forutsigbart - folk har lagt vekk alt annet, her er det MC og det tilhørende som gjelder. Det er nok grunnen til at jeg leser såpass mye som jeg gjør - her inne har folk et fokus. På FB skriver jo alle om alt - og det interesserer meg sjelden...!
(hvis noen har vært med på sånne bedriftskulturkartleggingsrunder, så er jeg ganske så blå ja - ikke mye grønt, gult og rødt å spore hos denne karen...)
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50-årene
E-strom:
Så vidt jeg husker er blå den praktiske typen ?
Har vært innom lignende kartlegginger selv også, men husker ikke lenger hva de forskjellige fargene betyr.
Tenker vel mest på politiske retninger når det er snakk om rød, grønn, gul, blå.
Jeg var en gang på et ledelseskurs tidlig på 90-tallet.
Det var da ledelseskonsulentene poppet frem for fullt, jappetida var akkurat erklært avsluttet og alle skulle begynne å jobbe sammen mot
felles målsetninger i stedet for å konkurrere internt.
Bra tanker, men det ble skapt mange underlige filosofier, som man ikke skulle stille spørsmål om.
Resultatet av kurset ble for min del at jeg er den eneste jeg vet om som har papir på at jeg IKKE egner meg som leder.
Jeg har ikke holdt på med Lego som supersic var inne på, annet enn i lag med barn og barnebarn.
Men har vært med på gruppearbeid ifbm pålagte drillinger på bedriftens målsetninger der vi skulle gjøre gruppearbeid
og alle skulle komme frem til samme facit.
Så vidt jeg husker er blå den praktiske typen ?
Har vært innom lignende kartlegginger selv også, men husker ikke lenger hva de forskjellige fargene betyr.
Tenker vel mest på politiske retninger når det er snakk om rød, grønn, gul, blå.
Jeg var en gang på et ledelseskurs tidlig på 90-tallet.
Det var da ledelseskonsulentene poppet frem for fullt, jappetida var akkurat erklært avsluttet og alle skulle begynne å jobbe sammen mot
felles målsetninger i stedet for å konkurrere internt.
Bra tanker, men det ble skapt mange underlige filosofier, som man ikke skulle stille spørsmål om.
Resultatet av kurset ble for min del at jeg er den eneste jeg vet om som har papir på at jeg IKKE egner meg som leder.
Jeg har ikke holdt på med Lego som supersic var inne på, annet enn i lag med barn og barnebarn.
Men har vært med på gruppearbeid ifbm pålagte drillinger på bedriftens målsetninger der vi skulle gjøre gruppearbeid
og alle skulle komme frem til samme facit.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Næ, det er på tide å prate mc igjen, selv om både fysioterapi og ledelsesfilosofi kunne vært artig og fortsatt å utdype.
I går ble det to-tre timer med kvalitetstid i garagen.
Æ oppdaga en eller annen gang i fjor at en skramlelyd som harr irritert meg lenge kom fra frontløkta.
Skulle ha reparert greiene i vinter, men vintern ble alt for kort.
Etter en liten kjøretur fredag kveld, hvor bråket fra løkta var omtrent infernalsk, tok æ mot til meg å demonterte kåpa i går.
Det var mindre arbeid enn æ egentlig trudde, eller huska at det var. Bare 11 skruer å løsne før æ stod med løkta i handa.
Her er synderen. eller den ene av dem.
Det er to skruer som holder løkta på plass og fungerer som hengsler vertikalt inne i huset.
Begge var løse. På med Locktite og skru godt fast.
Inni kåpa er det en stor salat av ledninger, med flere kontakter som ikke er i bruk.
Da er det godt å ha skikkelig koblingsskjema.
Nå hadde jeg ikke tatt løs andre ledninger enn de som hører til blinklysene.
Løkta på plass igjen, og oppstart med litt moderat rusing for å sjekke at det virkelig var den rette skramlinga som var kurert.
Det ble ikke noe kjøring i dag.
I stedet har æ vaska bilen og sykkelen, sånn at det er 100% sikkert at det blir skitvær i morra.
I går ble det to-tre timer med kvalitetstid i garagen.
Æ oppdaga en eller annen gang i fjor at en skramlelyd som harr irritert meg lenge kom fra frontløkta.
Skulle ha reparert greiene i vinter, men vintern ble alt for kort.
Etter en liten kjøretur fredag kveld, hvor bråket fra løkta var omtrent infernalsk, tok æ mot til meg å demonterte kåpa i går.
Det var mindre arbeid enn æ egentlig trudde, eller huska at det var. Bare 11 skruer å løsne før æ stod med løkta i handa.
Her er synderen. eller den ene av dem.
Det er to skruer som holder løkta på plass og fungerer som hengsler vertikalt inne i huset.
Begge var løse. På med Locktite og skru godt fast.
Inni kåpa er det en stor salat av ledninger, med flere kontakter som ikke er i bruk.
Da er det godt å ha skikkelig koblingsskjema.
Nå hadde jeg ikke tatt løs andre ledninger enn de som hører til blinklysene.
Løkta på plass igjen, og oppstart med litt moderat rusing for å sjekke at det virkelig var den rette skramlinga som var kurert.
Det ble ikke noe kjøring i dag.
I stedet har æ vaska bilen og sykkelen, sånn at det er 100% sikkert at det blir skitvær i morra.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Jompa skrev: I stedet har æ vaska bilen og sykkelen, sånn at det er 100% sikkert at det blir skitvær i morra.

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Oi, glemte å ta med at vannsprederen har stått på hele kvelden.sanderA skrev:Jompa skrev: I stedet har æ vaska bilen og sykkelen, sånn at det er 100% sikkert at det blir skitvær i morra.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: GYLLENE TIDER
Arne Paulsen. Var det ikke han som hadde artikler jevnlig, i MC-avisa, "rett etter krigen"?Jompa skrev:Du verden for ei skattekiste den pappeska e !!
Helt nederst fant jeg "AlleMenn-boken MC 80"
Der kunne man lese at softchopperbølgen rullet inn over landet. CX 500 Custom er allerede nevnt. Honda CB900 custom
hadde høy og lavgear, slå den !
Ellers hadde bladet en reportasje fra Krystall-rally. jeg regner med at det er kjent for mange av forumets lesere. Det året ble rallyet arrangert på Elverum i 30 kuldegrader og strålende solskinn. 130 deltakere fra hele Europa.Leif Arnesen var primus motor og den ikke helt ukjente Arne Paulsen er på ett av bildene.
Det norske markedet var omtrent 100 % japansk, det ble solgt noen BMWer, og Triumph var tilbake i Norge med 4 modeller. Guzzi fantes og i landet, de lanserte V35 Imola, men ikke i Norge.
Jeg kan huske at det fantes noen få Harlyer, for 31 år siden var Harley forbeholdt de ekte bikerne, ingen hadde vel ant at den skulle bli Harrysykkel nr 1.
De som kjørte Harley tidlig på 80-tallet var "ekte bikere" tvers igjennom. De var selvsagt uniformert med svart skinn og vest. Alle prøvde å se skummel ut, og alle var hjulbeinte, som ekte Cowboyer. Ingen av dem nedverdiget seg til å hilse på en som kjørte "plastgris", de var ikke medlem av vanlige "svenson-mcklubber". Idag har bikerne fra den tiden hermoroider, ødelagt rygg og så er de dobbelt så skrukket i fjeset siden de har brukt over 30 år av livet på å se sint å farlig ut. Men harry er de ikke, det er sikkert. Lurer på hva de egentlig tenker når de ser at vanlige A4-mennesker med kontorjobb kjører rundt på the great american freedom mashine i dag ?
Det fantes også noen som kjørte engelsk. Vi trodde de var utdøende, så feil kan man ta. Husker spesielt en som hadde en grønn Norton 850 Commando. Han sa alltid at hvis det ikke var en svart flekk der han hadde parkert, var sykkelen tom for olje.
Håper han fortsatt er aktiv, og på to hjul. Noen som vet?
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Arne Paulsen er fortsatt aktiv, så vidt jeg veit :)
Han stiller med egen støttegruppe på FB: For oss som digger Arne Paulsen!
https://www.facebook.com/groups/1683139 ... 4/?fref=ts
Han stiller med egen støttegruppe på FB: For oss som digger Arne Paulsen!
https://www.facebook.com/groups/1683139 ... 4/?fref=ts
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Sommeren nærmer seg med stormskritt, og jeg har så smått begynt å planlegge årets langtur litt mer i detalj.
Maten er f eks viktig.
Lørdag kom yngstedattera innom med en liten boks med turproviant ho hadde kjøot på loppemarked.
Ikke akkurat favorittretten min, men æ lot som om æ blei glad for omtanken.
75-årgangen er visst ikke den beste heller, i en diskusjon på "Fjellforum" var det to som mente at 1967 er den beste årgangen.
Greit å vite.
Maten er f eks viktig.
Lørdag kom yngstedattera innom med en liten boks med turproviant ho hadde kjøot på loppemarked.
Ikke akkurat favorittretten min, men æ lot som om æ blei glad for omtanken.
75-årgangen er visst ikke den beste heller, i en diskusjon på "Fjellforum" var det to som mente at 1967 er den beste årgangen.
Greit å vite.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- bikerdude73
- Innlegg: 960
- Registrert: 04 jul 2010, 11:13
- Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
- Bosted: Karmøy
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Husker vi fikk testet dette under førstegangstjenesten. Smakte fælt og luktet kattemat.
Har en kamerat som muligens ble litt miljøskadet etter noen år i militæret og faktisk spiste dette ofte.
Påstod han likte det også.
Jeg og andre kamerater bare satt og måpte når han gaflet den ene boksen etter den andre ned!!
Har prøvd den mer moderne amerikanske versjonen og den var faktisk grei

Har en kamerat som muligens ble litt miljøskadet etter noen år i militæret og faktisk spiste dette ofte.
Påstod han likte det også.

Har prøvd den mer moderne amerikanske versjonen og den var faktisk grei

SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Da jeg var i marinen ii. 86,, var jeg på en MTB (22. sq) der kokken fant ut at RSP var fint å ha i når han stekte pytt i panne til kvelds. Var mye gammal RSP ombord, så sikkert greit å få byttet den ut, men blei oppstandelse blant offiserene da de oppdaget at vi var nestn tomme...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: Jompa, en mann i 50-årene
Spiste den Canadiske utgaven hver dag under natoøvelsen i Troms i 84, litt variert ikke samme måltid i hver pose, smakte utmerket, til og med en liten sjokoladebit inni. Prøvde aldri den norske.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650