Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Her er`n
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Ja, den er fy så fet! Kjipt den er så dårlig markedsført. Alle skal ha Z750 til de ser denne! 

Mc Oslo Suger!
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39729
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Er en egen "Itailenske skjønnheter!" tråd her inne, men tåler absolutt en lignende 'off-spring' eller villblogging, som vi kalte det her inne før
, i dnene tråden.
Derfor bilde av MPC Alba - som slett ikke ser direkte klein ut. I hvert fall sett fra mitt ståsted med Moto Guzzi brillene på...
:


Derfor bilde av MPC Alba - som slett ikke ser direkte klein ut. I hvert fall sett fra mitt ståsted med Moto Guzzi brillene på...


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Ja, man blir fort revet med!
Jeg ble tidlig krøket med Mc ettersom to av naboene mine i min svært tidlig alder hadde Mc. Og jeg glemmer aldri når jeg hørte når han var på vei hjem, eller dro på jobb etc. Og Ducatien hans brølte igjennom gatene og jeg stod bare og måpa..
Var vel ca 8-9år og Han i blokka siden av, samlet på vintage sykler tidlig -80årene og jeg hang alltid rundt han, når han vasket den gamle Zundappen med Sidevogn. Tror han fattet interessen min tidlig og han spurte om jeg ville sitte på, og jeg trodde jeg skulle svime av og sa selvfølgelig ja!
Glemmer aldri den turen! Samt Faren til min bestekompis når jeg var sneip, kjørte Mc og engang sa vi måtte dra, og der stod jeg og Lars i Pysjen og måtte bare være med. Lars satt på med faren sin, og jeg med kompisen til faren til Lars. Og glemmer heller aldri den turen på en Supersport og bena dinglet i det fri. Pga rakk jo ikke ned til fothvilerne.
Og alt dette skjedde mens jeg var mellom 6 og 9år og ikke rart jeg ble frelst! :[-o< Siden det, har det blitt mye sykler på meg og kjørt en haug av div merker, og har enda ikke lappen!
Ps, bildene er i rekkefølge og identiske med barndomsopplevelsen og kjører opp på Fredag.
Tenkte kanskje det var påtide? 







Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mc Oslo Suger!
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Hehe ikke for å strø salt altså men..simpson skrev:Har hatt Ducati i mange år og en 1098 nå, samme som 848 men med større motor.
Det er en helt vanvittig sykkel med kompromissløse kjøreegenskaper.
Det som er viktig er å passe på alt alle servicer er fulgt opp. Kan bli kostbart hvis vedlikeholdet ikke er ivaretatt.
Sånn tull som dårlig pålitelighet og annet vas som gsx750_80 kommer med er bare å glemme.
Det finnes mere folk som ikke har peiling på hva de prater om enn de som faktisk har erfaring.
Har ikke kjørt 899, men har hatt en 1199 på lån i en uke. Det er det ultimate du kan på av racing på 2 hjul.
Ducati er helt i verdenstoppen når det gjelder teknikk og egenskaper og er lysår foran alle japser.
De "lærde" drar ofte opp korte serviceintervaller osv som negativt, men faktum er at min Ducati har dobbelt så lang intervall som min forrige Honda, som skulle ha oljebytte ved 6000 km.
Istedenfor å høre på alle som mener noe om Ducati, uten å ha noe annen erfaring enn å ha siklet etter de på gata, ta deg en tur til forhandler og prøvekjør.
Ducati har laget sykler i 90 år og er det merket som har økt salget mest i 2015.
Det er jo litt rart siden "alle" vet at de er upålitelige og har mange feil![]()
Det at BMW troner på toppen av merker med mest feil og mangler ser ut til å være glemt av noen hvis de kan snakke ned andre merker.
PS. Vet om en strøken 1098 som mulig er til salgs
Jeg jobber nå og da for et MC verksted som skrur en del Ducati.
I fjor var jeg ute å leverte en Ducati hvor eieren hadde en nær relasjon til Ducati klubben i Norge.
Når den personen lurte på om vi kunne forklare hvorfor "det hadde vært så mye trøbbel med ducati syklene i år" eller om det bare var at det var litt mer "fuktig" været som var årsaken. Måte jeg smile.
Påstanden om at Ducati er lysår foran japsene vet jeg ikke om holder vann, vet du hvor laaaaangt et lys år er?

Men jeg vet en ting. Skal du ha Ducati så bør du ha lommebok for service kostnadene.
Skal du følge serviceboka til punkt og prikke, så koster det deg mye penger.
Når det gjelder holdbarhet, så er vel snittet på alle merker som selges i dag bra.
En kan være uheldig, men det kan en med bil også. Følger en service så vil selv en Ducati gi deg mange flotte mil i salen

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Oljeskift er nå en ting, men hva er intervallene på ventiljustering på ducatien for ikke å snakke om pris på den jobbensimpson skrev:Har hatt Ducati i mange år og en 1098 nå, samme som 848 men med større motor.
Det er en helt vanvittig sykkel med kompromissløse kjøreegenskaper.
Det som er viktig er å passe på alt alle servicer er fulgt opp. Kan bli kostbart hvis vedlikeholdet ikke er ivaretatt.
Sånn tull som dårlig pålitelighet og annet vas som gsx750_80 kommer med er bare å glemme.
Det finnes mere folk som ikke har peiling på hva de prater om enn de som faktisk har erfaring.
Har ikke kjørt 899, men har hatt en 1199 på lån i en uke. Det er det ultimate du kan på av racing på 2 hjul.
Ducati er helt i verdenstoppen når det gjelder teknikk og egenskaper og er lysår foran alle japser.
De "lærde" drar ofte opp korte serviceintervaller osv som negativt, men faktum er at min Ducati har dobbelt så lang intervall som min forrige Honda, som skulle ha oljebytte ved 6000 km.
Istedenfor å høre på alle som mener noe om Ducati, uten å ha noe annen erfaring enn å ha siklet etter de på gata, ta deg en tur til forhandler og prøvekjør.
Ducati har laget sykler i 90 år og er det merket som har økt salget mest i 2015.
Det er jo litt rart siden "alle" vet at de er upålitelige og har mange feil![]()
Det at BMW troner på toppen av merker med mest feil og mangler ser ut til å være glemt av noen hvis de kan snakke ned andre merker.
PS. Vet om en strøken 1098 som mulig er til salgs
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Det trengs ikke egen erfaring med Ducati for å vite at mange av de er upålitelige og kostbare i drift.simpson skrev:...
Sånn tull som dårlig pålitelighet og annet vas som gsx750_80 kommer med er bare å glemme.
Det finnes mere folk som ikke har peiling på hva de prater om enn de som faktisk har erfaring.
PS. Vet om en strøken 1098 som mulig er til salgs
Du bedriver irrasjonelt føleri. Ganske underholdende. :-)
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Jo det skal jeg fortelle deg.supersic skrev:.simpson skrev:Har hatt Ducati i mange år og en 1098 nå, samme som 848 men med større motor.
Det er en helt vanvittig sykkel med kompromissløse kjøreegenskaper.
Det som er viktig er å passe på alt alle servicer er fulgt opp. Kan bli kostbart hvis vedlikeholdet ikke er ivaretatt.
Sånn tull som dårlig pålitelighet og annet vas som gsx750_80 kommer med er bare å glemme.
Det finnes mere folk som ikke har peiling på hva de prater om enn de som faktisk har erfaring.
Har ikke kjørt 899, men har hatt en 1199 på lån i en uke. Det er det ultimate du kan på av racing på 2 hjul.
Ducati er helt i verdenstoppen når det gjelder teknikk og egenskaper og er lysår foran alle japser.
De "lærde" drar ofte opp korte serviceintervaller osv som negativt, men faktum er at min Ducati har dobbelt så lang intervall som min forrige Honda, som skulle ha oljebytte ved 6000 km.
Istedenfor å høre på alle som mener noe om Ducati, uten å ha noe annen erfaring enn å ha siklet etter de på gata, ta deg en tur til forhandler og prøvekjør.
Ducati har laget sykler i 90 år og er det merket som har økt salget mest i 2015.
Det er jo litt rart siden "alle" vet at de er upålitelige og har mange feil![]()
Det at BMW troner på toppen av merker med mest feil og mangler ser ut til å være glemt av noen hvis de kan snakke ned andre merker.
PS. Vet om en strøken 1098 som mulig er til salgs
Oljeskift er nå en ting, men hva er intervallene på ventiljustering på ducatien for ikke å snakke om pris på den jobben
Ventiljustering, 24.000 km.
En normal 24.000 service inkl. reimskifte er ca 7-8000 kr hos Løvaas
I dag er det bare 2-3 offisielle Ducativerksteder i Norge, hva de som "skrur masse Ducati" skal ha vet jeg ikke, de får ikke røre min sykkel.
Det er bare Løvaas som har rørt min sykkel med verktøy, og sånn blir det fremover også.
Så er det oljeskift med filter hver 12.000 km
Tror de nye nå har enda lenger intervaller.

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Eller kanskje bare jeg har erfaring?gsx750_80 skrev:Det trengs ikke egen erfaring med Ducati for å vite at mange av de er upålitelige og kostbare i drift.simpson skrev:...
Sånn tull som dårlig pålitelighet og annet vas som gsx750_80 kommer med er bare å glemme.
Det finnes mere folk som ikke har peiling på hva de prater om enn de som faktisk har erfaring.
PS. Vet om en strøken 1098 som mulig er til salgs
Du bedriver irrasjonelt føleri. Ganske underholdende. :-)

Eldre Ducatier hadde en del nykker, spesielt kunne det elektriske være i tvilsom tilstand, men du snakker om 20-30 år siden.
Dette er historie men som uvitende dessverre drar med seg videre.
Rart at de som selv har Ducati ikke ser noe til denne påståtte upåliteligheten.
Kostbare i drift? Ja min bruker mer bensin enn bilen, men det er ikke mange kronene året, bruker litt mer bakdekk pga heftig motorbrems, men ikke noe å klage på, servicer er stort sett samme pris som alt annet rask, MEN det KAN bli dyrt om du ikke følger opp vedlikehold og service.
God bedring.
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Jeg er med i Ducatiklubben, har ikke hørt noe om noe ekstra problem år for Ducati.EasyRider skrev:Hehe ikke for å strø salt altså men..simpson skrev:Har hatt Ducati i mange år og en 1098 nå, samme som 848 men med større motor.
Det er en helt vanvittig sykkel med kompromissløse kjøreegenskaper.
Det som er viktig er å passe på alt alle servicer er fulgt opp. Kan bli kostbart hvis vedlikeholdet ikke er ivaretatt.
Sånn tull som dårlig pålitelighet og annet vas som gsx750_80 kommer med er bare å glemme.
Det finnes mere folk som ikke har peiling på hva de prater om enn de som faktisk har erfaring.
Har ikke kjørt 899, men har hatt en 1199 på lån i en uke. Det er det ultimate du kan på av racing på 2 hjul.
Ducati er helt i verdenstoppen når det gjelder teknikk og egenskaper og er lysår foran alle japser.
De "lærde" drar ofte opp korte serviceintervaller osv som negativt, men faktum er at min Ducati har dobbelt så lang intervall som min forrige Honda, som skulle ha oljebytte ved 6000 km.
Istedenfor å høre på alle som mener noe om Ducati, uten å ha noe annen erfaring enn å ha siklet etter de på gata, ta deg en tur til forhandler og prøvekjør.
Ducati har laget sykler i 90 år og er det merket som har økt salget mest i 2015.
Det er jo litt rart siden "alle" vet at de er upålitelige og har mange feil![]()
Det at BMW troner på toppen av merker med mest feil og mangler ser ut til å være glemt av noen hvis de kan snakke ned andre merker.
PS. Vet om en strøken 1098 som mulig er til salgs
Jeg jobber nå og da for et MC verksted som skrur en del Ducati.
I fjor var jeg ute å leverte en Ducati hvor eieren hadde en nær relasjon til Ducati klubben i Norge.
Når den personen lurte på om vi kunne forklare hvorfor "det hadde vært så mye trøbbel med ducati syklene i år" eller om det bare var at det var litt mer "fuktig" været som var årsaken. Måte jeg smile.
Påstanden om at Ducati er lysår foran japsene vet jeg ikke om holder vann, vet du hvor laaaaangt et lys år er?
Men jeg vet en ting. Skal du ha Ducati så bør du ha lommebok for service kostnadene.
Skal du følge serviceboka til punkt og prikke, så koster det deg mye penger.
Når det gjelder holdbarhet, så er vel snittet på alle merker som selges i dag bra.
En kan være uheldig, men det kan en med bil også. Følger en service så vil selv en Ducati gi deg mange flotte mil i salen
Hvis du har en gammel Duc, var som sagt ikke det elektriske det beste, men min første Ducati var en 2000 mod aldri noe problem med fuktig vær.
At Ducati og alle andre europeiske merker har parkert japsene med teknologi, ytelse og egenskaper er jo ikke tull, det er maange år siden japsene ledet utviklingen.
Min Ducati for det beste stell og følge serviceboka til punkt og prikke, ikke mange kronene forskjell i forhold til noe annet, dessverre.
Men på ELDRE Ducatier, med korte serviceintervaller kan det bli litt dyrere, men de 10-12 siste årene er ikke det noe forskjell på Ducati og noe annet.
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Tull det er intervaller på 12tusen på den ventiljusteringen. Ventet du til 24000 så LOLsimpson skrev:Jo det skal jeg fortelle deg.supersic skrev:.simpson skrev:Har hatt Ducati i mange år og en 1098 nå, samme som 848 men med større motor.
Det er en helt vanvittig sykkel med kompromissløse kjøreegenskaper.
Det som er viktig er å passe på alt alle servicer er fulgt opp. Kan bli kostbart hvis vedlikeholdet ikke er ivaretatt.
Sånn tull som dårlig pålitelighet og annet vas som gsx750_80 kommer med er bare å glemme.
Det finnes mere folk som ikke har peiling på hva de prater om enn de som faktisk har erfaring.
Har ikke kjørt 899, men har hatt en 1199 på lån i en uke. Det er det ultimate du kan på av racing på 2 hjul.
Ducati er helt i verdenstoppen når det gjelder teknikk og egenskaper og er lysår foran alle japser.
De "lærde" drar ofte opp korte serviceintervaller osv som negativt, men faktum er at min Ducati har dobbelt så lang intervall som min forrige Honda, som skulle ha oljebytte ved 6000 km.
Istedenfor å høre på alle som mener noe om Ducati, uten å ha noe annen erfaring enn å ha siklet etter de på gata, ta deg en tur til forhandler og prøvekjør.
Ducati har laget sykler i 90 år og er det merket som har økt salget mest i 2015.
Det er jo litt rart siden "alle" vet at de er upålitelige og har mange feil![]()
Det at BMW troner på toppen av merker med mest feil og mangler ser ut til å være glemt av noen hvis de kan snakke ned andre merker.
PS. Vet om en strøken 1098 som mulig er til salgs
Oljeskift er nå en ting, men hva er intervallene på ventiljustering på ducatien for ikke å snakke om pris på den jobben
Ventiljustering, 24.000 km.
En normal 24.000 service inkl. reimskifte er ca 7-8000 kr hos Løvaas
I dag er det bare 2-3 offisielle Ducativerksteder i Norge, hva de som "skrur masse Ducati" skal ha vet jeg ikke, de får ikke røre min sykkel.
Det er bare Løvaas som har rørt min sykkel med verktøy, og sånn blir det fremover også.
Så er det oljeskift med filter hver 12.000 km
Tror de nye nå har enda lenger intervaller.
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Det dessverre helt rett, 24.000 km.
På de gamle Desmoquatro motorene var det 12.000. Men det er mange år siden.
Min sykkel har fulgt alt vedlikehold slavisk gjennom Løvaas.
På de gamle Desmoquatro motorene var det 12.000. Men det er mange år siden.
Min sykkel har fulgt alt vedlikehold slavisk gjennom Løvaas.
Sist redigert av simpson den 15 mai 2016, 08:49, redigert 1 gang totalt.
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Ducati 1098 har 12K intervaller på ventiljustering
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Blir litt som og kaste stein i glasshus og gå inn i en Ford klubb og disse bilene. Ikke mange i klubben som da er enig at Ford er noe dritt.. Litt av det samme her ang Ducati. Når folk spør meg om råd, om de skal kjøpe Duk, så pleier jeg bare og si, "Italiernerne er drit gode på design, men kan fa.. ikke lage kvalitet Bil/Mc." Og det er vel ikke helt uten grunn at brukt Ducati er tungt og selge. Tar fryktelig lang tid og få solgt. Og de som selger litt raskere, men fremdeles tregt er jo Monster og St. Ducati, neitakk... Og ang teknologi, så ser det ikke lyst ut, nå er det vel 5runde som kommer opp i MotoGp og det er vel ett løp begge Ducatine har kommet i mål. Vel, ene gangen løp han over målstreken med sykkelen. Og dette er jo teknologi som kommer på syklene på 2017 modellene.. Men, design!? Overlegne!
Mc Oslo Suger!
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Siden du nevner racing.
Ingen merker har fler vm titler enn Ducati i superbike, som er det nærmeste vi kommer gatesykler.
MotoGP er som formel 1 og kan ikke kjøpes av gud og hvermann.
I år det vel bare Ducati og Kawa som har vunnet løp, med muligens unntak av ett, og det alltid Ducati og Kawa på pallen.
Men siden "alle" vet at Ducati er bare dritten og notorisk upålitelig, bortsett fra vi som faktisk eier en selv, hva er problemet?
Har aldri sett en Ducati langs veien med motorstopp, eller andre problemer.
Noen må ha glemt å fortelle mine sykler dette, for de har aldri stoppet, fusket eller skapt seg, men derimot vært pålitelig og trofast mot meg.
Ingen merker har fler vm titler enn Ducati i superbike, som er det nærmeste vi kommer gatesykler.
MotoGP er som formel 1 og kan ikke kjøpes av gud og hvermann.
I år det vel bare Ducati og Kawa som har vunnet løp, med muligens unntak av ett, og det alltid Ducati og Kawa på pallen.
Men siden "alle" vet at Ducati er bare dritten og notorisk upålitelig, bortsett fra vi som faktisk eier en selv, hva er problemet?
Har aldri sett en Ducati langs veien med motorstopp, eller andre problemer.
Noen må ha glemt å fortelle mine sykler dette, for de har aldri stoppet, fusket eller skapt seg, men derimot vært pålitelig og trofast mot meg.