Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Problemene er nok overdrevet ja. Er nok økonomi som stopper de fleste, bruke 200k på sykkel har de fleste råd til men da er det nok lite igjen i kassa til dyre servicer og eventuelle problemer. Din 1098 JATAKK :-)
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Nå begynner du å snakke fornuftig her.
At Ducati er dyrere enn japseracere er det ingen tvil om, at mange ønsker en Ducati er det heller ingen tvil om.
Men at man ønsker en ting men ikke har eller tar seg råd til det er noe annet.
Sykkelen blir ikke dårligere av at du har lyst på noe, men føler ikke du kan.
Det er noe som heter Janteloven, og den er enda sterk i dette landet.
At Ducati er dyrere enn japseracere er det ingen tvil om, at mange ønsker en Ducati er det heller ingen tvil om.
Men at man ønsker en ting men ikke har eller tar seg råd til det er noe annet.
Sykkelen blir ikke dårligere av at du har lyst på noe, men føler ikke du kan.
Det er noe som heter Janteloven, og den er enda sterk i dette landet.
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Em, Honda vant i dag, og Duc 2, Kawa 3... Duc 4. Men, de har jo ett team av mekanikere som passer godt på de. Og hvorfor man ikke ser så mange på veien, sier jo bare at de selger dårlig.
Mc Oslo Suger!
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Som jeg sa, kun Ducati og kawa som har vunnet, men muligens en til pga løpet ikke var ferdig når jeg skrev.
Nå var Ducati det merket som økte mest i 2015, så de selger ganske mange.
Men de er mye dyrere enn sine japanske konkuretnter og det utelukker mange potensielle kjøpere som tenker økonomi.
Nå var Ducati det merket som økte mest i 2015, så de selger ganske mange.
Men de er mye dyrere enn sine japanske konkuretnter og det utelukker mange potensielle kjøpere som tenker økonomi.
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Nicky Hayden dro det lengste strået i dag. Og personlig syntes jeg at Duc er svært overpriset. Og har sine likehetstrekk som med HD ang pris... Duc er helt enestående kvaliteter ang banekjøring, men jeg stoler ikke fem øre på Italiensk. Sikkert synd, pga er ett par type Duc jeg virkelig kunne tenkt meg. Og hadde jeg hatt ett annet inntrykk så hadde jeg uten tvil kjøpt Duc. Jeg forhørte meg på Monsterbike pga Aprillia, har kjørt en del Mille, og de sa Aprillia har samme korte serviceintervaller som Duc, og da ble det Japse igjen.
Mc Oslo Suger!
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Det er ihverfall en ting som ikke må byttes hver 2 år eller 2000 mil. (kommer ann på hva som kommer først) på en eldre japansk sykkel og det er reimer. Nå er det vel bare motoren som kom med panigale og nyere modeller etter som har gått bort fra reimer?simpson skrev: Min Ducati for det beste stell og følge serviceboka til punkt og prikke, ikke mange kronene forskjell i forhold til noe annet, dessverre.
Men på ELDRE Ducatier, med korte serviceintervaller kan det bli litt dyrere, men de 10-12 siste årene er ikke det noe forskjell på Ducati og noe annet.
Det vil si at nesten alle modeller før panigale (2011) må ha reim bytte og det vet jeg koster penger.
Min personlige konklusjon er Ducati og Aprilia er rått. Men jeg stoler ikke nok på kvaliteten. Derfor holder jeg meg til ting som er enkelt å skru.
Nemlig japansk.
Jeg vet at du ikke er enig i dette simpson, du trykker jo Ducati til ditt hjerte.

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Her var det mye meninger om forskjellige greier.
Jeg kjenner mange som kjører Ducati. Noen er fornøyde, andre er ikke fornøyde. Når jeg snakket med Cutless forrige helg, og han forteller at hans 2015 mod Ducati har fått komplett nytt ledningsnett for tredje gang, så er jo ikke det veldig overveldende kvalitetsmessig
En kollega av meg har også en 2015 mod Duc som det har vært mye plunder med, spesielt elektrisk. Begynte med at blinklyset på venstre foran ikke virket, så sluttet en hel masse greier å tulle før sykkelen måtte få ny ECU.
Dog kjenner jeg også mange som er storfornøyde med sine Ducatier. Jeg synes Pinagle er dritkule, men jeg har ikke råd til å pushe så mye penger i en sykkel, så det får bli med plakaten jeg har hengende av en i garasjen! :)
De fleste mennesker synes jo "sitt merke" er det beste, og det er jo helt lov det også! :) Dog har jo Ducati noen dyre servicepunkter, men slik er det jo med alle sykler. Ducati er jo det eneste merket som fortsatt lager skikkelig R-sykler med V-twin (jeg er jo en ihugget V-twin entusiast) som scorer høyt hos meg.
Jeg kjenner mange som kjører Ducati. Noen er fornøyde, andre er ikke fornøyde. Når jeg snakket med Cutless forrige helg, og han forteller at hans 2015 mod Ducati har fått komplett nytt ledningsnett for tredje gang, så er jo ikke det veldig overveldende kvalitetsmessig

En kollega av meg har også en 2015 mod Duc som det har vært mye plunder med, spesielt elektrisk. Begynte med at blinklyset på venstre foran ikke virket, så sluttet en hel masse greier å tulle før sykkelen måtte få ny ECU.
Dog kjenner jeg også mange som er storfornøyde med sine Ducatier. Jeg synes Pinagle er dritkule, men jeg har ikke råd til å pushe så mye penger i en sykkel, så det får bli med plakaten jeg har hengende av en i garasjen! :)
De fleste mennesker synes jo "sitt merke" er det beste, og det er jo helt lov det også! :) Dog har jo Ducati noen dyre servicepunkter, men slik er det jo med alle sykler. Ducati er jo det eneste merket som fortsatt lager skikkelig R-sykler med V-twin (jeg er jo en ihugget V-twin entusiast) som scorer høyt hos meg.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Av de jeg kjenner og har kjørt sammens med de siste to årene så er det kun to av dem som har fått motorstans av forskjellige grunner på tur og som krevde frakt til verksted. Begge syklene det er snakk om er italienere. En Ducati og en Tuono. Ikke akkurat nok til å banke inn i statistikk bøkene, men nok til at en som MEG blir skeptisk til italiensk.
Men tøffe sykler lager dem. Det er helt klart. men som Monstr også skriver: Jeg skulle gjerne hatt en Panigale, men da skulle jeg byttet den ut med taklampa i stua. Et smykke av en sykkel. Jeg kunne t.o.m. hatt en plakat på veggen av en Panigale/Ducati, selv om jeg kjører en BMW selv.
jeg har ikke giftet meg med noe sykkelmerke og alle tre syklene jeg har hatt så langt har vert forskjellige merker. Yamaha, Triumph og BMW. Alle har vert gode på hver sin måte.
Men tøffe sykler lager dem. Det er helt klart. men som Monstr også skriver: Jeg skulle gjerne hatt en Panigale, men da skulle jeg byttet den ut med taklampa i stua. Et smykke av en sykkel. Jeg kunne t.o.m. hatt en plakat på veggen av en Panigale/Ducati, selv om jeg kjører en BMW selv.
jeg har ikke giftet meg med noe sykkelmerke og alle tre syklene jeg har hatt så langt har vert forskjellige merker. Yamaha, Triumph og BMW. Alle har vert gode på hver sin måte.
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Ikke for å "ta igjen" Bjerknez, men eneste sykkelen som har stoppet når jeg har kjørt på tur med andre er en BMW S1000RR.
Veiva knakk i to i 260 kmt.
Veiva knakk i to i 260 kmt.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Må ikke være så beskjeden simpson. Klart det var for å ta igjensimpson skrev:Ikke for å "ta igjen" Bjerknez, men eneste sykkelen som har stoppet når jeg har kjørt på tur med andre er en BMW S1000RR.
Veiva knakk i to i 260 kmt.

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Jeg lånte en 899 en hel dag i fjor og må si at det bare forsterket lysten til å kjøpe en. Skulle jeg i dag brukt 170 000 eller mer på en R(R) sykkel, ble det en 899.
Til gjengjeld, har jeg to bekjente med h.h.t. 848 og 1098 og det er et evig verkstedbesøk, har jeg inntrykk av.
Eneste minus med 899, som jeg opplevde, var varmen fra motor/eksos. Det blir rett og slett et must å bruke skinnbukse!
Til gjengjeld, har jeg to bekjente med h.h.t. 848 og 1098 og det er et evig verkstedbesøk, har jeg inntrykk av.
Eneste minus med 899, som jeg opplevde, var varmen fra motor/eksos. Det blir rett og slett et must å bruke skinnbukse!
-
- Innlegg: 46
- Registrert: 21 mai 2016, 15:09
- Motorsykkelen din: Yamaha yzf600r Thundercat
Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Hørte nye Ducati har fått lenger service intervaller på ventil klaring.
Fortell gjerne hvordan ducati er lysår foran japsene?
Spm er ducati en sykkel som er vanskelig å holde hjulene på veien hvis en liker akselerasjon, ser for meg at fordekket letter endel på alle gira.?
Er salen med vilje liten og hard og smal som gjør comforten svært ucomfortabel?
Er lysene like dårlige som de alltid har vært på lik linje med 600 japser ifra 90 tallet?
Fineste sykkel jeg vet om er Panigale 959 i hvit med originalt eksos anlegg, ikke den euro-4 hagle versjonen.
Her burde kulturådet gripet inn
Så koster den 200.000kr. Det er rimelig for et slikt smykke tør jeg påstå. Skulle en hatt like fint i bil måtte en bikket milllionen lett.
Fortell gjerne hvordan ducati er lysår foran japsene?
Spm er ducati en sykkel som er vanskelig å holde hjulene på veien hvis en liker akselerasjon, ser for meg at fordekket letter endel på alle gira.?
Er salen med vilje liten og hard og smal som gjør comforten svært ucomfortabel?
Er lysene like dårlige som de alltid har vært på lik linje med 600 japser ifra 90 tallet?
Fineste sykkel jeg vet om er Panigale 959 i hvit med originalt eksos anlegg, ikke den euro-4 hagle versjonen.
Her burde kulturådet gripet inn

Re: Erfaring med Ducati 848 eller 899 Panigale?
Den eneste japsen som kan måle seg med europeere er ZX10R.
De siste 4-5 års tester av R sykler viser jo det, hverken Honda, Suzuki eller Yamaha har blitt testet nettopp fordi det ikke har skjedd noe utvikling de siste halve tiåret.
Lysår når det gjelder teknologi, elektronikk, rammekonstruksjon og ikke minst vekt.
Nå har riktig nok Yamaha kommet med ett misfoster av en R1, men den når ikke opp.
Ducati er glad i å løfte forhjulet ja, men ikke noe problem. De nye er jo wheeliekontroll også.
De har jo klassens desidert største moment, 40 % høyere en de andre med R4.
Lys? De har jo nyeste teknologi innen LED lys. Og det er veldig bra.
De siste 4-5 års tester av R sykler viser jo det, hverken Honda, Suzuki eller Yamaha har blitt testet nettopp fordi det ikke har skjedd noe utvikling de siste halve tiåret.
Lysår når det gjelder teknologi, elektronikk, rammekonstruksjon og ikke minst vekt.
Nå har riktig nok Yamaha kommet med ett misfoster av en R1, men den når ikke opp.
Ducati er glad i å løfte forhjulet ja, men ikke noe problem. De nye er jo wheeliekontroll også.
De har jo klassens desidert største moment, 40 % høyere en de andre med R4.
Lys? De har jo nyeste teknologi innen LED lys. Og det er veldig bra.