Sotede tennplugger

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Sotede tennplugger

Legg inn av SuperTenere »

ejs skrev::crazy:
Dersom det er 3 faset stator på sykkelen, da ville jeg målt utgangene omigjen. Typisk tegn til en gåen fase. :-k
Godt tips:) Målte ifjor, da var alt ok med den, men ting kan jo ha sjedd siden da:) Nå venter jeg bare på bedre vær...;)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Sotede tennplugger

Legg inn av Jompa »

Aldri galt å måle for sikkerhets skyld, men det skulle være rart om statorfeilen bare kommer frem når du bruker langlyset :scratch
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Sotede tennplugger

Legg inn av Kjellrf »

Kjenner ikke den Yamahaen, men veit at på enkelte eldre sykler (Suzuki) kobles den 3. viklingen inn når lyset slås på, er utkoblet når man kjører uten lys.

ellers er dårlige bensinpumper en gjenganger hos litt eldre Yamaha'er.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
SuperTenere
Innlegg: 237
Registrert: 19 jun 2009, 11:49
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Re: Sotede tennplugger

Legg inn av SuperTenere »

Eletriske problemer kan være temmelig frustrerende:( Etter mye feilsøking idag, konkludere jeg med at spenningsregulatoren er gåen...IGJEN! Har skiftet 4 stykker de siste to sesongene. Da blir spørsmålet hva dette skyldes, det kan da ikke være tilfeldig? Har som sagt ikke brukt de aller dyreste regulatorne, men de bør da holde mer enn noen måneder. En liten ting som slo meg; første gang jeg skifet var regulatoren nærmest "limt" fast med noe hvitt stoff til en aluminiumsplate som den er montert på. Antar denne alu-platen er en del av kjølingen til regulatoren. Da jeg skiftet vasket jeg denne så den ble blank og fin. Burde det være ett eller annet mellom platen og regulatoren, kobberpaste kanskje, får å hjelpe til på kjølingen? Hva annet kan gjøre at regulatoren ryker så ofte?

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Sotede tennplugger

Legg inn av Geiroe »

Kjøling er viktig, sjekk kontaktene på regulatoren, det går store strømmer gjennom den. Litt dårlig forbindelse og du får nedsmelting. Sørg for at kontktene er rene.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Svar