Kjøp av min første mellomtung motorsykkel
Kjøp av min første mellomtung motorsykkel
Hallo! Ny bruker her :) skal ta lappen om noen dager å tenker deretter å kjøpe min første mc. Er 19 år og tenker litt på kawa ninja eller ktm duke. Sitt litt på supermotarder men har hørt fra erfarne at de kan være litt slitsomme å kjøre ettersom en ikke har et skjikkelig ankringspunkt å må holde seg igjen med armene når en bremser. Så lurte jeg litt på hvilke sykler dere som har ville anbefalt? Det jeg ser etter er en sprek sykkel med tøft utseende! Prisen jeg vil legge i dette er rumdt 50 000 + - :)
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Kjøp av min første mellomtung motorsykkel
Supermotard er veldig fint å kjøre, kjenner meg ikke igjen i at det er slitsomt å kjøre, bortsett fra at det kan bli litt hardt i rumpa etter en god stund (kan sikkert fikses med ny sal eller annet ekstra utstyr som hjelper på dette).
Ninja så mener du vel 250/300? Blir litt lite krefter det.
Men angående motarder gå for en som har relativt lange serviceintervall.
Ninja så mener du vel 250/300? Blir litt lite krefter det.
Men angående motarder gå for en som har relativt lange serviceintervall.
Re: Kjøp av min første mellomtung motorsykkel
Takk fot bra svar :) hvilke motarder har lange serviceintervaller? Føler jeg har hørt at husqvarna har korte å bytte olje relatibt ofte. Men ta for eks ktm supermotard å duke, har de korte eller lange? (:HeHy skrev:Supermotard er veldig fint å kjøre, kjenner meg ikke igjen i at det er slitsomt å kjøre, bortsett fra at det kan bli litt hardt i rumpa etter en god stund (kan sikkert fikses med ny sal eller annet ekstra utstyr som hjelper på dette).
Ninja så mener du vel 250/300? Blir litt lite krefter det.
Men angående motarder gå for en som har relativt lange serviceintervall.
Re: Kjøp av min første mellomtung motorsykkel
Hei!
Hadde selv en Yamaha R3, var meget fornøyd med denne.
Sprek, enkel å masse morro.
Ser at de har fått en naken versjon av denne nå også.
Meget operativ sykkel!
Hadde selv en Yamaha R3, var meget fornøyd med denne.
Sprek, enkel å masse morro.
Ser at de har fått en naken versjon av denne nå også.
Meget operativ sykkel!
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Kjøp av min første mellomtung motorsykkel
Ktm 690 har service PR 10 000km, samme gjelder Husqvarna 701, og Duke 690.
Yamaha xt 660 har lange men til gjengeld lite krefter, Suzuki drz har lange, med lite krefter.
Honda fmx har rimelig lange med relativt lite krefter.
Ktm 500/450/alt annet enn 690 har korte serviceintervall (10-15timer).
Yamaha xt 660 har lange men til gjengeld lite krefter, Suzuki drz har lange, med lite krefter.
Honda fmx har rimelig lange med relativt lite krefter.
Ktm 500/450/alt annet enn 690 har korte serviceintervall (10-15timer).
- Blaamand
- Innlegg: 221
- Registrert: 30 mai 2015, 12:16
- Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
- Bosted: Oslo
Re: Kjøp av min første mellomtung motorsykkel
Motard anbefales! Høy moro-faktor selv i lave hastigheter. Kan du skru kjøp for eksempel en KTM 500 EXC. Her er serviceintervallet på 15 timer. Tror skifte av stempel kommer på 90t.
Har du nok av spenn så kjøper du en KTM 690 smcr eller en Husqvarna 701.
Vil du ha noe skuddsikkert til en litt rimeligere penge gå for en Suzuki drz 400 eller en Yamaha WR450. Sistnevnte er Å foretrekke av disse.
Har du nok av spenn så kjøper du en KTM 690 smcr eller en Husqvarna 701.
Vil du ha noe skuddsikkert til en litt rimeligere penge gå for en Suzuki drz 400 eller en Yamaha WR450. Sistnevnte er Å foretrekke av disse.
BRAAAAAP! 

Re: Kjøp av min første mellomtung motorsykkel
Det er en måte å finne ut hva du vil ha, og det er prøvekjøring og prøvesitting! :) Mange som kjøper sykkel uten å teste først i det hele tatt, og ender med helt feil sykkel, og det blir lagt ut for salg igjen like fort som det er kjøpt.
Uansett hva du måtte finne på, så ta deg litt god tid til å bestemme deg. Da vil du til slutt finne noe som passer dine kritierier så godt som mulig :) Jeg har kjørt supermotard aktivt en stund for noen år siden, og det var gøy det, bortsett fra at jeg ble så lei av å skru på det hele tiden. Spesielt til gatekjøring hadde jeg aldri orket, for da måtte jeg byttet stempel en gang hver 1,5 mnd, og det har ikke jeg tålmodighet til på sommeren hvor jeg kun vil ha en sykkel jeg kan bruke uten store bekymringer. Er jo noen supermotardsykler som har ventilsjekk hver 15T, og da begynner det å bli hyppig! :) Jeg fant meg heller en Yamaha som skulle ha dette ved 42 000km

Uansett hva du måtte finne på, så ta deg litt god tid til å bestemme deg. Da vil du til slutt finne noe som passer dine kritierier så godt som mulig :) Jeg har kjørt supermotard aktivt en stund for noen år siden, og det var gøy det, bortsett fra at jeg ble så lei av å skru på det hele tiden. Spesielt til gatekjøring hadde jeg aldri orket, for da måtte jeg byttet stempel en gang hver 1,5 mnd, og det har ikke jeg tålmodighet til på sommeren hvor jeg kun vil ha en sykkel jeg kan bruke uten store bekymringer. Er jo noen supermotardsykler som har ventilsjekk hver 15T, og da begynner det å bli hyppig! :) Jeg fant meg heller en Yamaha som skulle ha dette ved 42 000km

- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Kjøp av min første mellomtung motorsykkel
Har ikke wr450 ca like hyppige serviceintervall som ktm450/500?Blaamand skrev:Motard anbefales! Høy moro-faktor selv i lave hastigheter. Kan du skru kjøp for eksempel en KTM 500 EXC. Her er serviceintervallet på 15 timer. Tror skifte av stempel kommer på 90t.
Har du nok av spenn så kjøper du en KTM 690 smcr eller en Husqvarna 701.
Vil du ha noe skuddsikkert til en litt rimeligere penge gå for en Suzuki drz 400 eller en Yamaha WR450. Sistnevnte er Å foretrekke av disse.
Re: Kjøp av min første mellomtung motorsykkel
Hei igjen alle sammen. Har hørt med en som hsr ktm duke 390 som jeg vurdere å kjøpe, han sier at han er 174 høy og da passer sykkelen han perfekt og at om du er over 180 vil den bli litt liten, trist for meg å høre ettersom jeg er 182... men spørr her om noen somner samme høyde som meg å kjører duke, stemmer det at den blir liten for en som er over 180? Gjerne hørr med kompiser om dere kjenne noen som kjører duke :)
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Kjøp av min første mellomtung motorsykkel
Hei Harald96
Velkommen skal du være til MC siden. Kjekt å ha deg med på laget.
Duke er blitt mer og mer polulær. Men som de ser lengre oppe så anbefaler jeg deg veeeeldig og prøve sitte en selv. En har en rygg som sitter bra fremoverlent, mens en annen har en rygg som sitter bra oppreist. Veldig individuelt.
Elruts
Velkommen skal du være til MC siden. Kjekt å ha deg med på laget.
Duke er blitt mer og mer polulær. Men som de ser lengre oppe så anbefaler jeg deg veeeeldig og prøve sitte en selv. En har en rygg som sitter bra fremoverlent, mens en annen har en rygg som sitter bra oppreist. Veldig individuelt.
Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Kjøp av min første mellomtung motorsykkel
390 Duke tror jeg du går fort lei av, kjenner to som kvittet seg med de etter en sesong.
På den andre siden tror jeg at jeg hadde styrt unna 690duker i 50tusenkronersklassen også, blir gjerne til en 70tusenkroners duke med litt uflaks.
Anbefaling tja, øk budsjettet.
På den andre siden tror jeg at jeg hadde styrt unna 690duker i 50tusenkronersklassen også, blir gjerne til en 70tusenkroners duke med litt uflaks.
Anbefaling tja, øk budsjettet.
- Blaamand
- Innlegg: 221
- Registrert: 30 mai 2015, 12:16
- Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
- Bosted: Oslo
Re: Kjøp av min første mellomtung motorsykkel
Sjekket nå og du har helt rett! Den skal ha service på 10-15t som EXC. også jeg som var helt sikker på at den lå nærmere DRZenHeHy skrev:Har ikke wr450 ca like hyppige serviceintervall som ktm450/500?Blaamand skrev:Motard anbefales! Høy moro-faktor selv i lave hastigheter. Kan du skru kjøp for eksempel en KTM 500 EXC. Her er serviceintervallet på 15 timer. Tror skifte av stempel kommer på 90t.
Har du nok av spenn så kjøper du en KTM 690 smcr eller en Husqvarna 701.
Vil du ha noe skuddsikkert til en litt rimeligere penge gå for en Suzuki drz 400 eller en Yamaha WR450. Sistnevnte er Å foretrekke av disse.


BRAAAAAP! 
