Hva skal jeg bruke på visiret for å få vann til å prelle av?
-
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2015, Triumph Sprint 1050
Hva skal jeg bruke på visiret for å få vann til å prelle av?
Hei, er det noen av dere som har gode tips til hva jeg kan bruke på visiret for å få vann til å prelle lettere av? Og som ikke ødelegger visiret.
Re: Hva skal jeg bruke på visiret for å få vann til å prelle av?
Vanlig bilpolish
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
http://swissvax.no/rain-x-glassforsegling-200-ml.html
EDIT:
Bilpolish må du ikke bruke. Det funker dårlig da poleringsmidler inneholder slipemidler. En voks kan du derimot bruke, men den er ikke veldig holdbar i forhold til produkter som er beregnet til slikt.
Den til Rain-X er veldig bra. Biltema selger faktisk en som er bra også.
EDIT:
Bilpolish må du ikke bruke. Det funker dårlig da poleringsmidler inneholder slipemidler. En voks kan du derimot bruke, men den er ikke veldig holdbar i forhold til produkter som er beregnet til slikt.
Sist redigert av Bjerknez den 23 mai 2016, 14:45, redigert 1 gang totalt.
Bilvoks (jeg har brukt både carnaubavoks og Collinite 845 som er en lakkforsegler og mitt nåværende valg) eller RainX.
Jeg prøvde en gang et eller annet Trutlewax produkt, som tilsvarer RainX, men synes det ga en irriterende hinne i motlys (på frontrute).
Jeg prøvde en gang et eller annet Trutlewax produkt, som tilsvarer RainX, men synes det ga en irriterende hinne i motlys (på frontrute).
Da må du prøve bjernez.Bjerknez skrev:http://swissvax.no/rain-x-glassforsegling-200-ml.html
EDIT:
Har brukt det i 25 år og det riper ingenting.
- E-strom
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Kontakt:
Selv bruker jeg Turtles "Rain repellent" - funker utmerket
- legges på (det rengjorte) visiret
- kan evt. tørke av overskudd med en tørr klut

- legges på (det rengjorte) visiret
- kan evt. tørke av overskudd med en tørr klut

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- Bjerknez
- Kontakt:
Dette kommer jeg nok ikke til å prøve nei. Å bruke noe som inneholder slipemidler på et visir med iridium belegg er nok ikke noe jeg tør satse på. Men er du fornøyd så kjør påsimpson skrev:Da må du prøve bjernez.Bjerknez skrev:http://swissvax.no/rain-x-glassforsegling-200-ml.html
EDIT:
Har brukt det i 25 år og det riper ingenting.

Du vil bli overasket over hvor bra det funker, men styr unna rubbing.
Hvis det hadde ødelagt visir hadde hverken jeg eller alle de jeg kjenner som kjører sykkel brukt det.
Hvis det hadde ødelagt visir hadde hverken jeg eller alle de jeg kjenner som kjører sykkel brukt det.
- Bjerknez
- Kontakt:
Tror vi blander utrykkene litt her. "Polish" er i mine øyne "polering" og når man polerer så "sliper" man en overflate. Altså man gjør en matt overflate blank og da krever det litt "sliping".simpson skrev:Du vil bli overasket over hvor bra det funker, men styr unna rubbing.
Det su sikkert mener er voksing. Voksing er noe man gjør for å beskytte et område som er polert. Det er voksen som legger seg som en beskyttende glatt hinne.
Men ja, vanlig voks kan brukes, men ikke like holdbart har jeg erfart. Men det funker ja

Mulig du har rett, jeg setter bort biler til sånn jobb til de som kan det.Bjerknez skrev:Tror vi blander utrykkene litt her. "Polish" er i mine øyne "polering" og når man polerer så "sliper" man en overflate. Altså man gjør en matt overflate blank og da krever det litt "sliping".simpson skrev:Du vil bli overasket over hvor bra det funker, men styr unna rubbing.
Det su sikkert mener er voksing. Voksing er noe man gjør for å beskytte et område som er polert. Det er voksen som legger seg som en beskyttende glatt hinne.
Men ja, vanlig voks kan brukes, men ikke like holdbart har jeg erfart. Men det funker ja
Min erfaring stopper ved Karate Kid.
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Polere med bilvoks.
Bruker Vazelin jeg... 

Mc Oslo Suger!
- Blaamand
- Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
RainX funker meget bra for meg. Har ikke opplevd noen "film" på visiret heller.
BRAAAAAP! 

Bilpolish har da ingen slipemiddel. Det er rubbing som har slipemiddel.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Hansien
- Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Jeg unnlater å bruke produkter som rain-x all den tid det står at dette ikke skal brukes på plast.
Det lille jeg har eksperimentert med slike produkter på plast har det alltid endt opp med en hinne som bryter lyset noe merkelig. Kjører da heller foruten.
Bilpolish er et mildt slipende middel for å fjerne urenheter i overflaten av klarlakken, slik som blant annet tjære, kjemikalier, salt, insekter og de litt mindre ripene ikke ligger dypt i klarlakken.
Det lille jeg har eksperimentert med slike produkter på plast har det alltid endt opp med en hinne som bryter lyset noe merkelig. Kjører da heller foruten.
Med mindre du faktisk mener voks ved ordlyden bilpolish så tar du feil her. Men da bruker du også feil utrykk.JohnnyTh skrev:Bilpolish har da ingen slipemiddel. Det er rubbing som har slipemiddel.
Bilpolish er et mildt slipende middel for å fjerne urenheter i overflaten av klarlakken, slik som blant annet tjære, kjemikalier, salt, insekter og de litt mindre ripene ikke ligger dypt i klarlakken.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.
-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)
-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)