Skifte eksosanlegg
-
- Innlegg: 2
- Registrert: 26 mai 2016, 10:32
- Motorsykkelen din: Suzuki - Marauder - 800 - 1998
Skifte eksosanlegg
Jeg skal i gang med å skifte eksosanlegg. Trenger jeg pakninger, paste eller annen form for tetningsmiddel mellom skjøterørene?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Skifte eksosanlegg
Kommer an på anlegget. Originalanlegg har pakninger mellom de ulike rørene i anlegget, mens slip-ons gjerne ikke har det. På disse dyttes rørene i hverandre uten pasta og pakning. Så er det bare å stramme til rørklemmene.
Det er i hvert fall min erfaring.
Det er i hvert fall min erfaring.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 46
- Registrert: 21 mai 2016, 15:09
- Motorsykkelen din: Yamaha yzf600r Thundercat
Re: Skifte eksosanlegg
Jeg skiftet vanlig eksos anlegg selv, med litt hjelp faderen. Grei prosess. Man må ha nye pakkninger mellom eksos og motor. Det rustet hul i tuppen av 2 av pottene helt ved motoren, litt av en ulyd. Eneste escape var å kjøre på autobahn med full guffe musikk in-ear headsett. Skjedde på ferie av alle ting hehe.
Er det slip-on, så må en kansje til med dyse-kit ( forgasser), ventil kalibrering etc. Har jeg lest en haug plasser.
Er det slip-on, så må en kansje til med dyse-kit ( forgasser), ventil kalibrering etc. Har jeg lest en haug plasser.