"Why leather?"
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: "Why leather?"
Denne video'en fikk meg til å tenke at jeg antakelig gjør lurest i å koble bukse og jakke i de to-delte dressene jeg har på skinn og tekstilkjøreplaggene...
Havner man i en slik situasjon som testpersonen så ser jeg risikoen for at beskyttelsen langt fra blir optimal som i et slags hylster slik en 'onepiece' dress faktisk er...

Havner man i en slik situasjon som testpersonen så ser jeg risikoen for at beskyttelsen langt fra blir optimal som i et slags hylster slik en 'onepiece' dress faktisk er...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 40
- Registrert: 10 apr 2016, 17:04
- Motorsykkelen din: Honda Hornet 600 2003
- Bosted: Trøndelag
Re: "Why leather?"
Har du mulighet for å koble de sammen så burde du det. Tar ikke så veldig mye ekstra tid, men mye sikrere.AJ skrev:Denne video'en fikk meg til å tenke at jeg antakelig gjør lurest i å koble bukse og jakke i de to-delte dressene jeg har på skinn og tekstilkjøreplaggene...![]()
Havner man i en slik situasjon som testpersonen så ser jeg risikoen for at beskyttelsen langt fra blir optimal som i et slags hylster slik en 'onepiece' dress faktisk er...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: "Why leather?"
Må bare krype til korset og innrømme at jeg aldri har prøvd...NoxRy skrev:Har du mulighet for å koble de sammen så burde du det. Tar ikke så veldig mye ekstra tid, men mye sikrere.AJ skrev:Denne video'en fikk meg til å tenke at jeg antakelig gjør lurest i å koble bukse og jakke i de to-delte dressene jeg har på skinn og tekstilkjøreplaggene...![]()
Havner man i en slik situasjon som testpersonen så ser jeg risikoen for at beskyttelsen langt fra blir optimal som i et slags hylster slik en 'onepiece' dress faktisk er...

Men det skal det bli en forandring på!
Greit å vite hvordan slik sammenkobling gjøres og hvordan det fungerer.
Uansett så ser jeg helt klart poenget med at bukse og jakke henger sammen når uhellet er ute...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 40
- Registrert: 10 apr 2016, 17:04
- Motorsykkelen din: Honda Hornet 600 2003
- Bosted: Trøndelag
Re: "Why leather?"
Er vel bare en enkel glidelås på de fleste bukser/jakker som gjør at de kan kobles.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: "Why leather?"
Det tror jeg stemmer godt for de fleste. Ingen fullgod løsning, men bedre enn ingenting, vil jeg tro...NoxRy skrev:Er vel bare en enkel glidelås på de fleste bukser/jakker som gjør at de kan kobles.

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: "Why leather?"
Tok fram den gode gamle skinndressen idag
snekkerbukse og jakke
, ikkeno glidelås der nei, trengs ikke. Når det er så varmt som nå, blir tekstil altfor varmt, syns jeg.


For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650