Okei skjønner ingenting nå! Har sjekket at bensinslangene er i orden! Det renner bensin helt fint fra tanken inn i forgasser! Åpnet også flåtørkammeret under forgasseren! Sjekket at d kommer bensin inn i flåtørkammeret med å suge på vakumslangen! Flåtøren er i vater, og den lukker bensintilførsel på riktig høyde!
Prøvde også å starte med 10 forskjellige høyder på choke, både med choke av, og choke på, uten hell.
Virker som den starter om jeg lar den stå stille i 3-10 minutter, så kicker jeg, og da smeller det noen ganger, men stopper etter to sekunder. Dette "gyldne første kicket" gjelder bare første gang, men ellers så starter den ikke i d hele tatt.
Noen idéer nå? Jeg mistenker forgasser... men lei av å åpne forgasser uten å vite hva jeg skal se etter.
Spørsmål: Kan den få FOR mye bensin at den drukner og starter aldri?
Hvorfor starter ikke Scooteren min?? (solved)
Re: Hvorfor starter ikke Scooteren min?? (se video)
Har du byttet bensin? Pga nå høres det ut som vann/kondens..
Mc Oslo Suger!
Re: Hvorfor starter ikke Scooteren min?? (se video)
Geiroe skrev:Det er to ting som må være på plass for å starte, og det er bensin, og gnist. Hvis pluggen er våt etter at du har tråkket noen ganger får den bensin. Skru ut pluggen, sett den i plugghetta, og legg pluggen inntil toppen, tråkk og du skal du få god gnist.
Hva med luft og komp?:)
Ett lite tips, prøv med startgass, går den da så vet du at det er bensin som er problemet;)
Re: Hvorfor starter ikke Scooteren min?? (se video)
Åjj, har prøvd me kondensfjerner! Problemet har vart i ett år, så kjørt tanken nesten tom sikkert 10 ganger, fra problemet startet til idag. Kan kondens bli liggende så lenge?Alex-68 skrev:Har du byttet bensin? Pga nå høres det ut som vann/kondens..
KawaGreen skrev:'
Hva med luft og komp?:)
Ett lite tips, prøv med startgass, går den da så vet du at det er bensin som er problemet;)
Startgass? Det var en god ide!! Hvordan lager man det?
Re: Hvorfor starter ikke Scooteren min?? (se video)
Fikk start!! Er litt usikker på hva jeg gjorde, men tror problemet lå i at bensininntaket til flåtøren hadde sjit i seg! Dvs, problemet kunne være bensinoverflod fra flåtøren inn i motoren.
Hvorfor tror jeg dette? Jeg prøvde med startgass. Ingenting skjedde... så jeg tenkte: " gnist er i orden, bensin(startgass) er i orden, da kan d bare være at den får for mye bensin". Jeg åpnet hullet på toppen av motoren og pumpet inn luft for å lufte litt. Da fikk jeg start, i tre sekunder... La også merke til at det rant bensin ut fra forgasseren ned på bakken(noen ganger). Så da tenkte jeg overflod!
Prøvde å fikse med å 1. Åpne flåtørkammeret og justerte på høyden til flåtøren. Fikk jeg ingen start. Tok så startgass, og da fikk jeg start hver gang jeg hadde startgass, men ikke uten startgass... Så rart. Tenkte at nå har jeg ødelagt med å fjernet ALL bensintilførsel... Uff.
2. Åpnet flåtørkammeret igjen og justerte tilbake. Men denne gangen prøvde jeg også å blåse ut rørene med luft! Fikk fortsatt ingen start, men tok litt startgass, også funket han som juling!! etter det fikk jeg orntlig start ved hjelp uten problemer!

Spennende hvor lenge dette varer. Kan være tilfeldig... Men virker logisk at d var sjit som var problemet.
Tror jeg kjøper ny forgasser om d skjer pånytt! :-) Takk for hjelpen alle sammen!
Hvorfor tror jeg dette? Jeg prøvde med startgass. Ingenting skjedde... så jeg tenkte: " gnist er i orden, bensin(startgass) er i orden, da kan d bare være at den får for mye bensin". Jeg åpnet hullet på toppen av motoren og pumpet inn luft for å lufte litt. Da fikk jeg start, i tre sekunder... La også merke til at det rant bensin ut fra forgasseren ned på bakken(noen ganger). Så da tenkte jeg overflod!
Prøvde å fikse med å 1. Åpne flåtørkammeret og justerte på høyden til flåtøren. Fikk jeg ingen start. Tok så startgass, og da fikk jeg start hver gang jeg hadde startgass, men ikke uten startgass... Så rart. Tenkte at nå har jeg ødelagt med å fjernet ALL bensintilførsel... Uff.
2. Åpnet flåtørkammeret igjen og justerte tilbake. Men denne gangen prøvde jeg også å blåse ut rørene med luft! Fikk fortsatt ingen start, men tok litt startgass, også funket han som juling!! etter det fikk jeg orntlig start ved hjelp uten problemer!



Spennende hvor lenge dette varer. Kan være tilfeldig... Men virker logisk at d var sjit som var problemet.
Tror jeg kjøper ny forgasser om d skjer pånytt! :-) Takk for hjelpen alle sammen!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39746
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvorfor starter ikke Scooteren min?? (solved)
Bra med ting som løser seg og hvor løsningen ser ut til å være av det enkle slaget
!

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Hvorfor starter ikke Scooteren min?? (se video)
zungam skrev:...Problemet har vart i ett år, så kjørt tanken nesten tom sikkert 10 ganger, fra problemet startet til idag...
Alt av partikler som kan lage problemer samler seg på bunnen av tanken, og blir med inn når tanken tømmes...zungam skrev:Fikk start!! Er litt usikker på hva jeg gjorde, men tror problemet lå i at bensininntaket til flåtøren hadde sjit i seg! Dvs, problemet kunne være bensinoverflod fra flåtøren inn i motoren
...[klipp]...
Spennende hvor lenge dette varer. Kan være tilfeldig... Men virker logisk at d var sjit som var problemet.
Tror jeg kjøper ny forgasser om d skjer pånytt! :-) Takk for hjelpen alle sammen!
- ser ut som du fant problemet og løsningen selv

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html