Hvor får jeg kjøpt deler ?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Honda2004
Innlegg: 51
Registrert: 08 aug 2014, 21:26
Motorsykkelen din: Honda XL 125 Varadero 04

Hvor får jeg kjøpt deler ?

Legg inn av Honda2004 »

Jeg har tenkt å kjøpe en ny motor til sykkelen min og i samma slengen vil jeg gjerne bytte ut et par andre deler også, er det noen som veit hvor jeg kan kjøpe ny forgaffel og bakdemper som kan passe til en XL 125 Varadero 2004 mod ? Prøvde Öhlins, men der ga de meg klar beskjed om, at de ikke har noe til min og at de aldri kommer til å lage noe til min, så jeg kunne bare legge fra meg de tankene først som sist. Forhandleren dems virka veldig sur for at jeg i det hele tatt sendte mail. :scratch

Jeg vil ha en kraftigere gaffel som kanskje er litt lengre og en mye bedre bakdemper, da den er en smule for myk og jeg vil gjerne ha et litt annet preg på den og gjøre den tøffere. Jeg tenkte først Öhlins og at jeg kanskje kunne kjøpe forgaffel til en lignende sykkel og kanskje endre hele fronten, men som sagt, Öhlins var ikke veldig positive til noe. Derfor må jeg leite andre steder. :-k

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1602
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Hvor får jeg kjøpt deler ?

Legg inn av Kjellrf »

Tror nok ikke Øhlins regner det som sannsynlig at noen kjøper dempere til en sykkel som er mindre verdt enn det demperne deres koster.
Skal man bygge om, krever det en god del teknisk innsikt, som jeg ikke er helt sikker på at du har ennå, ut fra spørsmålene du stiller.
Tror det enkleste ville vært å bruke en annen sykkel som donor, for eksempel NX250, hvis du skal oppgradere fjæringa. Uten at jeg veit om alt er like enkelt å tilpasse.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Stor-Oteren
Innlegg: 46
Registrert: 11 apr 2016, 21:23
Motorsykkelen din: Honda CB 500 Four 1971 mod - K0.
Sted: Nord Trøndelag

Re: Hvor får jeg kjøpt deler ?

Legg inn av Stor-Oteren »

Honda2004 skrev:Jeg har tenkt å kjøpe en ny motor til sykkelen min og i samma slengen vil jeg gjerne bytte ut et par andre deler også, er det noen som veit hvor jeg kan kjøpe ny forgaffel og bakdemper som kan passe til en XL 125 Varadero 2004 mod ? Prøvde Öhlins, men der ga de meg klar beskjed om, at de ikke har noe til min og at de aldri kommer til å lage noe til min, så jeg kunne bare legge fra meg de tankene først som sist. Forhandleren dems virka veldig sur for at jeg i det hele tatt sendte mail. :scratch

Jeg vil ha en kraftigere gaffel som kanskje er litt lengre og en mye bedre bakdemper, da den er en smule for myk og jeg vil gjerne ha et litt annet preg på den og gjøre den tøffere. Jeg tenkte først Öhlins og at jeg kanskje kunne kjøpe forgaffel til en lignende sykkel og kanskje endre hele fronten, men som sagt, Öhlins var ikke veldig positive til noe. Derfor må jeg leite andre steder. :-k


Skal ikke garantere noe, men prøv David Silver Spares i England, rimelige deler og bra service, lykke til.

Honda2004
Innlegg: 51
Registrert: 08 aug 2014, 21:26
Motorsykkelen din: Honda XL 125 Varadero 04

Re: Hvor får jeg kjøpt deler ?

Legg inn av Honda2004 »

Kjellrf skrev:Tror nok ikke Øhlins regner det som sannsynlig at noen kjøper dempere til en sykkel som er mindre verdt enn det demperne deres koster.
Skal man bygge om, krever det en god del teknisk innsikt, som jeg ikke er helt sikker på at du har ennå, ut fra spørsmålene du stiller.
Tror det enkleste ville vært å bruke en annen sykkel som donor, for eksempel NX250, hvis du skal oppgradere fjæringa. Uten at jeg veit om alt er like enkelt å tilpasse.
Hvorfor mener du at jeg ikke har teknisk innsikt ? Fordi jeg stiller spm så mener du at jeg ikke har teknisk innsikt ? Interessant..
Du mener at demperene fra Öhlins koster nærmere 70.000kr ? For varaderoen ligger på rundt 65.000kr....... :vs

Honda2004
Innlegg: 51
Registrert: 08 aug 2014, 21:26
Motorsykkelen din: Honda XL 125 Varadero 04

Re: Hvor får jeg kjøpt deler ?

Legg inn av Honda2004 »

Kjellrf skrev:Tror nok ikke Øhlins regner det som sannsynlig at noen kjøper dempere til en sykkel som er mindre verdt enn det demperne deres koster.
Skal man bygge om, krever det en god del teknisk innsikt, som jeg ikke er helt sikker på at du har ennå, ut fra spørsmålene du stiller.
Tror det enkleste ville vært å bruke en annen sykkel som donor, for eksempel NX250, hvis du skal oppgradere fjæringa. Uten at jeg veit om alt er like enkelt å tilpasse.
Jeg skal ikke ha noen frankenstein-bike gutt. Eller noen ratbike i denne omgang. Jeg skal ha ordentlige deler og nye deler. Når jeg kan gå til høgger'n og kjøpe samme deler som jeg har, tror du ikke jeg hadde gjort det, om det var standard deler jeg var ute etter, eller bare kjøpt de ny fra Honda ?

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Hvor får jeg kjøpt deler ?

Legg inn av CB9 »

prøv et varadero-forum. f.eks dette --------------> http://www.honda-varadero-uk.org/forum/
kjekt med et spesifikt forum for en spesifikk sykkel.

Honda2004
Innlegg: 51
Registrert: 08 aug 2014, 21:26
Motorsykkelen din: Honda XL 125 Varadero 04

Re: Hvor får jeg kjøpt deler ?

Legg inn av Honda2004 »

CB9 skrev:prøv et varadero-forum. f.eks dette --------------> http://www.honda-varadero-uk.org/forum/
kjekt med et spesifikt forum for en spesifikk sykkel.
Takk for det. Jeg får kikke litt der og se om jeg finner noe. Erfart at delene er billigere der nede og at de har større utvalg enn vi har her hjemme.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1602
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Hvor får jeg kjøpt deler ?

Legg inn av Kjellrf »

Honda2004 skrev: Hvorfor mener du at jeg ikke har teknisk innsikt ? Fordi jeg stiller spm så mener du at jeg ikke har teknisk innsikt ? Interessant..
Du mener at demperene fra Öhlins koster nærmere 70.000kr ? For varaderoen ligger på rundt 65.000kr....... :vs
En 2004 Varadero er ikke verdt 65.000. Derfor tror jeg nytt Øhlins-oppsett hadde kostet mer enn sykkelen er verdt. Hvis det kunne skaffes.
Mulig jeg har kjørt sykkel for lenge, har til og med jobbet med mc i mange år, og ser at det du er ute etter, krever mer penger enn sykkelen er verdt, og god teknisk innsikt. Fordi du nok må tilpasse ting fra andre sykler hvis det ikke er å oppdrive til din sykkel.

Ønsker deg selvfølgelig lykke til,!

:D
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar