Er ny på forumet men har lest og fått en del gode tips her.
Tenkte jeg skulle dele min egen erfaring hvordan det har gått etter 1 år med mye kjøring, på en s1000rr som første sykkel.
Leste mye på utlandske sider at å begynne på en 'liter bike' var ren idioti og man kom til å ta livet av seg osv osv.
Tok lappen i fjor og hadde en s1000rr 2013 klar i garasjen, til og med kjørelæreren himler litt med øynene.
Lovet meg selv å bruke rainmode men det varte 2 km...
Uansett så angrer jeg ikke et halvt sekund på at jeg kjøpte denne. Er strålende fornøyd! Så fornøyd at jeg skal selge denne og kjøpe meg en 2015 model, ble bitt av quickshifteren. Mener selv at alt i alt så kommer det an på personen, klarer du å beherske deg så går det greit, men hvis ikke så glem det! Kjører helt normalt i byene men kan gi litt på på landeveien, så lenge faren er minimum.
Hvorfor valget denne sykkelen? Altid hatt lyst på R sykkel. Hadde først tenkt på zx6r 636 2014-15 men så at prisforskjellen var ikke så stor på en s1000rr 2013. Fikk mye mer elektronisk hjelpemidler, quickshifter, wheelicontroll, abs, tractioncontroll osv og forsikringen var akkurat den samme, spesielt når jeg var kun 28 år gammel. Vedrørende forsikring så betaler jeg ikke mer enn 6,7k i året, ordnet meg 75% bonus med en gang