Problem scootern dör hela tiden efter 1km

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
vlannemar
Innlegg: 3
Registrert: 07 jun 2016, 16:49
Motorsykkelen din: Gilera runner 180

Problem scootern dör hela tiden efter 1km

Legg inn av vlannemar »

Hej nu är det såhär att jag har en Gilera runner 180 2-takt. Den har alltid gått problemfritt tills för någon vecka sedan då den bara slutade reagera på gasen efter en bits körning och började hosta lite lätt när jag gasade sen dog den. Sen dess kan jag bara köra max 1 km sen händer samma sak igen hela tiden. Och när den dött måste jag vänta minst en timme innan jag kan starta den och köra 1 km igen..

Verkligen tacksam för hjälp om vad felet kan vara då jag är extremt beroende av mitt fordon i arbetet.



Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Problem scootern dör hela tiden efter 1km

Legg inn av Anaxim »

Det høres ut som om den ikke får bensin. Sjekk lufting i tanklokk, fuelfilter, osv.

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: Problem scootern dör hela tiden efter 1km

Legg inn av PetterT »

Kjøp deg ny automat choke, så virker den nok igjen. :thumleft

http://www.ebay.com/itm/Gilera-Runner-S ... uC&vxp=mtr
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

vlannemar
Innlegg: 3
Registrert: 07 jun 2016, 16:49
Motorsykkelen din: Gilera runner 180

Re: Problem scootern dör hela tiden efter 1km

Legg inn av vlannemar »

Exakt det jag misstänker! Problemet är att jag är väldigt dålig på att meka.. Några tips?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: Problem scootern dör hela tiden efter 1km

Legg inn av PetterT »

Det ble mange svar på en gang, så vet ikke om du så mitt. Det du opplever er typisk hvis automatchoken ikke fungerer som den skal, da vil ikke motor gå skikkelig etter et par minutter.
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

vlannemar
Innlegg: 3
Registrert: 07 jun 2016, 16:49
Motorsykkelen din: Gilera runner 180

Re: RE: Re: Problem scootern dör hela tiden efter 1km

Legg inn av vlannemar »

PetterT skrev:Det ble mange svar på en gang, så vet ikke om du så mitt. Det du opplever er typisk hvis automatchoken ikke fungerer som den skal, da vil ikke motor gå skikkelig etter et par minutter.
Stort tack för ditt svar! Även detta jag misstänker då den verkar gå fint sålänge det är bensin i förgasaren sen slutar det.. Inget tips om hur man kan fixa detta utan att behöva vänta på beställning av ny choke? Är stort behov av att ta mig till arbetet med denna..

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: Problem scootern dör hela tiden efter 1km

Legg inn av PetterT »

Er enkelt å sjekke om choken virker. Hvis du ser på ebay-linken i mitt første innlegg, så ser du et messing stempel. Skrur du av hele dingsen fra forgasseren, og setter på tenninga, så skal dette stemplet komme sakte ut, ca 5-6mm hvis jeg husker rett. Det stenger da for "ekstra" bensinen som gis det første minuttet eller så, til motor klarer seg uten.

Kommer det ikke ut, så vil det si at det ikke vil stenge for ekstrabensinen, og motor dauer pga. for mye bensin.

Denne automatchoken ser ut som er lik på mange scootere, kanskje finner du en hos naboen du kan låne

edit: Kanskje er det treghet i stemplet/ kanalen, sånn at rensing er nok til å fikse det.
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: Problem scootern dör hela tiden efter 1km

Legg inn av PetterT »

Hvordan går det her, da? Kommet deg på jobb?
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Svar