Letet litt idag etter mc forum, med likesinnede og fant denne siden. Må si at jeg er meget imponert over en fin side og med masse bra info.
Er en mann på snart 40, gift og som har en skokk med barn, som etter nesten 18 år uten sykkel fant veien tilbake i salen.
Kjøpte i 1991 min første mc. Det ble en Yamaha RS100, som var i deler, men fikk den klar til jeg fikk Lett MC lappen i 1992.
Den så slik ut.

Så ble den en Suzuki Dr350, som var en utrolig fin og leken sak, som likte seg godt på asfalt, men så mye bedre i terrenget.
Så ble det et laaaaangt opphold. Mitt første kjøp tilbake ble en 2008 Honda XL700 Transalp. Har alltid likt Africa Twin, men når jeg letet fant jeg ikke sykkelen jeg ville ha og endte opp med Transalpen.

Alpen var helt nydelig å kjøre, og hadde kun to saker å utsette på den.
1 - den hadde ikke 6 gir, så ble litt stresset kjøring på motorvei. Nå er ikke motorvei noe jeg kjører så masse på motorsykkel, men iblant må en ta noen transportetapper, eller motorveien til jobben.
2 - Fikk aldrig ordning på vinden/vindbruset/turbulensen i fart over 90. Siste ruta jeg hadde på virket ok. Det var en Givi rute, med MRA "leppa" satt på toppen. Det så jo ikke så pent ut, men funket ok.
Ellers var den lettkjørt, kjapp for sine kun 60 hester, billig å forsikre samt eie. Litt som en motorjournalist skrev, ikke best på noe, men bra på alt.
Her et lite bilde på vei til Lysebotn.

Så i vinter, etter tre sommere med Transalpen slang jet ut den på nettet til salg. Samme kveld var den solgt til en dame i Vesterås.
Nå begynte letinga etter noe nytt. Hadde jo lenge kikket på både Honda Crosstourer, BMW R1200GS, Multistrada, Super Tenere, Varadero, Crossrunner og V-Strom til Suzuki. Crosstourern er den jeg kanskje mest hadde lyst på, men lommeboka (les finansministern/fruen) ville noe annet.

Så jeg endte opp med en 08 Varadero, som hadde gått 20000km. Den var i meget bra teknisk stand, men første eieren har ikke akkurat vasket og polert den for mye..
Her i Varberg for å hente den.

Og her en prøvetur når jeg kom hjem.

Begynner å lære å kjenne Varaderon, som er en del tyngre en Transalpen, men også mye sterkere og kjappere. Tror det her er starten på ett fint forhold. Trives virkelig bak styret på den.