Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

I mine øyne ble jeg fornøyd. men en sykkel er uansett tøffere uten tankbeskyttelse. Det blir en balansegang, men denne gangen gikk beskyttelse og komfort fremfor det estetiske. men jeg ble fornøyd :)

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Geiroe »

Det er din sykkel, og det viktigste er at du er fornøyd. Det sitter nok godt med skinn mot den padden der ja, sklir ikke mye.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Cutless »

Å beskytte lakken er en ting, men det er jo bare en bonus med Tech-Spech gripsa. Hovedgrunnen til å bruke de er jo det gode grepet du får på sykkelen. Mer kontroll i sving samt at du blir mindre sliten siden du bruker mindre krefter på å holde deg fast med beina :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Men "komfort" så mente jeg bedre grep med beina ja :thumleft

Sjekket dem til morgen i dag å da hadde dem ikke ramlet av eller løsnet så da kan jeg vel gratulere meg selv med vel gjennomført jobb. Den midterste beskyttelsen på tanken viste jeg ikke fulgte med en gang og hadde nok ikke bestilt den heller, og jeg skal ærlig innrømme at det blir litt "mye" med denne, men den får stå på inntil videre. Mulig jeg tar den av en dag. :redface

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4749
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av FredrikE24 »

Man trenger jo ikke å overproblematisere all ting, det med stripsen er jo helt ok. Benytter man svarte strips blir dette sterkt som fy..
Kan si at min erfaring med strips er stor.. Som tidligere elektrikker har jeg stripset det meste, i det meste. Touratech sin løsning er god nok.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Jeg mener det er ganske naturlig at det overdramatiseres litt med tanke på stripsene så lenge videoene på nettsidene dems gjør inntrykk av at det er skruefester. Strips er jo i mine øyne ingen "elegant" løsning, selv om den er god nok.

Nå har jeg også nevnt i ettertid at jeg allikevel syntes strips kanskje var en like god ide. Men det har du muligens ikke fått med deg siden du nevner Touratech. Det er R&G Racing beskyttelse jeg har kjøpt :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: Strips er jo i mine øyne ingen "elegant" løsning, selv om den er god nok.
Helt enig, ikke elegant i denne sammenheng! Det ser rett og slett ut som en foreløpig løsning, eller en nødløsning. Kan nesten ikke tro at det er ment at det skal gjøres slik. Det er helt sikkert sterkt nok, men pent? Nei det er det ikke.
Stripsing kan være elegant i andre sammenhenger. Til kabelsikring for eksempel. Når et ledningsnett har vært avmontert og blir lagt tilbake igjen i pene bunter og stripset skikkelig kan det være både elegant og den beste løsningen. Da kan det faktisk se riktig pent ut, selv om noen av stripsene er synlige.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Stripsene på radiatorbeskyttelsen min synes ikke i det hele tatt før du virkelig stikker hodet bak forhjulet så man kan ikke se at denne er stripset sånn med en gang. Dessuten så er stripsene sorte som beskyttelsen så egentlig synes vel stripsene mindre enn evt. Skruefester.

Men jeg fikk et litt skjevt inntrykk i starten, noe jeg mener er ganske berettiget... :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

I går ble det en flott tur samens med Cutless og xyvind til Arvika i Sverige hvor vi fikk brukt litt av kvoten. Faktisk en svært så oppegående morsom vei fra Tucksfors til Arvika! :twothumbs:

Jeg fikk også prøvekjørt Traceren til xyvind på vei bort og jeg må bare si det igjen. Dette er veldig mye sykkel for pengene!

Når det er sagt så merket jeg fort at S1000R'en var mye mer stabil gjennom svingene og da startet praten vår om styredemperen jeg har på min. Så da spør jeg. Hva er det denne egentlig gjør? Er det denne som gjør at BMW'en føles så stabil gjennom svingene?

Med traceren så kjente jeg liksom at sykkelen ville "rette seg opp" for hver dump i svingen. Altså man måte kjempe litt for å holde den stabil gjennom svingen, mens BMW'en ligger som et lokomotiv. Er det styredemperen som gjør dette?

Toven

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Toven »

hva slags dekk er det på tracern?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:hva slags dekk er det på tracern?
Det er jeg usikker på... xyvind kan sikkert sette inn det rette svaret der vil jeg tro :prf

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av xyvind »

Traceren har samme dekk som BMW'n, Pirelli Angel GT. Men BMW'n har 190 bak. Jeg tror nok det er en kombinasjon av mange faktorer. Dempere på BMW'n er helt rå. De gjør at sykkelen er helt rolig og stabil selv om underlaget er litt dårlig (som det ofte er på veiene rett over grensa). Styredemperen på BMW'n vil jeg tro forhindrer små raske bevegelser i styret, som igjen gjør den mer stabil i sving. Samtidig er styret breiere på Traceren, som igjen gir større utslag på forhjulet. Du sitter også mye høyere på Traceren, så du får på en måte mer nedlegg, som vi snakket om. Nei jeg vet ikke. Det er to vidt forskjellige sykler. Jeg har eksperimentert litt med sittestilling på Traceren. Har funnet ut at hvis jeg sitter lenger bak på setet får jeg bedre posisjon i forhold til armene og styret. Samtidig blir det litt mindre vekt på forhjulet, så den føles litt lettere på styret når jeg kjører på litt i svingene. Men jeg merket jo godt at jeg ikke kjente BMW'n så godt, og jeg synes den var mer krevende å svinge med. Måtte bruke kroppen mer. Den føltes som et tog så gjerne ville gå rett frem :-) men det er absolutt en sykkel jeg ser for meg at jeg vil eie en gang. Det er en het kandidat for "neste sykkel" :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Ja, det er jo to helt ulike sykler dette. Jeg husker også at Street Triplen jeg hadde var mer "svingvillig" og "leken" enn BMW'en, men hvis man blir vant til BMW'en så ligger den som et lokomotiv rundt svingene. Man kan nok kjøre tilnærmet like fort gjennom svingene med en Tracer, men jeg tror nok det krever mer "jobbing". Uansett så syntes jeg demperne ellers var bra på Traceren. Litt myke kanskje, men det er jo en annen type sykkel som kanskje er bygget mer for en annen type kjøring. Motoren er kvikk og lyden er bra også. Girkassa synes jeg også er veldig bra.

Det blir litt som å gå fra Ferarri til Porche Cayenne. Begge er potente sykler med bygget for litt forskjellig bruk. Jeg merket dog at jeg var mer "på tur" med Traceren. Jeg satt høyere og mer oppreist på Traceren.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av WikingTnT »

Hvis du ikke vet om styre-demperen har vært i skikkelig action eller ikke så har den mest sannsynlig ikke vært det. Den vil du først få nytte av ved ordentlig provokasjon ( les vobling ) enten v høye hastigheter , landing etter bakhjuls-kjøring eller veldig humpete i sving etc..
Vil ikke oppleve noen forskjell ved normal+ kjøring iom et de andre demper-komponentene er i toppklasse.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Ok, da vet jeg det. Takker og bukker :)

Svar