Benelli forhandler eller verksted

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Bpat
Motorsykkelen din: Benelli TNT 1130 Cafe Racer, 2010

Benelli forhandler eller verksted

Legg inn av Bpat »

Hei.
Er det noen som vet om verksted som utfører diagnose og mapping på Benelli her I Norge.
Jeg har en TNT1130 Café Racer, 2010 modell. Denne går som ei fjellgeit. Lugger og stopper. Bruker alt for mye bensin. Har skiftet plugger, coiler og gjort rent luftfilteret. Men ingen løsning så langt. De fleste tips går ut på at det er mappingen. Men ingen her på Sunnmøre har utstyr eller kan noe med dette...
Alle tips mottas med takk. :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Benelli forhandler eller verksted

Legg inn av AJ »

Hei og velkommen hit til MCsiden.no, Bpat :vs

Det er vel fortsatt slik at Benelli ikke tas inn av noen av MC-importørene her i landet.
Tror Mizzuki var de siste som prøvde seg på dette.
Husker jeg selv var innom Rune Berg på Strømmen for å prøve en demomodell, som selvfølgelig ikke var inne akkurat da... :sorry .
Om Rune Berg Motor fortsatt eksisterer jeg er usikker på, men fant denne infoannonsen ved et kjapt nettsøk.

Som tidligere Benelli forhandler har de trolig fortsatt kjennskap til merket, vil jeg tro. Og igjken, om firmaet da i det hele tatt eksisterer... Har hørt rykter om at de la ned driften for en tid tilbake.

Bilde

Brukeravatar
Royal
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Legg inn av Royal »

Bpat skrev:Hei.
Er det noen som vet om verksted som utfører diagnose og mapping på Benelli her I Norge.
Jeg har en TNT1130 Café Racer, 2010 modell. Denne går som ei fjellgeit. Lugger og stopper. Bruker alt for mye bensin. Har skiftet plugger, coiler og gjort rent luftfilteret. Men ingen løsning så langt. De fleste tips går ut på at det er mappingen. Men ingen her på Sunnmøre har utstyr eller kan noe med dette...
Vet du om hva slags utstyr som brukes for mapping av disse syklene? Hvis du er heldig så er ECU åpen, man kan bruke en standard plugg og TuneECU

Jeg gjorde et kjøpt google søk og fant disse:

http://tuneecu.com/Benelli_Tune_list.html
http://www.tuneecu.com/TuneECU_ES/Benel ... nents.html

Hvis du er veldig heldig så kan du får kjøpt det du trenger på Ebay og fikse mappingen selv

WikingTnT
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo

Legg inn av WikingTnT »

Bpat skrev:Hei.
Ciao Bennelista :D

Hvis det finns forhandlere med Axone-diagnoseapp så kan de hjelpe deg med å laste inn ny map.
Ellers så er vel det beste som Royal sier her at du bestiller deg en tune.ecu kabel og kobler deg opp med remote-viewer og får mappet den live fra www.maniacmotors.de i Tyskland. Du kjøper også kabelen derfra.

Høres umiddelbart ut som den trenger mapping og det er en grei måte å starte på.

Dette går bra skal du se- null problem å fikse :thumleft

Svar