Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Toven

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av Toven »

Kan si morna til forsikringspenger i hvert fall

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av WikingTnT »

Kristian1995 skrev:Tusen takk alle sammen ! :)

Ja, leter og leter etter sykkel nå jeg, står litt fast på hva det blir, men sånn det ser ut nå så havner jeg på z800e.
Har problemer med å ville kjøpe den, pga er ikke den jeg vil ha. Alle gsxr og zx6r som er registrert som mellomtung, har folk tatt ut plomberinga på. Da blir det jo ikke lovlig å kjøre den. Er heller ikke lov å plombere den ned.
Blir vel sittende på finne og se over helga og håpe på det beste :)
Vet du hvorfor det ikke er lov til å begrense effekten på en full-effekt sykkel ?

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av KevinmsR6 »

Ble vell en regel på det da alle tok bort plomberingen og kjørte full effekt.. Men om du kjøper en sykkel som allerede er registrert som mellom tung å plomberingen er fjernet er det bare og montere igjen lovlig:) på gsxr mener eg det er snakk om en sikring en tar ut for og få full effekt. Og er dermed lett og sette tilbake. Veldig vanlig og sette bryter immellom denne for og kunne slå av og på. Noen har ristriksjoner på stempelet i forgasseren eller innsugs mannilfoil. Her er det også lett og sette tilbake stoppen.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av CB9 »

for å svare meg selv og andre som måtte lure på det å fjerne plombering og kjøre for det. snakka med forsikringsselskapet if, uformellt via en chatfunksjon de har. mennesket der sa at redusert utbetaling ville bli resultatet om du kræsjer og det oppdages kluss med plomba. han sa også at fra politi ville det sannsynligvis vanke bot.

slettes ikke så ille som jeg trodde og skulle noen lese dette spurte jeg like uformelt som if svarte så får du masse pes og fengsel for å kjøre uten plombe vet du hvem du kan takke. meg :thumleft

PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av PetterT »

CB9 skrev:mon tro hva som skjer om man kjører ihjel noen med en sykkel det er fjerna plombering på ..

Dem dauer, med eller uten :cheers
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av Kristian1995 »

Nå har ikke jeg sagt jeg skal kjøpe sykkel som er registrert som A2 men er fulleffekt!
Kommer aldri til å kjøpe sykkelen før jeg vet den er lovlig A2.
Hadde jeg ikke brydd meg hadde jeg hatt sykkel i dag, men sånn er det ikke, sjekker daglig og flere ganger om dagen og venter på at den rette kommer ut.
Vet hva jeg vil ha og kjøper ikke noe som er ulovlig selv om med man har lyst til tider.

Derfor har jeg har et øye på Kawazaki Z800e som en løsning ved siden av.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av CB9 »

ingen som beskyldte deg for noe sånt. var bare et sidespor siden plombering ble nevnt..

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av CB9 »

PetterT skrev:
CB9 skrev:mon tro hva som skjer om man kjører ihjel noen med en sykkel det er fjerna plombering på ..

Dem dauer, med eller uten :cheers
jo jo, men så er det forskjell på å lovlig og ulovlig ta livet av noen.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av KevinmsR6 »

Det er jo ikke noe problem og kjøpe en A2 registrert full effekt mc, det er for det første iditt tilfelle prute grunnlag :) for det andre er det jo bare til og få ett verksted til og sette i plomberingen igjen??
Har du ringt til noen av de som har disse full effekt mc ene? Kan jo være de kan forklare deg hvordan du setter på plomben eller at de kan gjøre det selv.
Grunnen til at en IKKE kan kjøpe full effekt i dag og plombere er grunnet nettop det at det var så lett og få de full effekt...men de eldre A2 registrerte syklene er fremdeles godkjent med plombering, så dette kan ikke være store problemet :( Finn deg en sykkel du liker og som er A2 registrert, få den på verksted for plombering eller at selger gjør dette for deg.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av WikingTnT »

KevinmsR6 skrev:Det er jo ikke noe problem og kjøpe en A2 registrert full effekt mc, det er for det første iditt tilfelle prute grunnlag :) for det andre er det jo bare til og få ett verksted til og sette i plomberingen igjen??
Har du ringt til noen av de som har disse full effekt mc ene? Kan jo være de kan forklare deg hvordan du setter på plomben eller at de kan gjøre det selv.
Grunnen til at en IKKE kan kjøpe full effekt i dag og plombere er grunnet nettop det at det var så lett og få de full effekt...men de eldre A2 registrerte syklene er fremdeles godkjent med plombering, så dette kan ikke være store problemet :( Finn deg en sykkel du liker og som er A2 registrert, få den på verksted for plombering eller at selger gjør dette for deg.
Det var det jeg trodde også - når den har vært plombert fra før så kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem å resette ?
Man kan jo bestille en sykkel fra feks Tyskland som i utgangspunktet er fulleffekt , få forhandler til å sette inn en såkalt drossel - dokumentere den nye effekten og den kan registreres her på berget som lav-effekt. Hvis noen da fjerner denne og du kjøper den så kan det ikke være noe problem ( i lov-verket ) å få den tilbake til lav-effekt ?

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Tips? Kjennskaper? Møtte jeg deg? :)

Legg inn av vim »

På GSXR er det letteste (og, som jeg skjønner det, også det vanligste) at man bare klipper/lirker ut én eneste ledning inn i ECU'en.
Jeg ville sjekket med selger om han/hun har gjort dette reversibelt og er villig til å gjøre jobben før salg, samt vise deg løsningen.
En mellomtung er fullt lovlig selv om en ledning er spleiset igjen, så lenge effekten er innenfor "plombert" nivå. Er du så heldig at ledningen til og med bare er løsnet fra ECU'en og deretter satt tilbake, er det ikke en gang en teoretisk feil med den...

Svar