Egnet plass for øvelseskjøring

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
PetterT
Innlegg: 91
Registrert: 17 apr 2016, 18:29
Motorsykkelen din: Kawasaki GPZ600R. Solgt nå, Gixxer next

Re: Egnet plass for øvelseskjøring

Legg inn av PetterT »

Her er link til en som spør om det samme, kanskje noen tips der:

http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=1&t=10956
Mr."Talk a'lot but say not much" skriver bok om meg. :buddies:

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Egnet plass for øvelseskjøring

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev:Skal man ta med seg 20 slike flasker med vann?
Vet man målene mellom kjeglene?
20? Det er da kun fire kjegler man skal kjøre mellom. Resten kan du tegne opp.

Ettersom hun fortsatt tar kjøretimer er det vel en smal sak å spørre kjørelærer om avstanden mellom kjeglene.

Brukeravatar
Rastafaen
Innlegg: 18
Registrert: 21 feb 2015, 19:46
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XrX

Re: Egnet plass for øvelseskjøring

Legg inn av Rastafaen »

Parkeringsplassen til Sandbakken sportstue (Enebakkveien 870,1404 Siggerud) er kjempefin til sånt formål, lite biler på ettermiddagen. Ta med kjegler og kritt.

mordor
Innlegg: 37
Registrert: 15 apr 2014, 15:13
Motorsykkelen din: Ducati 1199 Panigale S

Re: Egnet plass for øvelseskjøring

Legg inn av mordor »

Parkeringsplassen ute på fornebu overfor Scandic Fornebu er sperret for bil innkjøring, og det er tegnet opp alle øvelsene samt at det nesten altid er kjegler satt opp til å øve på. Det er noen ganger trafikk skoler som er der og kjører, men det er plass til en del sykler der :)

https://goo.gl/maps/9mEZZvGwMGS2

raster
Innlegg: 135
Registrert: 11 jul 2013, 09:51
Motorsykkelen din: Honda CRF 1000 Afrika Twin

Re: Egnet plass for øvelseskjøring

Legg inn av raster »

Parkeringen på sognsvann. God plass! Eller ved Skullerudstua..
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Egnet plass for øvelseskjøring

Legg inn av EasyRider »

Trafikkstasjonen på Lillestrøm er jo en mulighet. Tror den er åpen døgnet rundt (øvelseplassen)

Drøbak er en annen mulighet.
Kjørte forbi der på Søndag var ingen som øvet der da, kjeglene stod der helt alene :) Er jo litt utenfor Oslo. Men ikke så langt som Sarpsborg :)
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Sey86
Innlegg: 37
Registrert: 11 mar 2015, 20:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 750 2016/Honda CB600F 1999
Sted: Oslo

Re: RE: Re: Egnet plass for øvelseskjøring

Legg inn av Sey86 »

EasyRider skrev:Trafikkstasjonen på Lillestrøm er jo en mulighet. Tror den er åpen døgnet rundt (øvelseplassen)

Drøbak er en annen mulighet.
Kjørte forbi der på Søndag var ingen som øvet der da, kjeglene stod der helt alene :) Er jo litt utenfor Oslo. Men ikke så langt som Sarpsborg :)
Var der i går. Den er åpen hverdager til 15:30 stengt i helger. Grunnet naboene rundt trafikkstasjonen.


Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Egnet plass for øvelseskjøring

Legg inn av Hansien »

frksudine skrev:Det hadde jeg ikke tenkt på, så takk for tips :) Dessverre går det ikke, for de stenger porten kl 17, og før det har jeg ikke mulighet :(
Så da er det store parkeringsplasser uten trafikk (altså etter stengetid), eller evt andre plasser som måtte finnes (da helst asfalt). Så er fremdeles åpen for tips!
Kjøregården til trafikkstasjonen på Økern virker til å være åpen på kveldstid. Bemerk virker. Har ikke vært å sjekket når jeg har kjørt forbi.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Egnet plass for øvelseskjøring

Legg inn av Royal »

Jeg har lyst til å si Valle Hovin. Men jeg tipper de stenger porten etter kjøreskolene er ferdig der. I og med at konteinerne er fulle av mc, klær og utstyr.

Men hvis du bruker Tempo eller Svein Svendsen, så kan du jo spørre de om tips.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Egnet plass for øvelseskjøring

Legg inn av Bjerknez »

Jeg vil fortsatt nevne Hafslund trafikkstasjon som jeg skrev lenger opp. Der ER faktisk banen åpen døgnet rundt og kjeglene står ute. det er vel i overkant av 10 mil dit for din del, men det er jo en fin annledning til å få øvekjørt litt også. :)

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Egnet plass for øvelseskjøring

Legg inn av Royal »

Bjerknez skrev:Jeg vil fortsatt nevne Hafslund trafikkstasjon som jeg skrev lenger opp. Der ER faktisk banen åpen døgnet rundt og kjeglene står ute. det er vel i overkant av 10 mil dit for din del, men det er jo en fin annledning til å få øvekjørt litt også. :)
Hvis man kjører litt bakveier om Ås, ski, vestby, våler,svinndal og missingmyr så er det en veldig fin tur med mye svinger. Bare pass på at det kan komme en 240 i hundre og helvete ut av alt som heter uoversiktelige svinger der borte.
Sist redigert av Royal den 15 jun 2016, 15:31, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23119
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Egnet plass for øvelseskjøring

Legg inn av Bjerknez »

Royal skrev:
Bjerknez skrev:Jeg vil fortsatt nevne Hafslund trafikkstasjon som jeg skrev lenger opp. Der ER faktisk banen åpen døgnet rundt og kjeglene står ute. det er vel i overkant av 10 mil dit for din del, men det er jo en fin annledning til å få øvekjørt litt også. :)
Bare pass på at det kan komme en 240 i hundre og helvete ut av alt som heter uoversiktelige svinger der borte.
Eller en og annen politibil.... :-# :x

Brukeravatar
frksudine
Innlegg: 11
Registrert: 30 mai 2016, 20:20
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f ABS - 650cc - 2007
Sted: Oslo

Re: Egnet plass for øvelseskjøring

Legg inn av frksudine »

Takker for alle tips! Har kikket litt rundt. Fant en plass i et industriområde på Grorud. Der er det ingen trafikk, ingen som ser meg plundre, og good plass.
Kjøpte meg sånne små plastkjegler på XXL, målte opp på Valle Hovin etter en kjøretime, og kom i gang. Nå går egentlig selve kjeglene ganske greit, men jeg sliter som pokker med å komme igang fra vinkel og inn mot kjeglene. Oppkjøringa nærmer seg med stormskritt og hode er bare fullt av negativ skit. Har fullstendig angst for alt som heter muntlig eksamen (noe oppkjøring for meg blir akkurat det samme som), og strøyk pga dette første gang med bil for snart 12 år siden. Og bil er "enkelt" i forhold.... Har SÅ lyst til å klare det, men merker jeg sliter med å tenke positivt - samt at typen ikke har mulighet å bli med så ofte, pga jobb, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kanskje jeg bare burde utsette oppkjøringen litt og se om det er noen andre som kan være med meg og øve?

Kjørelæreren sier "de har blitt EKSTREMT strenge på kjøregården under oppkjøringa". Dette skremmer meg enda mer. Er det noen som vet HVOR strengt det er? De kjeglene jeg kjører med nå er lavere enn de vi har på banen, så de går under pedalen akkurat på min sykkel. Redd jeg derfor kommer til å rive ned mye, selv om jeg klarer å balansere sykkelen rundt..

*positive vibes*

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Egnet plass for øvelseskjøring

Legg inn av kjellv »

Opp med haka frøken, dette går nok mye bedre enn du frykter :thumleft

Opp med haka gjelder i kjøregården også! Der har du hele løsningen. Ikke fest blikket på kjeglene, men løft haka og blikket, se lenger fram. Ser du ned på asfalten foran sykkelen er det nesten umulig å holde balansen eller kjøre i noenlunde rette linjer. For all del ikke overfokuser på at dette ikke går bra. For det går mest sannsynlig bra. Kjørelæreren din planlegger kjøretimene slik at når oppkjøringsdagen din kommer så er du klar.

Lykke til, og hold oss oppdatert :D

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Egnet plass for øvelseskjøring

Legg inn av Baffin »

frksudine skrev:Takker for alle tips! Har kikket litt rundt. Fant en plass i et industriområde på Grorud. Der er det ingen trafikk, ingen som ser meg plundre, og good plass.
Kjøpte meg sånne små plastkjegler på XXL, målte opp på Valle Hovin etter en kjøretime, og kom i gang. Nå går egentlig selve kjeglene ganske greit, men jeg sliter som pokker med å komme igang fra vinkel og inn mot kjeglene. Oppkjøringa nærmer seg med stormskritt og hode er bare fullt av negativ skit. Har fullstendig angst for alt som heter muntlig eksamen (noe oppkjøring for meg blir akkurat det samme som), og strøyk pga dette første gang med bil for snart 12 år siden. Og bil er "enkelt" i forhold.... Har SÅ lyst til å klare det, men merker jeg sliter med å tenke positivt - samt at typen ikke har mulighet å bli med så ofte, pga jobb, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kanskje jeg bare burde utsette oppkjøringen litt og se om det er noen andre som kan være med meg og øve?

Kjørelæreren sier "de har blitt EKSTREMT strenge på kjøregården under oppkjøringa". Dette skremmer meg enda mer. Er det noen som vet HVOR strengt det er? De kjeglene jeg kjører med nå er lavere enn de vi har på banen, så de går under pedalen akkurat på min sykkel. Redd jeg derfor kommer til å rive ned mye, selv om jeg klarer å balansere sykkelen rundt..

*positive vibes*
Og husk det er noe som heter: best når det gjelder.
Dette fikser du. :thumleft

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Svar