Egnet plass for øvelseskjøring
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Egnet plass for øvelseskjøring
Ingen som har nevnt Drøbak Trafikkstasjon? Den er pip åpen døgnet rundt, er du heldig er ikke kassa med kjegler låst og du kan slenge ut noen kjegler. Evt. har du med deg de fire kjeglene som trengs.
Det er her jeg drar ut med sykkern for å øve. Skal selv ha oppkjøring på Lillestrøm den 11/7.
Det er her jeg drar ut med sykkern for å øve. Skal selv ha oppkjøring på Lillestrøm den 11/7.
- frksudine
- Innlegg: 11
- Registrert: 30 mai 2016, 20:20
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f ABS - 650cc - 2007
- Bosted: Oslo
Re: Egnet plass for øvelseskjøring
Takk folkens 
Frøken negativ reiser bort til helga, og satser da på å sende hjem frøken positiv i stedet

Frøken negativ reiser bort til helga, og satser da på å sende hjem frøken positiv i stedet

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Egnet plass for øvelseskjøring
Sånn skal skal det låtefrksudine skrev:Takk folkens
Frøken negativ reiser bort til helga, og satser da på å sende hjem frøken positiv i stedet

Masse lykke til

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Egnet plass for øvelseskjøring
Når det gjelder selve krypkjøringen i kjøregården, jeg sliter mye med å TVINGE blikket opp, start på streken, begynn med å se dit du skal(første kjegle) slik at du får en fin bue og utgangspunkt, så fort du er på vei mot kjeglen flytter du blikket langt fram(finn et siktepunkt). Starten er viktigst. En for lett start vil gi en vanskelig slutt, en vanskelig start gir en "lett" slutt kan man si.
Garasjen. Kjør inn i garasjen, stopp på streken. Se deg over skuldern dit du skal, kjør runden rundt og ut.
Har observert mange som er aggresiv på gassen, jeg gjør det omvendte, så godt som tomgang og meget rolig clutchbruk. Mye turtall og lugging på clutchen blir fort til at det blir ustøtt og usammenhengende. Kommer man litt ut av det er det dog viktig å kunne vise at man kan bruke sykkelens egenskaper til å komme seg tilbake igjen, da kan man gjerne være litt røff.
Neste ting jeg fort kan glemme på min egen sykkel, men som gjør en utrolig forskjell.. Er sittestilling og forankring til sykkelen, sitt godt fram, god og spiss vinkel i kneet, jeg må omtrent å hælene på fothvilerne til passasjer for å sitte riktig. Vært helt avslappa og fiskeboller i armene mens du klemmer med lårene mot tanken. Løfter du blikket og finner noen siktepunkter kan man krypkjøre omtrent så sakte man vil..
Selv har min egen sykkel så dårlig sving at man ikke har sjans på å klare å snu inni garasjen, med kjøreskolesykkelen går det akkurat om man legger helt over.
Garasjen. Kjør inn i garasjen, stopp på streken. Se deg over skuldern dit du skal, kjør runden rundt og ut.
Har observert mange som er aggresiv på gassen, jeg gjør det omvendte, så godt som tomgang og meget rolig clutchbruk. Mye turtall og lugging på clutchen blir fort til at det blir ustøtt og usammenhengende. Kommer man litt ut av det er det dog viktig å kunne vise at man kan bruke sykkelens egenskaper til å komme seg tilbake igjen, da kan man gjerne være litt røff.
Neste ting jeg fort kan glemme på min egen sykkel, men som gjør en utrolig forskjell.. Er sittestilling og forankring til sykkelen, sitt godt fram, god og spiss vinkel i kneet, jeg må omtrent å hælene på fothvilerne til passasjer for å sitte riktig. Vært helt avslappa og fiskeboller i armene mens du klemmer med lårene mot tanken. Løfter du blikket og finner noen siktepunkter kan man krypkjøre omtrent så sakte man vil..
Selv har min egen sykkel så dårlig sving at man ikke har sjans på å klare å snu inni garasjen, med kjøreskolesykkelen går det akkurat om man legger helt over.
- frksudine
- Innlegg: 11
- Registrert: 30 mai 2016, 20:20
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f ABS - 650cc - 2007
- Bosted: Oslo
Re: Egnet plass for øvelseskjøring
Da var omsider lappen i boks! Ble på andre forsøket. Tror det er sånn det skal være med meg, tok to forsøk på bil-lappen også.... Klarte den med glans - så jeg var nok bare fryktelig nervøs første gang, kom ikke ut av kjøregården..
Kjørte til jobb for første gang i dag, og nå lurer jeg rett og slett på om noen av dere har noen in-put her. Det er feil tråd å legge det i, men siden det er min tråd så ødelegger jeg ikke noen andre sin iallefall, så jeg prøver:
Hvordan er det med parkering rundt omkring med MC? Butikken f eks. I Oslo er det jo sånna hersens p-automater så å si overalt nå, og jeg vet ikke hvor jeg kan stå uten å få bot. Tar man en vanlig bil-luke og legger på lapp et sted (hvor??), eller står man uten lapp, utenfor luke....? Tør ikke dra på butikken enda med sykkel, i frykt for at sykkelen er borte når jeg kommer tilbake, eller har fått bot iallefall..
OG: kan noen anbefale en lås som er bra? Som kanskje ikke koster en formue - hvis det finnes slike..
Takk for alle gode ord. oppmuntringer og tips ifm oppkjøringen. Tok det til meg, og det hjalp tross alt!
Kjørte til jobb for første gang i dag, og nå lurer jeg rett og slett på om noen av dere har noen in-put her. Det er feil tråd å legge det i, men siden det er min tråd så ødelegger jeg ikke noen andre sin iallefall, så jeg prøver:
Hvordan er det med parkering rundt omkring med MC? Butikken f eks. I Oslo er det jo sånna hersens p-automater så å si overalt nå, og jeg vet ikke hvor jeg kan stå uten å få bot. Tar man en vanlig bil-luke og legger på lapp et sted (hvor??), eller står man uten lapp, utenfor luke....? Tør ikke dra på butikken enda med sykkel, i frykt for at sykkelen er borte når jeg kommer tilbake, eller har fått bot iallefall..
OG: kan noen anbefale en lås som er bra? Som kanskje ikke koster en formue - hvis det finnes slike..
Takk for alle gode ord. oppmuntringer og tips ifm oppkjøringen. Tok det til meg, og det hjalp tross alt!
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Egnet plass for øvelseskjøring
Kan anbefale en lås i hvertfall, abus Granit detecto 8077. Lås med alarm som kan hjelpe på å skremme vekk et rasshøl.
Kjøpte min på mc-utstyr.no
http://www.mc-utstyr.no/products/abus-g ... 7-detecto2
Ikke glemmer du låsen og kjører skiva di i senk heller, den sier ifra.
Kjøpte min på mc-utstyr.no
http://www.mc-utstyr.no/products/abus-g ... 7-detecto2
Ikke glemmer du låsen og kjører skiva di i senk heller, den sier ifra.
- frksudine
- Innlegg: 11
- Registrert: 30 mai 2016, 20:20
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f ABS - 650cc - 2007
- Bosted: Oslo
Re: Egnet plass for øvelseskjøring
"Dette er en utrolig lås. Alarmen går med noen sekunders forsinkelse når sykkelen berøres." Vil det si at hvis noen kommer borti sykkelen så begynner alarmen å skrike? Og slutter den igjen? Hvis ikke kan jeg se for meg at det ikke bare er en utrolig lås, men også en ganske irriterende enHeHy skrev:Kan anbefale en lås i hvertfall, abus Granit detecto 8077. Lås med alarm som kan hjelpe på å skremme vekk et rasshøl.
Kjøpte min på mc-utstyr.no
http://www.mc-utstyr.no/products/abus-g ... 7-detecto2
Ikke glemmer du låsen og kjører skiva di i senk heller, den sier ifra.

Ellers hørtes det der ut som et bra valg ja. Ikke grusomt dyrt eller noe heller.
Re: Egnet plass for øvelseskjøring
Først av alt, gratulerer med lappenfrksudine skrev:"Dette er en utrolig lås. Alarmen går med noen sekunders forsinkelse når sykkelen berøres." Vil det si at hvis noen kommer borti sykkelen så begynner alarmen å skrike? Og slutter den igjen? Hvis ikke kan jeg se for meg at det ikke bare er en utrolig lås, men også en ganske irriterende enHeHy skrev:Kan anbefale en lås i hvertfall, abus Granit detecto 8077. Lås med alarm som kan hjelpe på å skremme vekk et rasshøl.
Kjøpte min på mc-utstyr.no
http://www.mc-utstyr.no/products/abus-g ... 7-detecto2
Ikke glemmer du låsen og kjører skiva di i senk heller, den sier ifra.![]()
Ellers hørtes det der ut som et bra valg ja. Ikke grusomt dyrt eller noe heller.

I tråden "hva har du kjøpt i dag" var det snakk om skivelåser for en liten stund siden, har ingen erfaring med nevnte lås men er visst en tilvenningsak å unngå at alarmen går av i utide. Jeg tenkte også at dette ville være et irritasjonsmoment og gikk for en Abus Granit Sledg som er omtrent den samme låsen bare uten alarm, funker fint til en tur på butikken eller andre korte stopp. Veldig enkel å ha med å gjøre, kan settes på med en hånd.
-
- Innlegg: 275
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Egnet plass for øvelseskjøring
Har den låsen selv. Den gir advarsel før den begynner å ule..du har 5 sek på å få fingra unna første gang du utløser alarmen..frksudine skrev:"Dette er en utrolig lås. Alarmen går med noen sekunders forsinkelse når sykkelen berøres." Vil det si at hvis noen kommer borti sykkelen så begynner alarmen å skrike? Og slutter den igjen? Hvis ikke kan jeg se for meg at det ikke bare er en utrolig lås, men også en ganske irriterende enHeHy skrev:Kan anbefale en lås i hvertfall, abus Granit detecto 8077. Lås med alarm som kan hjelpe på å skremme vekk et rasshøl.
Kjøpte min på mc-utstyr.no
http://www.mc-utstyr.no/products/abus-g ... 7-detecto2
Ikke glemmer du låsen og kjører skiva di i senk heller, den sier ifra.![]()
Ellers hørtes det der ut som et bra valg ja. Ikke grusomt dyrt eller noe heller.
Har ikke hatt noe problemer med at den uler uten grunn

KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Egnet plass for øvelseskjøring
Gratulerer med lappen:)frksudine skrev:
OG: kan noen anbefale en lås som er bra? Som kanskje ikke koster en formue - hvis det finnes slike..
Takk for alle gode ord. oppmuntringer og tips ifm oppkjøringen. Tok det til meg, og det hjalp tross alt!
Hva skal du bruke låsen til? Låsing av sykkel ved tilfeldig parkering? Låsing fordi den står lagret utendørs? Innendørs? Ha med på sykkelen? Har du behov for å låse fast sykkelen?
En skivelås er ok for enkel låsing, men ikke så mye mot tyveri der sykkelen hives inn i en varebil og forsvinner. De store skivelåsene og kjettinglåsene er klumpete å ha med seg, og de er tunge. Abus og andre har fine små skivelåser som er enkle å ta med og som funker bra for korte tilfeldige parkeringer. Hjemme, og særlig ved utendørs lagring, er fastlåsing det sikreste.
Det aller sikreste er å ikke parkere, men bare kjøre hele tiden.....lykke til, herlig med MC-lappen

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Egnet plass for øvelseskjøring
Gratulererfrksudine skrev:Da var omsider lappen i boks!

Ang. skivebremslås: Se om denne, som fastmonteres på bremsekaliperen, kan være noe:
http://www.roadlokinternational.com
Har en slik på KTM'en. Funker veldig bra!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 275
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Egnet plass for øvelseskjøring
Oi den så lekker ut!AJ skrev: Ang. skivebremslås: Se om denne, som fastmonteres på bremsekaliperen, kan være noe:
http://www.roadlokinternational.com
Har en slik på KTM'en. Funker veldig bra!

KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
- frksudine
- Innlegg: 11
- Registrert: 30 mai 2016, 20:20
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f ABS - 650cc - 2007
- Bosted: Oslo
Re: Egnet plass for øvelseskjøring
Takk takkAJ skrev: Gratulerer!
Ang. skivebremslås: Se om denne, som fastmonteres på bremsekaliperen, kan være noe:
http://www.roadlokinternational.com
Har en slik på KTM'en. Funker veldig bra!

Ang låsen: spørs om den passer min, da det står de er til europeiske sykler på den ene, og kun Yamaha på den andre. Men definitivt en god ide det å ha en fastmontert lås! Mindre for et surrehue å rote bort/glemme å ta med.....