Ga også beskjed om at jeg ikke kunne hente sykkelen før på torsdag. Mao. hadde verkstedet rikelig tid til å gjennomføre servicen.
Men så skjedde noe uventet som jeg ikke så komme i det hele tatt. En helt vesentlig forbruksdel var nemlig ikke på plass og måtte bestilles.
På hovedservicen (30k) skal tennpluggene byttes, i alt fire stykker. Disse fikk jeg telefon fra verkstedet om at de ikke hadde. Men at de ville bli levert på fredag.
Greit nok, gikk jeg motvillig med på. Da fikk de beholde sykkelen til mandag. Selv ordnet jeg meg med en lånesykkel i helga til den planlagte turen.
Pluggene kom heller ikke på mandag, men tirsdag ettermiddag og i dag hentet jeg sykkelen - over en uke etter at jeg leverte den.
Frustrasjonen gjorde altså at jeg skrev et langt sint, surt og stygt innlegg. Det blir ikke lagt ut her på forumet. Fordi den oppståtte situasjonen trolig ville skjedd hos andre KTM verksteder også. Forespørsel til flere her i landet og i Sverige bekrefter dette.
Ingen hadde de aktuelle pluggene på lager. Og grunnen er at disse er helt nye og tydeligvis spesiallaget til KTM 1290 SA. Flere verksteder bekreftet at de ville legge inn bestillinger umiddelbart etter å ha fått min forespørsel.
Som kompensasjon for langdryg servicetid grunnet tennpluggtørke ble kr. 1000,- i avslag på serviceregningen, noe jeg helt greit aksepterer, selv om verkstedet gjerne kunne vært litt mer generøse...
Uansett, hensikten med innlegget er ikke å henge ut verkstedet. Derfor nevnes ikke navnet. De gjorde antakelig så godt de kunne og enden på visa ble en brukbar løsningen.
Hensikten er derimot å gjøre andre KTM 1290 eiere klar over at de aktuelle pluggene, som skal byttes på hovedservice, trolig ikke er hyllevare der du har bestilt service.
Be verkstedet sjekke om de har disse pluggene inne NGK LKAR9BI-10 og NGK LMAR7DI-10. Sjelden vare begge to som de mest sannsynlig ikke har hatt på lager tidligere og glemt å bestille.
På verkstedet hvor jeg hadde min 1290 til service kunne de fortelle at min sykkel var den første de hadde hatt inne til hovedservice.
Og det betyr muligens at den jeg har er den 1290 SA'en her i landet som har kjørt lengst

Men pass altså på at verkstedet har de nødvendige pluggene før du bestiller time for å unngå samme opplevelsen som jeg har hatt denne uka.