Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020
- lasse_hansen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod
Så jeg bør egentlig svinge innom verkstedet å høre?
For jeg kan ikke bare stramme til denne slik at ikke olje kommer ut?
For jeg kan ikke bare stramme til denne slik at ikke olje kommer ut?
- Fsva
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Det ser ut som det ligger en kobberskive bak den bolten, da tror jeg ikke du gjør noe galt ved å stramme litt forsiktig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Edit :
Se http://www.triumphrat.net/sprint-forum/ ... 873?page=1

Sent from my iPhone using Tapatalk
Edit :
Se http://www.triumphrat.net/sprint-forum/ ... 873?page=1

- lasse_hansen
Re: Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod
Ja er en kobber skive der. Bolten var ganske hardt dratt til, men klarte å dra bitte litt ekstra på den.
Etter hva jeg kan finne på nettet så virker det som det er automatisk strammer. Og ved å skru ut denne bolten så kan man fjerne hele strammeren. Som utifra bilde delt over her så ser det ut som en fjør som "ordner seg selv". Trur jæ
Etter hva jeg kan finne på nettet så virker det som det er automatisk strammer. Og ved å skru ut denne bolten så kan man fjerne hele strammeren. Som utifra bilde delt over her så ser det ut som en fjør som "ordner seg selv". Trur jæ
- lasse_hansen
Noen som klarer å sjekke opp at den faktisk er automatisk slik at jeg ikke har gjort noe galt ved å stramme den til litt? Klarer ikke å finne et helt sikker svar
Ikke at jeg har sjekket opp. Men dette ser veldig ut som en automatisk strammer.lasse_hansen skrev:Noen som klarer å sjekke opp at den faktisk er automatisk slik at jeg ikke har gjort noe galt ved å stramme den til litt? Klarer ikke å finne et helt sikker svar
Vil tro service manualen sier noe om hvor mye den skal strammes til i moment.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- lasse_hansen
God ide. Skal sjekke ut dette. Sendte en mail til forhandler igår å spurte, fikk svar idag. Og det var bare å stramme litt på den sa han 

- E-strom
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Kontakt:
Den er automagisk
På bildet er den "uttrekt" - du må løfte opp haken og trykke den sammen. Deretter setter du en på plass og fester den med de to små skruene. Så skrur du inn bolten i midten og strammer med riktig moment (som du finner i verkstedhåndboken). Lykke til!

På bildet er den "uttrekt" - du må løfte opp haken og trykke den sammen. Deretter setter du en på plass og fester den med de to små skruene. Så skrur du inn bolten i midten og strammer med riktig moment (som du finner i verkstedhåndboken). Lykke til!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Det første du gjør er å klemme inn den lille sperra og trykke bolten helt tilbake.
så skrur du strammeren på plass, setter inn fjæra og skrur i den siste bolten/pluggen.
Den kan du stramme så mye du vil uten at den har noen som helst innvirkning på kamkjeden.
Det er fjæra som gjør jobben.
Pass bare på å ikke trekke av gjengene, lykke til.
så skrur du strammeren på plass, setter inn fjæra og skrur i den siste bolten/pluggen.
Den kan du stramme så mye du vil uten at den har noen som helst innvirkning på kamkjeden.
Det er fjæra som gjør jobben.
Pass bare på å ikke trekke av gjengene, lykke til.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- lasse_hansen
Ja, da var man tilbake på mc-siden igjen 
Har byttet ut Speed triple'n iår, etter flere ganger på verksted pga olje lekkasjer både her og der. Så nå kjører jeg en Yamaha MT-10
Slip-on er bestilt og kommer i slutten av juli.
Snart ferdig med innkjøring og har første gangs service til uka som kommer :)

Har byttet ut Speed triple'n iår, etter flere ganger på verksted pga olje lekkasjer både her og der. Så nå kjører jeg en Yamaha MT-10

Slip-on er bestilt og kommer i slutten av juli.
Snart ferdig med innkjøring og har første gangs service til uka som kommer :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Hey!
Synd med oljelekkasjene på Triumph'en...
.
Men stor grattis med nye MT-10!!
.
Bedre enn R1 denne, regner jeg med med tanke på kjørestilling :) .
Må si du har fått prøvd deg med litt forskjellige de siste årene
...
Så... finner du deg godt til rette på MT-10, eller?
Artig og ikke minst ganske spesiell sykkel, dette. Og den første blant brukerne her på MCsiden.no, så vidt jeg vet :) .
Synd med oljelekkasjene på Triumph'en...

Men stor grattis med nye MT-10!!

Bedre enn R1 denne, regner jeg med med tanke på kjørestilling :) .
Må si du har fått prøvd deg med litt forskjellige de siste årene

Så... finner du deg godt til rette på MT-10, eller?
Artig og ikke minst ganske spesiell sykkel, dette. Og den første blant brukerne her på MCsiden.no, så vidt jeg vet :) .

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
Fett! Grattis med den!
Sett et par på veien i år, kul sykkel selv om jeg ikke likte utseende i starten
Sett et par på veien i år, kul sykkel selv om jeg ikke likte utseende i starten

- HeHy
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Groooomt, stilig sykkel!
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Gratulerer så masse
Det varmer et Yamahahjerte å se en slik her inne.
Skriv gjerne mye om dine erfaringer så langt

Skriv gjerne mye om dine erfaringer så langt

- lasse_hansen
takk takk folkens, må innrømme at utseende skremte meg litt i førsten å, men etter å ha sett masse bilder av den så bestemte jeg meg for å bestille den i førsten av juni, og 2uker etter var den klar for henting :) Angrer ikke et sekund. Jeg har jo som sagt før i denne tråden min at drømmesykkelen har vært R1, og når MT-10'en kom, med R1 motor i bunnen så var ikke jeg så vond å be.
Kjempe sykkel, trur ikke jeg drar på hvis jeg sier dette er den beste sykkelen jeg har kjørt. Både sittestilling, motor, ja rett og slett alt stemmer
etter 680 kjørte km er jeg ihvertfall kjempe fornøyd. Og ikke minst den lyden ifra motoren, helt magisk :)
Flere erfaringer kommer etter hvert vettu. Flytter nok inn her som fast inventar igjen :)
Kjempe sykkel, trur ikke jeg drar på hvis jeg sier dette er den beste sykkelen jeg har kjørt. Både sittestilling, motor, ja rett og slett alt stemmer

Flere erfaringer kommer etter hvert vettu. Flytter nok inn her som fast inventar igjen :)
- lasse_hansen
En ting jeg gjerne skulle hatt litt hjelp til er stramming av kjede. Sliter litt med å få til dette på mt-10'en.
prøvde å justere kjedet idag da jeg synes det var litt slakk.
Løsna hjulbolten, og dem to låse skruene som det står i boka. Så skrudde jeg på juster skruene på hver side så kjedet ble med ca 2,5cm slakk. Sørget så for at begge sider sto på samme markering. Når jeg da strammer hjulbolten igjen så flytter den seg litt på markeringene på den ene siden.
Det jeg lurte på var, er det veldig viktig at den er på samme markeringer på begge sider? Bør det stemme på akkurat millimeteren eller åssen er dette? Synes det er veldig vanskelig å få det akkurat lik på markeringene på begge sider.
Har dere noen tips for å få det mest mulig riktig?
Og hvor nøye er dette med de markeringene?
Legger ved bilde av brukerhåndboka der det står om kjede. Føler jeg har gjort det riktig, men føler også at det ikke helt stemmer når jeg får dratt til hjulbolten ettersom det da er vanskelig å se akkurat lik st det blir likt.
prøvde å justere kjedet idag da jeg synes det var litt slakk.
Løsna hjulbolten, og dem to låse skruene som det står i boka. Så skrudde jeg på juster skruene på hver side så kjedet ble med ca 2,5cm slakk. Sørget så for at begge sider sto på samme markering. Når jeg da strammer hjulbolten igjen så flytter den seg litt på markeringene på den ene siden.
Det jeg lurte på var, er det veldig viktig at den er på samme markeringer på begge sider? Bør det stemme på akkurat millimeteren eller åssen er dette? Synes det er veldig vanskelig å få det akkurat lik på markeringene på begge sider.
Har dere noen tips for å få det mest mulig riktig?
Og hvor nøye er dette med de markeringene?
Legger ved bilde av brukerhåndboka der det står om kjede. Føler jeg har gjort det riktig, men føler også at det ikke helt stemmer når jeg får dratt til hjulbolten ettersom det da er vanskelig å se akkurat lik st det blir likt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.