Takker for svar. Sendte en mail til forhandler å spurte også, og fikk dette til svar:
"Et tips er og bruke en lille fast nøkkelen (10mm)mellom bak drev og kjede. Setter du den fast så kjede blir helt stramt. Da kan ikke justeringa flytte seg noe."
Da tolker jeg det slik:
10mm pipe. Og legge den inni drevet og så rulle sykkel fremover slik at den 10mm pipa blir klemt mellom drev og kjede? Da blir kjedet stramt ihvertfall.
Det funka sånn delvis det, men mulig jeg ikke stramma kjedet hardt nok, flytta deg bare litt, så det er ganske rett uansett i forhold til merkene ihvertfall.
Står 2-3cm slakk på kjedet, synes det ble ganske stramt, men prøvde å bevege kjedet opp og ned og får flyttet det ca 2,5cm. Hvor hardt skal man ta i for å bevege kjedet opp og ned egentlig?
Står 190Nm på stramming av hjulbolten også, dette syns jeg var rimelig hardt, men det er vel sånn det skal være ettersom det står i boka. Har momentnøkkel, så dro ganske hardt for å få stramma 190Nm så stussa litt. Men står jo svart på hvit så da er det vel riktig?
Sikkert mange dumme spørsmål, men har alltid dratt innom forhandler for å justere kjedet, synes det er på høy tid å lære dette sjøl