Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
34 mil er fort gjort i en port, så det burde du fikse på en ettermiddag/formiddag 

- lasse_hansen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Ja vi får håpe det. Får se om jeg får tatt meg en tur etterpå.
Nå har jeg forresten prøvd det du mente AJ, og nå tok jeg utgangspunkt i bunn på kjede. Så hvis jeg har forstått det rett nå, så har jeg nå ca 3cm slakk. Står 2-3i brukerhåndboka, men har skjønt det slik at bedre slakk er bedre en for stramt?
https://m.youtube.com/watch?v=hcYOtkW8wZ4
Riktig måte å måle dette på?
Nå har jeg forresten prøvd det du mente AJ, og nå tok jeg utgangspunkt i bunn på kjede. Så hvis jeg har forstått det rett nå, så har jeg nå ca 3cm slakk. Står 2-3i brukerhåndboka, men har skjønt det slik at bedre slakk er bedre en for stramt?
https://m.youtube.com/watch?v=hcYOtkW8wZ4
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ja, dette ser riktig ut.lasse_hansen skrev: https://m.youtube.com/watch?v=hcYOtkW8wZ4
Samme måten jeg måler på KTM'en.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- lasse_hansen
Da har jeg lært dette å :) takk for all hjelp og tips og info og veiledning 

- lasse_hansen
Utpå tur! Skiptvet nå, setter kursen mot indre østfold et sted. Sola titter frem, men regnskyene forfølger meg
vinden er også ganske kraftig.
Erfaringer av sykkelen så langt er bare positive. Har også tre moduser å kjøre på, har kjørt stort sett på standard. Men byttet over til B for ca 100km siden. A modus som skal være det villeste har jeg ikke testa enda. Sykkelen går som et uvær. Eneste minuset jeg har å komme med hittill er de gule felgene
ser tøft ut, men noe møkk å holde reint 

Erfaringer av sykkelen så langt er bare positive. Har også tre moduser å kjøre på, har kjørt stort sett på standard. Men byttet over til B for ca 100km siden. A modus som skal være det villeste har jeg ikke testa enda. Sykkelen går som et uvær. Eneste minuset jeg har å komme med hittill er de gule felgene

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- lasse_hansen
Da var man hjemme igjen, nå gjenstår kun 130km å kjøre i morgen. Så er 1000km nådd! som sagt tidligere, denne sykkelen er en drøm å kjøre. Smidig, respontiv, rask, lett :)
Fikk idag også depo støtta mi, en Yamaha T-skjorte, yamaha caps og yamaha nøkkelring.
Nå må jeg bare finne noen bobbins/trådsneller som passer til sykkelen.
Kortere hendler er bestilt. Radiator gitter er montert. Oljeradiator gitter kommer i slutten av denne måneden. Det samme gjør slip on potta. :):) så bilder kommer etterhvert som ting blir montert.
Imens så får jeg nyte hver tur med sykkelen
og satse på å treffe noen av dere her inne ute på veien 
Fikk idag også depo støtta mi, en Yamaha T-skjorte, yamaha caps og yamaha nøkkelring.
Nå må jeg bare finne noen bobbins/trådsneller som passer til sykkelen.
Kortere hendler er bestilt. Radiator gitter er montert. Oljeradiator gitter kommer i slutten av denne måneden. Det samme gjør slip on potta. :):) så bilder kommer etterhvert som ting blir montert.
Imens så får jeg nyte hver tur med sykkelen

- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Gratulerer med utrolig tøff sykkel. Jeg vurderte å kjøpe en slik selv. Hvor mange mil får du på en tank ca?
Jeg var også å kjørte i indre østfold nedover mot Sarpsborg og videre inn i Sverige i dag. Jeg var forberedt på en byge eller to, men kom fra det uten å så mye som en dråpe
Tips til felgene: Prøv å få tak i en god og sterk felgvoks og sett de inn med den. Da skal det holde å bare spyle av med vann for å få de rene :) Og ikke minst, gå over til Bel Ray Super Clean kjedespray for å redusere/eliminere kjedeolje søl på felg.
Jeg var også å kjørte i indre østfold nedover mot Sarpsborg og videre inn i Sverige i dag. Jeg var forberedt på en byge eller to, men kom fra det uten å så mye som en dråpe

Tips til felgene: Prøv å få tak i en god og sterk felgvoks og sett de inn med den. Da skal det holde å bare spyle av med vann for å få de rene :) Og ikke minst, gå over til Bel Ray Super Clean kjedespray for å redusere/eliminere kjedeolje søl på felg.
- lasse_hansen
Takk for det! Er utrolig fornøyd med den. Har ikke sjekka forbruket ordentlig enda. Glemmer å nullstille telleren når jeg fyller. Men etter ca 100km så gikk den ned til halv tank, hvis jeg ikke husker feil. Skal fylle den full i morræ og nullstille den jegCutless skrev:Gratulerer med utrolig tøff sykkel. Jeg vurderte å kjøpe en slik selv. Hvor mange mil får du på en tank ca?
Jeg var også å kjørte i indre østfold nedover mot Sarpsborg og videre inn i Sverige i dag. Jeg var forberedt på en byge eller to, men kom fra det uten å så mye som en dråpe![]()

Slapp unna regnet sjøl jeg, men var mørkt til tider. Hehe.
Takk for tipset, skal prøve å få kjøpt meg en god felgvoks. Og gå til innkjøp av bel ray super clean kjedespray, for denne er bra? Hvor selges denne? Mener graarud hadde bel ray produkter engang, vet ikke om de har det enda?
- Baffin
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
Den bruker jeg også funker meget bra, ble anbefalt den hos A. Graarud da jeg ba om Motul.Cutless skrev: Og ikke minst, gå over til Bel Ray Super Clean kjedespray for å redusere/eliminere kjedeolje søl på felg.
Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
- lasse_hansen
Okay. Da får jeg kjøpe en sånn til tirsdag når jeg skal opp å levere sykkelen på service. Noen som vet om noen bra sider å bestille bobbins?
- Baffin
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
Hvorfor ikke hos Alf Graarud.lasse_hansen skrev:Okay. Da får jeg kjøpe en sånn til tirsdag når jeg skal opp å levere sykkelen på service. Noen som vet om noen bra sider å bestille bobbins?
RACE ENERGY TRÅDSNELLER
Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
- lasse_hansen
Synes ikke det var noen tøffe der, ikke st utvalget er så stort på nettet heller etter hva jeg kan se
så kanskje det blir et par på graarud når jeg skal dit te uka :d

- lasse_hansen
Et kjapt spørsmål, når jeg får montert slip on potta på sykkelen, bør/må den mappes om også da? Eller er det mere når man bytter hele anlegg eller fjerner kat?
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Skal ikke henge med til Speed MC til mandagen da lasse_hansen og cutless? Evt. Andre også som har lyst... :)
Jeg må bort og få et stempel i serviceboka som jeg glemte sist jeg var der :)
Jeg må bort og få et stempel i serviceboka som jeg glemte sist jeg var der :)
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ikke nødvendig med mapping ved montering av slip-on med støydemper montert.lasse_hansen skrev:Et kjapt spørsmål, når jeg får montert slip on potta på sykkelen, bør/må den mappes om også da? Eller er det mere når man bytter hele anlegg eller fjerner kat?
Tas denne ut endres derimot 'økologien' (luft/bensin/ekospottemotstanden) såpass at mapjustering bør gjøres.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.