Jeg kunne trenge et tips ifsm handling av ny sykkel. Jeg er helt ny her inne, så hvis denne ligger i feil forum, så beklager jeg det.

Er en fersk innehaver av A i førerkortet. Har kjørt mange mil på vei i kjøretøy med ratt og pedaler, men på 2 hjul er jeg en av de som nå prøver å gjøre noen fornuftige valg på veien videre

Trenger en sykkel til pendling ca 2 mil hver vei. kan velge mellom ny eller gammel E18 på strekningen. Ellers har jeg samboer og 2 barn på 2 å 4 år. Jeg får kanskje med sambo på korte turer på de virkelig fine dagene, så dette blir en "ego" sykkel sånn sett. Komfort der bak behøver ikke være topp. Jeg trives på grus, men kommer nok ikke til å jakte på grusveier. Ser for meg 2-3 timers turer lokalt her på Østlandet og kanskje en langtur til Sunnmøre 1 gang i året. Jeg kommer til å kjøre i regnvær. Stort sett til og fra jobb i hele sesongtiden.
Har prøvd en Triumph Tiger800 XC, Yamaha MT07, og en MT09 Tracer.
Hele kroppen min sier MT07 i blå utgave. Har budsjett til ca 150k, men den koster 98k og har nok power for min del. med tankbag og annet stasj havner jeg på 110k. Største bakdelen jeg har med denne er vinden som jeg trodde skulle blåse meg av sykkelen i 100kmh.
MT09 Tracer koster 140k. Med utstyr sier vi 150k. Den gikk så J%¤# bra..for en motor! Det første som slo meg var jeg elsker denne, men kreftene var for meget..ikke vits å ha en sykkel jeg ikke kan bruke skikkelig?
Tiger800 prøvde jeg bare fordi selger ikke hadde street triple r som demosykkel. syns den er dyr. ca 160k
Så ser jeg det skal komme en MT07 Tracer!? Vet noen her om det stemmer? kommer den i år? Hvis jeg kan få en Tracer bygget på MT07 må vel det passe meg bra? Jeg er 183cm, og veier rundt 95-100 avhengig årstiden

Hvis noen mener jeg burde prøve noe annet eller har tips så fyr løs!
Takk for et fint forum! har lest mye her inne før jeg lagde profil

Mvh Kim