I dag var jeg heldig å få tilbake Tutoro kjedesmøreren etter service hos produsenten i Brexitannia

.
Grunnen var sprekker og en liten lekkasje i reservoirplastikken pga. kjemisk angrep fra avfettingsmidler. Mente produsenten, da han fikk se bildene av skadene.
Dermed ba han om at enheten ble sendt tilbake for reparasjon. Og service, siden det var et par oppgradereringer av mekanikken...
Jobben ble raskt gjort og returen skjedde i god tid før langturen senere i juli.
I tillegg fikk jeg med en steinsprutbeskytter - uten kostnad. Eksemplarisk service fra Tutoro

.
Fort gjort å montere denne enheten.
Litt lenger tid med case carrier kit'et fra KTM. Dette er et oppdatert sideveskesett som skal gjøre høyfartskjøring tryggere med nettopp disse festet til sykkelen.
Samme prinsipp på denne festeanordningen som på Triump'en jeg hadde, hvor veskene kan beveges sideveis og ikke sitte børr fast i festene slik det har vært til nå på KTM'en og slik det også var på TDM'en og Moto Guzzi'en jeg hadde.
I tillegg til nye og, etter hva KTM lover,
sikrere sideveskefester fulgte det også med tilpassede sidedeksler. Så dermed fikk KTM'en litt plastisk fornyelse i dag også...

.
Her noen bilder fra dagens garasjejobb...:
Ble en testtur på ca. en mil etter monteringen og siden jeg kom hjem med sideveskene i god behold på sykkelen fortsatt tar jeg det som et sikkert tegne på at ting er montert rett. Første store "styrkeprøven" blir handletuer til Sverige i morgen.
For øvrig ingen skruer til overs etter dagens garasjejobb...
Annet enn de fire som er til alarmdekselet. Ja, sykkelen har faktisk avsatt en egen plass til en spesiallaget alarm i baklykthuset under toppboksboksdekselet.
Så får vi se om det investeres i slik alarm etter hvert.