Den Store KTM LC4 690-tråden
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
For meg er det heller ikke et problem, ja jeg merker det. Men ikke ille før du er over 5000 omdreininger (du ligger å cruiser på 4000). Og det er den eldste av de nye lc4 motorene (2008 modell). De nye 2016 modellene skal være mye bedre på vibrasjoner.
-
- Innlegg: 275
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Har skjønt det slik selv.HeHy skrev:For meg er det heller ikke et problem, ja jeg merker det. Men ikke ille før du er over 5000 omdreininger (du ligger å cruiser på 4000). Og det er den eldste av de nye lc4 motorene (2008 modell). De nye 2016 modellene skal være mye bedre på vibrasjoner.
Hva med Duke kontra R? trenger jeg som aldri kommer til å jakte rundetider en R utgave?
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Definitivt R. Se snikende ugle sin oppsummeringen i starten av denne tråden. Om ikke det vinner deg over, så er det stor forskjell på andrehåndsverdi på de to, der R holder seg langt bedre i pris.
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Ser politiet fant sykkelen dincevillan skrev:Ja, plassen foran bilen var tom da jeg skulle på jobb i morges. Deksel og en avkappet tenningslås var det som lå igjen... Har vært hos politiets som i kjent stil åpner samtalen med at saken kommer til å bli henlagt. Det at garasjen er kameraovervåket av Nokas virket ikke som spilte særlig rolle.
Hvis noen ser en hvit og oransje Duke med registreringsnummer RX 1054, så vit at det er et toppklasse menneske som kjører...

-
- Innlegg: 275
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Skal lese igjennom :) Takk for tipset!cevillan skrev:Definitivt R. Se snikende ugle sin oppsummeringen i starten av denne tråden. Om ikke det vinner deg over, så er det stor forskjell på andrehåndsverdi på de to, der R holder seg langt bedre i pris.

KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Ja sannelig! Tror det var i forbindelse med tilslag mot en "kjent adresse" i Slemdal at de også kom over en Duke gjemt under en presenning. Vet fortsatt ikke sykkelens tilstand, da den ble fraktet til Falck og står der å venter på Storebrands takstmenn. Som tydeligvis har god tidSprocket skrev:Ser politiet fant sykkelen dincevillan skrev:Ja, plassen foran bilen var tom da jeg skulle på jobb i morges. Deksel og en avkappet tenningslås var det som lå igjen... Har vært hos politiets som i kjent stil åpner samtalen med at saken kommer til å bli henlagt. Det at garasjen er kameraovervåket av Nokas virket ikke som spilte særlig rolle.
Hvis noen ser en hvit og oransje Duke med registreringsnummer RX 1054, så vit at det er et toppklasse menneske som kjører...

-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Uansett godt å høre at den er funnet! (y)
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Ja, jeg hadde ikke forventet å få den tilbake igjen, og var allerede igang med å se meg rundt etter andre sykler (who am I kidding, hadde selvsagt blitt en ny 2016 DukeR). Håper bare AMD raskt kan få den tilbake i god stand.
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Ja, jeg hadde ikke forventet å få den tilbake igjen, og var allerede igang med å se meg rundt etter andre sykler (who am I kidding, hadde selvsagt blitt en ny 2016 DukeR). Håper bare AMD raskt kan få den tilbake i god stand.
Edit: beklager dobbeltpost, Tapatalk driver å logger meg ut og inn til stadighet og lager dårlig stemning
Edit: beklager dobbeltpost, Tapatalk driver å logger meg ut og inn til stadighet og lager dårlig stemning
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Si i fra når den er i hus Cevillan, så tar vi en tur! 

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Absolutt!
Har du gjennomført SeniorMC sitt førerutviklingskurs så vi kan ta noen runder på Rudskogen torsdager utover sensommer/høst?

- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Tenkte å begynne på kurset 1. August! Har du det?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Jepp, tok det nå i sommer. Skulle vært forrige torsdag for første gang etter kurset, men sykkelen forsvant.
-
- Innlegg: 275
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Funker det greit å ha passasjer bak på duke`n på kortere turer? innenfor 10-15 mils kjøring? Har man plass til sidevesker eller topbox av noe slag?
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Ta en kikk på side 5 i denne tråden. Ingen problem å voldta utseende med en topbox heller
Passasjer går fint, uten at jeg har kjempemye erfaring med det. R-modellen kommer både med pillion seat og pillion seat cover. Skiftes rundt på 2 sek.

Passasjer går fint, uten at jeg har kjempemye erfaring med det. R-modellen kommer både med pillion seat og pillion seat cover. Skiftes rundt på 2 sek.