Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Toven skrev:Faller ikke av etter mange runder med vask..

Kanskje de ikke har pressa tankpaden godt nedpå og holdt det der når de satt det på? Er lim bakpå disse... Prøv å press den ned og hold et minutts tid - der den glipper. Fortsetter det å være en glipe vil den bare løsne etter hvert... Så kanskje gi beskjed og få ny ? :)
Hmm, prøvde dette nettopp, med å presse den ned der den glipper opp. Så får se i morra åssen den sitter på da. Hvis den ikke fester seg nå, så er det bare å kontakte forhandleren igjen da eller? Grunnen til at jeg lar dem montere den er rett og slett fordi jeg MEST sannsynlig aldri får den på sjæl :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

lasse_hansen skrev:
Toven skrev:Faller ikke av etter mange runder med vask..

Kanskje de ikke har pressa tankpaden godt nedpå og holdt det der når de satt det på? Er lim bakpå disse... Prøv å press den ned og hold et minutts tid - der den glipper. Fortsetter det å være en glipe vil den bare løsne etter hvert... Så kanskje gi beskjed og få ny ? :)
Hmm, prøvde dette nettopp, med å presse den ned der den glipper opp. Så får se i morra åssen den sitter på da. Hvis den ikke fester seg nå, så er det bare å kontakte forhandleren igjen da eller? Grunnen til at jeg lar dem montere den er rett og slett fordi jeg MEST sannsynlig aldri får den på sjæl :)
På noen sykler kan tankpaden være en stor utfordring. Særlig på sykler der bakre del av tanken er veldig buet. Det burde ikke være så stort problem på denne.
Tankpaden er ganske tjukk og stiv. Den er ofte ikke villig til å la seg forme på plass der den skal være. Jeg har montert en del slike og har lært meg noen knep for å unngå dette.
Rengjøring av lakken før montering er veldig viktig. Et fingermerke er nok til at det ikke kleber bra nok. Pleier å bruke citrusrens rett før jeg setter den på, og passer på at jeg ikke er borti tanken med fingrene etterpå. Jeg pleier også å gjøre et snitt i dekkfilmen på baksiden slik at jeg først fjerner bare ca to cm i den øverste enden. Da får jeg satt den på plass der den skal være og den holder seg i ro. Så fjerner jeg resten av dekkfilmen og legger den forsiktig ned på tanken mot salen slik at den fester seg langs midtlinja på tanken. Sidene vil nå stå rett ut. Så bruker jeg en varmepistol forsiktig og varmer den myk før jeg bretter ned sidene og legger dem på plass. Jeg sikrer paden med rikelig maskeringstape på tvers, og lar dette være på en halvtimes tid før jeg tar det av igjen. Da pleier dette å sitte godt.

Brukeravatar
lasse_hansen

Har ingen aning om åssen forhandler har montert på denne. Men rett står den ihvertfall, eneste er at endene ikke vil klistre seg ordentlig på. Skal se på den i morgen igjen åssen den sitter

Toven

Legg inn av Toven »

Smart Kjell, du kunne prøvd å teipe over med noe maskeringsteip og la den stå over natta :)

Brukeravatar
lasse_hansen

Verdt et forsøk. Men tviler på at det fungerer om den ikke sitter i morra. Har pressa den "på" utallige ganger igår :(

Brukeravatar
lasse_hansen

Nå er sykkelen ny vasket. Og tank, pluss plast er vokset med en beskyttende hinne. Ble utrolig blank og bra resultat!

Kjempe fornøyd selv ihvertfall :) skal aldri bruke noen annen voks noen gang, hverken på bil eller sykkel. Ble ingen merker eller noe om jeg kom borti den svarte plasten heller. Andre vokser jeg har brukt før har etterlatt seg da hvite merker. Men ikke denne ;)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

JK95
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098

Legg inn av JK95 »

Hvilken voks?

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

De fleste carnuba vokser oppfører seg slik han beskriver. Dem er transparente og etterlater seg ikke flekker. De som er vant til Turtle Vax sin flytende hvite parafinluktende voks vil få en aha opplevelse ved bruk av en carnuba vox. Jeg har flere Carnuba vokser i kjelleren og ingen av disse etterlater seg noe klineri.

Her snakker jeg i hovedsak om vokser på boks og ikke flaske da carnuba voksene er mye hardere. Samme konsistens som det er på en slik rollo stick til å ha under armen.

Brukeravatar
lasse_hansen

Denne er faktisk på flaske. :)

Butter wet wax ifra Chemical guys. Enkel og påføre, lett og ta av. Kan også påføres i sollys. Holdbarheten er jeg litt usikker på. Men veldig fornøyd med resultatet så langt ihvertfall. :)

https://bilpleiekongen.no/produkt/chemi ... r-wet-wax/

JK95

Legg inn av JK95 »

Aha, bruker selv en hardvoks fra dem :) Den gir fint resultat, men etterlater seg faktisk flekker på svart plast :/

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Hvilken voks bruker du dere? Navnet på den altså?

Toven

Legg inn av Toven »

Bruker sealer :vs

Men ble bra resultat med den fra CG! Sitter tankpaden nå eller?

Brukeravatar
lasse_hansen

Virker som tankpadden sitter mere nå. Ikke lagt merke til at den spretter opp noe sted. Ikke når jeg vaska heller.

Er det lissom voks som gjelder på ny mc? Tenkte da på tank, skjermer og andre lakkerte plast deksel.
Hvilken voks bruker dere andre?
Så brått nå at meguliars har egen mc voks :S

Lurer på om den butter voksen jeg brukte istad er litt "seig" så nå istad når jeg slo på lyset i garasjen at det ligger endel lo/støv på tanken. Mulig det kan være microfiber kluten min som begynner å røyte litt også. Prøvde å gå over med klut igjen, og da fikk jeg bort endel, men er forsatt litt igjen. Men fy så blank og glatt den har blitt :D

JK95

Legg inn av JK95 »

Brukeravatar
lasse_hansen

Den tittet jeg på å. Er den bra? Inneholder ikke slipemidler eller noe sånt? Åssen er det med klistremerkene?

Svar