Kjøreglede kan komme av mange ting. Først og fremst fordi man liker å dra på tur, men det at man liker sykkelen man kjører kommer nok på en god andreplass.cevillan skrev:Poenget er at du pratet om gå ned i effekt som en nedtur. Og at det derfor er en korrelasjon mellom kubikk og... kjøreglede? Mitt poeng at det kan være motstatt. Og at man kan utvikle seg bedre som fører (og det er vel litt av poenget) med å gjøre nettopp dette. Min påstand er at velstående nordmenn kjøper sykler de aldri klarer å ta ut potensialet i, og hadde blitt bedre og raskere med å hente ut noe mer på "sitt nivå". Men det er vel rik manns rett, men det betyr ikke at man kjøper seg cred og kunnskap. Jeg står på ski 30 dager i året, og ser samme trend i heiskøen.
Ja... For MEG så er det viltig å ha litt skremmende drag i sykkelen. Uavhengig om det er 1000ccm eller ei. Men det er en del andre ting som spiller inn også. Men er enig med deg at selv om jeg har en S1000R så betyr ikke det at jeg kommer først rundt på en bane. Men det betyr at jeg kan frembringe den litt skremmende følelsen inni mellom. Å det er jeg nok villig til å gi noen lapper for. Ja, vi nordmenn har det godt. Vertfall de fleste av oss.