Idiotene som gir oss dårlig rykte

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av supersic »

Det her er jævlig enkelt og effekten av høy lyd ser jeg hver eneste dag til og fra jobb i oslo.
Biler gir plass til filtrering når du kommer bak de med 120 DB, om det redder liv driter jeg i, men jeg slipper i hvert fall at en bilfører finner ut at det er en god ide å bytte fil når jeg ligger ved bakdøra hans.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av KevinmsR6 »

supersic skrev:Det her er jævlig enkelt og effekten av høy lyd ser jeg hver eneste dag til og fra jobb i oslo.
Biler gir plass til filtrering når du kommer bak de med 120 DB, om det redder liv driter jeg i, men jeg slipper i hvert fall at en bilfører finner ut at det er en god ide å bytte fil når jeg ligger ved bakdøra hans.


:twothumbs: :thumleft :biker: :biker: :biker:
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av freddy123 »

Å herregud visst folk er så inni helvettes hårsår at de ikke orker en motorsykkel som brumler litt innimellom så kan dem fløtte langt uti gokk inn til ei hytte eller noe i skauen der ingen skulle tru at nokon kunne bu da hadde de nok fått fred og ro rundt seg...

Faen så mange sutrete hårsåre folk om dagen tåler vi ingen ting lenger liksom før det klikker for oss

Er jo bare og gi faen og la folk gjøre som de vil, jeg hsr ikke gjennom hele mitt liv vært plaget av en mc som bråker ... Når jeg er langs veien så er det bråk uansett biler lager lyd de også ...

Jeg fikk klage fra ene naboen her at sykkelen min støyet for mye jeg ba hun pent om og skru opp volumet på tv'n for så jævlig ille er det ikke det tar ca 20sek med den "støyen" før jeg har parkert uansett...

Og nei jeg kommer ikke til å diskutere dette videre med noen silkefrans herfra som er "snill" gutt og gjør som mamma sier og kjører med orginal potta på og syntes at alle de andre bøllene der ute burde skjerpe seg...

Men som trådstarter skriver unødvendig provosering ved bruk av lyden i sykkel'n som tydelig ble gjort i dette tilfellet er jeg også enig i at er unødvendig .


Sent from my iPhone using Tapatalk

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av sotOle »

Helt enig med deg Freddy123, enda jeg er en GGG (gretten gammel gubbe) på over 60. Lyden er jo veldig kortvarig for de fleste når vi passerer, men bevisst provosering som ts beskriver er uakseptabelt tull.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av ejs »

:crazy:
Skjønner de som setter på ei åpnere mere bråkete potte som ett ledd i trimming.
De som setter på ei bråke potte fordi det er tøft derimot....
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av freddy123 »

Man sparer seg for noen kg dødvekt.

Man får heftig lyd.

De fleste orginal eksosanlegg ser ut som et sort lakka balltre.

Man blir faktisk lettere lagt merke til.

Og så kan de silkefransene som vil kjøre med original eksosen sin få lov til det men å si at andre gjør det fordi det er tøft da har man ikke skjønt greia spør du meg...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har fortalt det før, men forteller det gjerne igjen. En fin sommerdag satt jeg på en uteresturant i Bergen. Rett overfor Fisketorget. Det var kjukt av folk som solte seg i sola når en kar på HD med rake rør kom buldrene nedover mot sentrum. Ingen kunne snakkes sammen og satt med fingrene i ørene mens han ventet på grønt lys. Så kjørte han inn og parkerte på Fisketorget mens folk fremdeles hadde fingrene i ørene og forbannet denne mc-føreren. Når han så hadde parkert så lot han den gå noen minutter på tomgang bare for å være sikker på at alle hadde hørt ham. Når han til slutt stoppet motoren og folk endelig kunne ta fingrene ut av ørene igjen så var det flaut å være motorsykklist. Jeg har aldri hørt så mye eder og galler mot en person før.
At man tror ikke slikt provoserer mannen i gata virker for meg underlig.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av simpson »

Jeg mener folk må heller passe på seg selv og ikke bry seg med hva alle andre gjør.
Hvis folk velger å bryte loven, er det faktisk opp til folk som er ansatt i de rette instanser til å bry seg om det og ikke alle andre.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av hakhap »

simpson skrev:Jeg mener folk må heller passe på seg selv og ikke bry seg med hva alle andre gjør.
Hvis folk velger å bryte loven, er det faktisk opp til folk som er ansatt i de rette instanser til å bry seg om det og ikke alle andre.
Med det tenker du at hvis en ser noen gjøre innbrudd, stjæle ting etc så skal en bare tenke på sitt å ikke hva disse driver med?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

ZZR-Erling

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av ZZR-Erling »

supersic skrev:Det her er jævlig enkelt og effekten av høy lyd ser jeg hver eneste dag til og fra jobb i oslo.
Biler gir plass til filtrering når du kommer bak de med 120 DB, om det redder liv driter jeg i, men jeg slipper i hvert fall at en bilfører finner ut at det er en god ide å bytte fil når jeg ligger ved bakdøra hans.
Joa, kanskje akkurat i det tilfellet..

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av ejs »

freddy123 skrev:Man sparer seg for noen kg dødvekt.

Man får heftig lyd.

De fleste orginal eksosanlegg ser ut som et sort lakka balltre.

Man blir faktisk lettere lagt merke til.

Og så kan de silkefransene som vil kjøre med original eksosen sin få lov til det men å si at andre gjør det fordi det er tøft da har man ikke skjønt greia spør du meg...


Sent from my iPhone using Tapatalk



Spør ikke deg, men min mening er som jeg skrev.
Har kjørt med rake rør på sykler, for å bli kvitt eksosen.
Vedrørende lyd, så vil jeg helst ikke bli lagt merke til.
Uoriginale anlegg kan man jo ha med dB killer.Vektforskjellen er det vel ingen som merker. :scratch
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av simpson »

hakhap skrev:
simpson skrev:Jeg mener folk må heller passe på seg selv og ikke bry seg med hva alle andre gjør.
Hvis folk velger å bryte loven, er det faktisk opp til folk som er ansatt i de rette instanser til å bry seg om det og ikke alle andre.
Med det tenker du at hvis en ser noen gjøre innbrudd, stjæle ting etc så skal en bare tenke på sitt å ikke hva disse driver med?
Helt korrekt, du ringer 112.
Selvtekt er faktisk ulovlig.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av hakhap »

simpson skrev:
hakhap skrev:
simpson skrev:Jeg mener folk må heller passe på seg selv og ikke bry seg med hva alle andre gjør.
Hvis folk velger å bryte loven, er det faktisk opp til folk som er ansatt i de rette instanser til å bry seg om det og ikke alle andre.
Med det tenker du at hvis en ser noen gjøre innbrudd, stjæle ting etc så skal en bare tenke på sitt å ikke hva disse driver med?
Helt korrekt, du ringer 112.
Selvtekt er faktisk ulovlig.
Å ringe 112 er å bry seg om hva andre gjør og driver med, så da mot sier du deg selv. Så det du egentlig sier er at alle skall drite i hva du gjør så du kan få gjøre det du ønsker når du ønsker, men allt annet er det greit hvis de brys seg. :-k


Ellers synes jeg og det er fint med lyd fra sykkelen men det finnes grenser på moro hved forskjellige anledninger.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av supersic »

hakhap skrev:
simpson skrev:
hakhap skrev:
simpson skrev:Jeg mener folk må heller passe på seg selv og ikke bry seg med hva alle andre gjør.
Hvis folk velger å bryte loven, er det faktisk opp til folk som er ansatt i de rette instanser til å bry seg om det og ikke alle andre.
Med det tenker du at hvis en ser noen gjøre innbrudd, stjæle ting etc så skal en bare tenke på sitt å ikke hva disse driver med?
Helt korrekt, du ringer 112.
Selvtekt er faktisk ulovlig.
Å ringe 112 er å bry seg om hva andre gjør og driver med, så da mot sier du deg selv. Så det du egentlig sier er at alle skall drite i hva du gjør så du kan få gjøre det du ønsker når du ønsker, men allt annet er det greit hvis de brys seg. :-k


Ellers synes jeg og det er fint med lyd fra sykkelen men det finnes grenser på moro hved forskjellige anledninger.
La meg gjette, det er greit at naboen klipper plenen, så lenge han ikke gjør det på en søndag

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av Fjeldern »

simpson skrev:
hakhap skrev:
simpson skrev:Jeg mener folk må heller passe på seg selv og ikke bry seg med hva alle andre gjør.
Hvis folk velger å bryte loven, er det faktisk opp til folk som er ansatt i de rette instanser til å bry seg om det og ikke alle andre.
Med det tenker du at hvis en ser noen gjøre innbrudd, stjæle ting etc så skal en bare tenke på sitt å ikke hva disse driver med?
Helt korrekt, du ringer 112.
Selvtekt er faktisk ulovlig.
Til og med politiet går ut med at dem skal straffe folk for selvtekt (løftet en bil som stjal diesel opp på taket f.eks), mens straffeloven faktisk er litt annerledes:
§ 19. Selvtekt
En handling som ellers ville være straffbar, er lovlig når den som har retten, handler for å gjenopprette en ulovlig endret tilstand, og det ville være urimelig å måtte vente på myndighetenes bistand. Makt mot en person kan bare brukes når rettskrenkelsen er åpenbar, og må ikke gå lenger enn forsvarlig.

Så hvis du uten vold kan beskytte tingene dine (låse tyven inne feks.) vil dette være lovlig, selv om du faktisk tar loven i egne hender.
Men når til og med politiet visst nok ikke har fått med seg at selvtekt, til en grad, er lovlig, så skal det mye til for at andre har en annen oppfatning.
Grensen mellom selvtekt og nødverge er også flytende, og nødverge er også lov, så lenge makt bruken og det ulovlige du gjør, ikke går over det kriminelle har gjort.

^Lærte jeg av kommentarfeltet på VG eller dagbladet av en som var oppgitt over at politiet mente dem skulle straffe en person som holdt igjen en dieseltyv etter straffeloven, selv om fremgangsmåten tyven ble holdt igjen på kan sies å være godt innenfor rettighetene i §19 i Straffeloven.

Svar