Hei der!
Jeg har fått meg en motorsykkel av en kollega som skulle flytte og som ikke hadde bruk for den mer. Han var såpass dum at han lot den stå UTE i tromsø-vinteren, så jeg har litt arbeid forran meg med tanke på rust osv.
Første problemet er derimot at han har mistet nøkkelen, men han har fått tak i ny. Når jeg prøver å starte motorsykkel, så skjer dette:
https://youtu.be/CiRhbytpeQE
Så er det noen som vet hva som kan være galt? Om noen av dere bor i Tromsø og vil ta en titt på sykkelen, så hyl ut så skal dere få lov til det =)
Lastet opp et bilde av sykkelen. Motoren skal være i bra stand, men som dere ser så har jeg litt arbeid forran meg =)
Honda Transalp XL650V, 2004mod
Honda Transalp XL650V, 2004mod
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Honda Transalp XL650V, 2004mod
Hei hanebiff og velkommen hit til MCsiden.no
Første som slår meg er stor sjanse for kondens som gjør at sykkelen ikke tenner.
Det er jo åpenbart liv i batteri og startmotor, så disse tingene kan elimineres som feilkilder.
En annen årsak kan være dårlig kontakt med pluggene. Sjekk pluggledningene.
Begynn med disse to mulige feilkildene, som også er de enkleste, etter min mening - og begrensede tekniske kunnskap...
.

Første som slår meg er stor sjanse for kondens som gjør at sykkelen ikke tenner.
Det er jo åpenbart liv i batteri og startmotor, så disse tingene kan elimineres som feilkilder.
En annen årsak kan være dårlig kontakt med pluggene. Sjekk pluggledningene.
Begynn med disse to mulige feilkildene, som også er de enkleste, etter min mening - og begrensede tekniske kunnskap...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Takker for raskt svar, skal prøve å finne ut av det så fort som mulig =)
-
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Fant du ut hva problemet ditt var?
Fersk bensin og choke er i bruk?
Hvis ikke, kun for raskt finne ut om den tenner kan en kjøpe startgass. Husk att choken ikke må vær på max ved bruk av start gass.
Fersk bensin og choke er i bruk?
Hvis ikke, kun for raskt finne ut om den tenner kan en kjøpe startgass. Husk att choken ikke må vær på max ved bruk av start gass.