Idiotene som gir oss dårlig rykte

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av WikingTnT »

simpson skrev:
WikingTnT skrev:
simpson skrev:
hakhap skrev:
simpson skrev:Jeg mener folk må heller passe på seg selv og ikke bry seg med hva alle andre gjør.
Hvis folk velger å bryte loven, er det faktisk opp til folk som er ansatt i de rette instanser til å bry seg om det og ikke alle andre.
Med det tenker du at hvis en ser noen gjøre innbrudd, stjæle ting etc så skal en bare tenke på sitt å ikke hva disse driver med?
Helt korrekt, du ringer 112.
Selvtekt er faktisk ulovlig.
Selvtekt :P , her kverulerer du igjen - hvis en skalle står og plukker deler fra Duc`en din så regner jeg med at du famler etter mobilen , ringer 112 og venter og venter og venter - til din sak dessverre ble omprioritert :lol
Hvis noen gjør skade på min eiendom hadde jeg selvfølgelig grepet inn, men hadde jeg sett noe gjøre innbrudd i en butikk hadde jeg ringt og ikke tatt loven i egne hender og ryddet opp.
Ok, så da er "selvtekt" greit mht dine eiendeler men ikke andres :scratch

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av simpson »

Selvfølgelig vil jeg beskytte min egen eiendom mer enn din.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av WikingTnT »

He..he :thumleft

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: RE: Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av hakhap »

La meg gjette, det er greit at naboen klipper plenen, så lenge han ikke gjør det på en søndag
helt fint å klippe plenen hvilken dag de ønsker, men det ikke like greit 02.30 på natten for eksempel.
Helt feil igjen.
Du kan ikke klippe plenen mellom 0000 og 2400 på søndag med motorklipper hvis du har naboer.
Dette er faktisk nedfelt i helligdagsloven og den må også svensker føye seg etter når de er i norge.[/quote]

Nå var svaret ikke hva jeg gjør uten om det er greit at naboen min klipper plenen på søndager. Hvilket for meg er et lovbrudd jeg kan leve med at naboen gjør. Men hvis de begynner å klippe plenen om natta så skal jeg bry meg.

Og siden der er lover rundt støynivå så nok du og forholde deg til dette og andre kan velge hvis de ønsker å ignorere lovbruddet eller ikke på lik linje med alle andre lovbrudd

misspelled with auto correct
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av simpson »

Du henger deg opp i at noen sykler bråker mer enn tillatt men godtar at naboen bråker på søndager.
Det viser bare ar noen ting aksepterer du, mens andre ting bryr du deg om, selv om det er like ulovlig.
Pass på deg selv og la andre gjøre det samme og overlat lovhåndteringen til myndighetene.
Blir mye lettere å leve da.
Sist redigert av simpson den 12 jul 2016, 14:13, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
JosteinBever
Innlegg: 87
Registrert: 19 jun 2016, 15:36
Motorsykkelen din: INGEN At The Moment

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av JosteinBever »

simpson skrev:Du henger deg opp i at noen sykler bråker mer enn tillatt men godtar at naboen bråker på søndager.
Det viser bare ar noen ting aksepterer du, mens andre ting bryr du deg om, selv om det er like ulovlig.
Pass på deg selv og la andre gjøre det samme og overlat lovndteringen til myndighetene.
Blir mye lettere å leve da.
Halleluja. Beste som har blitt sagt til nå.. :thumleft

På vegne av oss som mener det samme. Takk!

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av cannon »

Trøste og bære..... Temaer som "gressklipping om natta" og "hørselsskadde 10-åringer" bringer dette forumet opp i helt nye høyder...keep it comming :prf

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av supersic »

Cutless skrev:
supersic skrev:Det her er jævlig enkelt og effekten av høy lyd ser jeg hver eneste dag til og fra jobb i oslo.
Biler gir plass til filtrering når du kommer bak de med 120 DB, om det redder liv driter jeg i, men jeg slipper i hvert fall at en bilfører finner ut at det er en god ide å bytte fil når jeg ligger ved bakdøra hans.
Med 120 DB kan du gjøre permanent skade på hørslen til de du kjører forbi. La oss si det sitter en 10-åring på vei til fotballtrening med hele livet foran seg med vinduet nede i varmen. Også filtrerer du forbi med 120 DB hvor eksospotten er på samme side som 10-åringen sitter. La oss si en drøy meter mellom eksospotten og ørene til 10-åringen. Bang. Der fikk han øresus og nedsatt hørsel resten av livet. Er det noe du har tenkt over?


Og til alle dere andre som argumenterer for bedre synlighet i trafikken, her er en god artikkel som argumenterer i mot: http://www.revzilla.com/common-tread/st ... save-lives
La oss si det sånn at jeg driter i 10åringer på vei til fotballtrening, og samtidig har jeg lest det mest idiotiske ekseplet i historien på hvorfor slipon er fy fy.
Og ikke nok med det skal du ha meg til å lese en artikkelpå Revzilla at det jeg opplever i rushtrafikken hver eneste dag egentlig ikke stemmer men kun er noe jeg innbiller meg.

Sist men ikke minst du måtte google loud pipes save lives i ett desperat forsøk på å vise hvor rett du har og revzilla artikkelen var en av de øverste treffene.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3459
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av JohnnyTh »

Det overrasker meg at det finnes slike holdninger blant oss. At noen driter i at de eventuellt påfører barn skade er skremmende. Inkuderer det å kjøre de ned og?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av supersic »

JohnnyTh skrev:Det overrasker meg at det finnes slike holdninger blant oss. At noen driter i at de eventuellt påfører barn skade er skremmende. Inkuderer det å kjøre de ned og?
Etter å ha hentet dattera mi i barnehagen på mc de dagene det er godvær frykter jeg nå at det er ca 100 barn med hørselskader, nesten sånn at jeg ikke får sove om natta når jeg tenker på det.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av 929rr »

Javell, hvilke db nivåer gir hørselskade da, Nå tviler jeg vel litt på at biken til supersic gir 120 db. Det er ca samme lydtrykk som i en jettmotor.
De fleste ettermarkedsanlegg ligger vel rundt 95 til 105 db. Alså helt uskadlig lyd.
Litt av en holdning til andre dette, gjør du ikke som med og kjører med orginal eksos er du en som driter i at du påfører andre skade, så hopper en elegant over og i det heletatt sansynligjøre at det er noe som helst skadlig.

Brukeravatar
JosteinBever
Innlegg: 87
Registrert: 19 jun 2016, 15:36
Motorsykkelen din: INGEN At The Moment

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av JosteinBever »

Dersom noe høylydt kjører forbi har jo unger vett nok til å enten gå fra stedet,eller holde seg for øra. Har ikke dere vært små selv? Unger er ikke laget av porselen,og de har også hjerne nok til å forstå at man man skal verne seg om de kommer ut for noe støy. Ofte har de 2 armer og hender som kan hjelpe til med dette.

Dessuten er sjelden støy fra et kjøretøy veldig vedvarende,så sjanse for noe hørselskade er ekstremt usansynlig.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av hakhap »

simpson skrev:Du henger deg opp i at noen sykler bråker mer enn tillatt men godtar at naboen bråker på søndager.
Det viser bare ar noen ting aksepterer du, mens andre ting bryr du deg om, selv om det er like ulovlig.
Ja og du mener at du ikke gjør den samme forskjellen basert på dine preferanser?
simpson skrev:Pass på deg selv og la andre gjøre det samme og overlat lovhåndteringen til myndighetene.
Blir mye lettere å leve da.
Hvis det bare var om bråkete motorsykler, fair enough, men utsagnen er slik at det skal apliseres på allt og da har jeg vanskelig å se for meg at dere lever som dere lær.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av Blaamand »

JohnnyTh skrev:Det overrasker meg at det finnes slike holdninger blant oss. At noen driter i at de eventuellt påfører barn skade er skremmende. Inkuderer det å kjøre de ned og?
Jaja, selvsagt
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Idiotene som gir oss dårlig rykte

Legg inn av simpson »

120 db på 1 m avstand fra barn?
Er det noen som er helt på trynet her?
Tviler på at en sykkel klarer 120 db på fri eksos en gang, og hvis det skulle være sant, må du sikkert ha 13000 mdr.
Og så skulle du passere ett barn på 1 m avtsand?
Nei, dette er bare tull.

Svar