Cbr f3 1998 problem
-
- Motorsykkelen din: Yamaha FZ8 800 2013
Cbr f3 1998 problem
Hei har et problem med sykkelen min. Har bare hatt den noen mnd og kun lappen 2 uker. Så akuratt begynt å kjøre med den. Men hen har begynt å rasle mye med kjedet. I første lugger det noe innmari noen ganger. Kjede er ikke slakt. Bråker og kommer forferdelige lyder. Har en video men vet ikke åssen jeg skal få den inn her.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Cbr f3 1998 problem
Video legger du fra egen konto på Youtube og Vimeo, som er de vanligste, og legger videoadressen inn mellom taggene i posten du skriver her inne.kriss310886 skrev:Hei har et problem med sykkelen min. Har bare hatt den noen mnd og kun lappen 2 uker. Så akuratt begynt å kjøre med den. Men hen har begynt å rasle mye med kjedet. I første lugger det noe innmari noen ganger. Kjede er ikke slakt. Bråker og kommer forferdelige lyder. Har en video men vet ikke åssen jeg skal få den inn her.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Når det gjelder lydene i kjedet ditt så høres dette ut til å være ledd som har satt seg fast.
Anbefaler deg å gå over hvert ledd og kjenne etter etter om alle beveger seg uten bruk av særlig kraft. Må du det så tyder alt på at du står overfor et fastlåst ledd. I så fall har kjedet gjort sitt og tiden er inne for å bytte til et nytt - sammen med fram- og bakdrev.
Anbefaler deg å gå over hvert ledd og kjenne etter etter om alle beveger seg uten bruk av særlig kraft. Må du det så tyder alt på at du står overfor et fastlåst ledd. I så fall har kjedet gjort sitt og tiden er inne for å bytte til et nytt - sammen med fram- og bakdrev.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Bytt kjede og drev og problemet er borte og sykkelen blir ny og kjøre:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

-
- Motorsykkelen din: Yamaha FZ8 800 2013
Var innom et mc verksted i går, hvor de tok en titt. og det viser seg som dere sier her at kjede og drev har gjort jobben sin og må nå byttes.