Den Store KTM LC4 690-tråden
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Kjørt flere EXC og SMC utgaver og ett par Duke generasjoner...+ noen andre merker enn KTM. KTM gir desidert mer kjøreglede :)
Førtse post her oppå KTM LC4 690 tråden..
Passasjer funker helt fint på Duke 690R 2016. Har selv en custom tail tidy der montering av sidevesker funker helt fint i kombinasjon med baksetet. Seff artigere å kjøre uten noen bak men tilbakemelding er at det føles ' tryggere' med sidevesker montert.... Har hatt lengre turer (5-10 mil) både med og uten sidevesker med passasjer. Kjøregleden kan noelunde ivaretas om passasjer 'følger med' i svinger....
Passasjerer har vært av den kvinnelige sorten og til tross for reduserte vibrasjoner på 2016 modellen så er de fornøyd :)
Førtse post her oppå KTM LC4 690 tråden..
Passasjer funker helt fint på Duke 690R 2016. Har selv en custom tail tidy der montering av sidevesker funker helt fint i kombinasjon med baksetet. Seff artigere å kjøre uten noen bak men tilbakemelding er at det føles ' tryggere' med sidevesker montert.... Har hatt lengre turer (5-10 mil) både med og uten sidevesker med passasjer. Kjøregleden kan noelunde ivaretas om passasjer 'følger med' i svinger....
Passasjerer har vært av den kvinnelige sorten og til tross for reduserte vibrasjoner på 2016 modellen så er de fornøyd :)
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Kan absolutt anbefale 690 Duke R. Jeg kjører en 2015 mod selv og lengste dagsettappen jeg har hatt på den er 82 mil. Er ikke særlig mye vibrasjoner på de nye kontra de litt eldre. Jeg blir i alle fall ikke plaget av vibrasjoner. Men når det kommer til å ha med passasjerer er vel ikke 690en laget for det, men det funker så lenge du ikke skal på langtur.
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Noen som har erfaring med at sykkelen topper ut før den bør? Sykkelen min nekter omtrent å opp i mer enn 150km/t og da har jeg vel egentlig 6. Gir igjen... Vet ikke hvorfor heller, tenker kanskje clutch, men da burde jeg vel merka at omdreiningene skulle økt og farta ikke?
2008 modell, 25500km
Har uansett tenkt å dreve den ned et hakk fremme, men sykkelen skal vel klare minst 180 ish og egentlig opp o 190 (på speedo i hvertfall)?
2008 modell, 25500km
Har uansett tenkt å dreve den ned et hakk fremme, men sykkelen skal vel klare minst 180 ish og egentlig opp o 190 (på speedo i hvertfall)?
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
En helt standard 2011 Duke 3 skal vel egentlig klare så mye som litt over 190 også, men nå har den litt større boring enn 2008 modellen da om jeg husker rett (?).HeHy skrev:Noen som har erfaring med at sykkelen topper ut før den bør? Sykkelen min nekter omtrent å opp i mer enn 150km/t og da har jeg vel egentlig 6. Gir igjen... Vet ikke hvorfor heller, tenker kanskje clutch, men da burde jeg vel merka at omdreiningene skulle økt og farta ikke?
2008 modell, 25500km
Har uansett tenkt å dreve den ned et hakk fremme, men sykkelen skal vel klare minst 180 ish og egentlig opp o 190 (på speedo i hvertfall)?
Høres definitivt ut som om noe er galt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Duke3 er kliss lik SM fra 2008-2011 i motorperspektiv. Så ja er enig med deg.Snikendeugle skrev:En helt standard 2011 Duke 3 skal vel egentlig klare så mye som litt over 190 også, men nå har den litt større boring enn 2008 modellen da om jeg husker rett (?).HeHy skrev:Noen som har erfaring med at sykkelen topper ut før den bør? Sykkelen min nekter omtrent å opp i mer enn 150km/t og da har jeg vel egentlig 6. Gir igjen... Vet ikke hvorfor heller, tenker kanskje clutch, men da burde jeg vel merka at omdreiningene skulle økt og farta ikke?
2008 modell, 25500km
Har uansett tenkt å dreve den ned et hakk fremme, men sykkelen skal vel klare minst 180 ish og egentlig opp o 190 (på speedo i hvertfall)?
Høres definitivt ut som om noe er galt.
Derfor jeg tror det er clutchen som tuller, problemet er bare det at den går ikke unormalt opp i turtall under pådrag (som sluring ved slitt clutch vill gitt), men det virker som den mister krefter når det jeg tror er "slipper"clutch funksjonen skulle stramma opp clutchen ved pådrag. Derfor mistenker jeg den/slitt clutch. Skal åpne opp og måle lamellene og fjærene senere en gang.
- Blaamand
- Innlegg: 221
- Registrert: 30 mai 2015, 12:16
- Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
HeHy skrev:Duke3 er kliss lik SM fra 2008-2011 i motorperspektiv. Så ja er enig med deg.Snikendeugle skrev:En helt standard 2011 Duke 3 skal vel egentlig klare så mye som litt over 190 også, men nå har den litt større boring enn 2008 modellen da om jeg husker rett (?).HeHy skrev:Noen som har erfaring med at sykkelen topper ut før den bør? Sykkelen min nekter omtrent å opp i mer enn 150km/t og da har jeg vel egentlig 6. Gir igjen... Vet ikke hvorfor heller, tenker kanskje clutch, men da burde jeg vel merka at omdreiningene skulle økt og farta ikke?
2008 modell, 25500km
Har uansett tenkt å dreve den ned et hakk fremme, men sykkelen skal vel klare minst 180 ish og egentlig opp o 190 (på speedo i hvertfall)?
Høres definitivt ut som om noe er galt.
Derfor jeg tror det er clutchen som tuller, problemet er bare det at den går ikke unormalt opp i turtall under pådrag (som sluring ved slitt clutch vill gitt), men det virker som den mister krefter når det jeg tror er "slipper"clutch funksjonen skulle stramma opp clutchen ved pådrag. Derfor mistenker jeg den/slitt clutch. Skal åpne opp og måle lamellene og fjærene senere en gang.
Funnet noe mer ut av det?
BRAAAAAP! 

- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Nope, gjør sjekk ved neste oljeskift, som blir etter neste helg 

- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
HERLIG HERLIG HERLIG
Enduro 690 custom bygd til å ligne en KTM Rally 450
http://derestricted.com/motorcycles/ktm ... lly-custom

Enduro 690 custom bygd til å ligne en KTM Rally 450
http://derestricted.com/motorcycles/ktm ... lly-custom

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Noen som kan fortelle litt om ktm duke r 2013 modell, er det en bra sykkel eller bør man gå for noen år nyere å gå opp i pris? Mye forskjell på den å 2014 og 2015? Vet 2016 har store forandringer:)
Dette blir da min første sykkel og er jo interessert i å ha sykkelen mer enn en sesosong å ikke bli fristet å selge den for en nyere modell, ser prisene ikke er avskrekkende på en 2013 mens 2014 og 15 holder seg veldig godt at man kan nesten vurdere 2016 modell liksom..
Takker for svar.
Dette blir da min første sykkel og er jo interessert i å ha sykkelen mer enn en sesosong å ikke bli fristet å selge den for en nyere modell, ser prisene ikke er avskrekkende på en 2013 mens 2014 og 15 holder seg veldig godt at man kan nesten vurdere 2016 modell liksom..
Takker for svar.
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Det er ingen teknisk forskjell ut fra hva jeg har sett, det er kun kosmetisk som andre farger på felger osv. Du må også se litt på hva som inngår på en brukt, det kan være mye verdi i modifiseringer som er gjort, som du kanskje også må gjennom med en helt ny 2016-modell.
Edit: Når det er sagt, hadde jeg definitivt valgt 2016 hadde ikke min stjålne 2013 DukeR dukket opp igjen. Oppgraderingene er såpass store at jeg er forbauset over at pre-2016 modeller ikke har falt mer i pris (eller at 2016 har høyere pris)
Edit: Når det er sagt, hadde jeg definitivt valgt 2016 hadde ikke min stjålne 2013 DukeR dukket opp igjen. Oppgraderingene er såpass store at jeg er forbauset over at pre-2016 modeller ikke har falt mer i pris (eller at 2016 har høyere pris)
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Okei skjønner, har jo selvfølgelig mest lyst på 2016 men alt handler jo om penger å akkurat nå med en liten en som starter i bhg osv så tenkte jeg kanskje litt eldre modell!
Noe du kan fortelle om din da? Positive og negative ting?
Ja sykt hvor de holder seg i pris når jeg ser innpå finn.no!
Legg på 5 tusen på de fleste så får du en 2016 neste vettu.
Noe du kan fortelle om din da? Positive og negative ting?
Ja sykt hvor de holder seg i pris når jeg ser innpå finn.no!
Legg på 5 tusen på de fleste så får du en 2016 neste vettu.
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Jeg er superfornyd med min, lett og leken sykkel som passer perfekt til mitt bruk (bykjøring, landeveier og litt førerutvikling på Rudskogen). Det eneste jeg har å utsette er noe nykking på lave turtall, men dette blir i all hovedsak eliminert av en O2 kontroller som man lett installerer selv som plug and play. Se i denne og sneaky owls tråd for mer info og pris. Om 2016-modellen også har dette problemet ut fra butikk vet jeg ikke, da jeg ikke har testet noen. Men anbefaler sykkelen på det varmeste. 2013-modellen er bra da den har svarte felger, som er bra hvis du ikke har vaskemani. Oransje og oransje/hvite felger krever noe mer detailing
Det jeg liker med den nye er bedre ABS ved nedlegg, nye instrumenter og den skal visstnok eliminere en del vibrasjoner. Vibrasjoner har jeg aldri opplevd som plagsomme på min, men dette er tydeligvis ganske individuelt hva man plages av. Er ikke crazy etter 2016-fargen i sort, men det er bare en smaksak.
Kjøper du en ny, er det en del ting jeg mener er et must å oppgradere: tail tidy, crash bars for motor (som av en eller annen grunn ikke lenger er standard på R-modeller) og O2 kontroller hvis denne også har nykking. Altså en ca 5000 kr ekstra i "bling". Så er det bare å bla i PowerParts-katalogen så går det ytterligere 5000 i handguards, deksler/lokk/dekaler osv

Det jeg liker med den nye er bedre ABS ved nedlegg, nye instrumenter og den skal visstnok eliminere en del vibrasjoner. Vibrasjoner har jeg aldri opplevd som plagsomme på min, men dette er tydeligvis ganske individuelt hva man plages av. Er ikke crazy etter 2016-fargen i sort, men det er bare en smaksak.
Kjøper du en ny, er det en del ting jeg mener er et must å oppgradere: tail tidy, crash bars for motor (som av en eller annen grunn ikke lenger er standard på R-modeller) og O2 kontroller hvis denne også har nykking. Altså en ca 5000 kr ekstra i "bling". Så er det bare å bla i PowerParts-katalogen så går det ytterligere 5000 i handguards, deksler/lokk/dekaler osv

-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Har ikke prøvd 690 Duke, kun SMC-R, men om du synes det er mye penger å legge i sykkel finnes det da myyyyye fint av andre modeller også? 

- Blaamand
- Innlegg: 221
- Registrert: 30 mai 2015, 12:16
- Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
- Bosted: Oslo
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Men ingenting er som KTM :)JK95 skrev:Har ikke prøvd 690 Duke, kun SMC-R, men om du synes det er mye penger å legge i sykkel finnes det da myyyyye fint av andre modeller også?
BRAAAAAP! 

-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Den Store KTM LC4 690-tråden
Har som sagt for lite erfaring med KTM til å uttale meg, men ser personlig ingen grunn til å være merkebevist i dagens MC-verden, da mange lager bra sykler i forskjellige segmenterBlaamand skrev:Men ingenting er som KTM :)JK95 skrev:Har ikke prøvd 690 Duke, kun SMC-R, men om du synes det er mye penger å legge i sykkel finnes det da myyyyye fint av andre modeller også?
