Ja da er det ca. 5 dager siden jeg kom hjem fra turen . Jeg fikk meg en rar overraskelse under turen med Clutchen - hydraulikk hendelen på styret hadde en lekkasje slik at giring ble problematisk. Da jeg skulle ha Pitt stopp på Lillehammer med overnatting hos min søster så dro jeg like ned til
https://www.motorspeed.no/kjøretøy/moto ... /adventure og der konkluderte de med at den måtte byttes -De etterfylte veske og lufta systemet for meg for midlertidig bruk av KTM. Det ble også nytt bak-dekk der-Dyrt å dra på ferie
På denne etappen fra Arendal til Lillehammer så blei det noe irriterende tresmak i fua [ræua] som de sier her nede ja man må vel regne med det etter over 40 mil i salen . Turen videre opp til Atlanterhavsveien gikk uproblematisk og kjekt ja det strekket ble vel på snaue 35 mil fra Lillehammer MC-Sykkelen oppførte seg eksemplarisk uten nykker av noe slag. Turen oppover gikk slik det er tegnet inn på kartet med snilt vær vil jeg si sånn sirka.
Turen sørover ble mere av det våte slaget helt fra Jeg passerte Molde luft havn .På en ferje like etter så ble jeg tipsa om Dalsnibba som lå like etter Geiranger var vært et besøk ja_ja jeg lot meg overtale til og ta turen der om selv om været var ustabilt.
Jeg tokk veien opp Trollstigen ned til Valldal på denne overfarten var det litt kjølig ca,5+ grader. Tokk ferje over til Eidsdal videre opp i høyden til nedstigninga til Geiranger her ble den en grei tur ned til Bånn og gjennom et hav av gale turister av alle slag i sentrum der. Gadd ikke stoppe verken der eller på toppen Av Trollstigen og i vertfall ikke på toppen av Dalsnibba der tåka lå tykk her oppe lå luft tempen på 4 + det ble kjølig gitt med bare ei teknisk T-skjorte under jakka. Men de 3 fjelloverfarta skal tas en anen gang også men med godvær slik at noe titting og fjåseri med kamera kan bli gjort. :[-o< Turen ned mot Vågå og Skjåk før jeg kom til Otta hadde gode raske strekninger

så ny Pitt stopp på Lillehammer med soving og mat - Før siste etappe ble gjort og da gjik turen på vest sia av Mjøsa ned til Minnesund Passerte Kapp-Skreia- Feiring . Ble highway E6 fra Eidsvold til Avkjøringa til Gjelleråsen -smatt over gjennom Rælingen og Enebakk rett over til Moss og videre med Baste Fosen til Horten å litt sikk sakk kjøring derfra og hjem til Tromøya sånn grøft regna med all nytelse kjøring på kryss og tvers på denne turen ble det vell opp mot 1800 Gode Km med ren nytelse. Angrer ikke på dette kjøpet av en meget god Turing / adveture mc. Av Power hadde den nokk av for min del, 1050cc 95 HK 2 sylindrer V Motor

Men tiden vil vise mulig det blir noe annet senere i samme segmentet - Det ble en del grusvei kjøring og på meg det gikk som en drøm. Bare litt av det jeg så på min vei på turen få med Mc en i fukus

Bud

Rå bil i Bud

flere råe biler

mine veivisere i Område

tja 2 små søte frøkner skal vi si noe over 200 kg pr stykk av dem
Bud Testing MC redigert.jpg
Vi holdt ca 10 km på det verste i Bud
.
Så det siste med vaffelsteiking med trivelige folk oppmed Hundersætra litt ovenfor Hafjell . å absolutt langt fra Hyttekolonien ---
Fjellvafler .JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.