Dansekris skrev:Jeg må ærlig innrømme at jeg har begynt å sikle på disse syklene. Møtte en kar oppe i Maridalen her forleden som lot meg prøvesitte hans. Den var mye smalere enn min, men likte sitteposisjonen. Virker som en veldig ålreit mc.
Hvordan låter den?
Uansett morsomt å lese tråden din!

Ja de er lette å bli hekta på etter en prøvetur! For meg er det nettop sittestilling som du nevner jeg digger. I tillegg er den utrolig lett. Ligger på 170kilo ca. Å den ser ut til å være MYE tyngre..
Motoren er en egen greie! Har prøvd mye rart av 4-800cc sykler. Bortsett fra armriverne til Husaberg/husqvarna er MT-07 definitvt i en egen klasse. Tror de som kjører endunker`n til KTM får litt samme følelse hva gjelder motorfølelsen.
Men det som gjør denne sykkelen virkelig god er manøveregenskapene. Den er så tillitsfull, ærlig, uredd, jeg kan fortsette.... Den tilgir deg alt du prøver på innenfor rimelighetens grenser og litt til..
I dag skulle jeg teste monsterbremsene foran..Det endte med at jeg bare måtte prøve å se hvor langt jeg klarer å rulle på kun forhjulet. Noe jeg under mine år med trial synes var lekende lett. Med Mt-07 var det nesten like lett..Eneste er at dette ikke er en sykkel jeg vil ha i bakken..
Men oppsumert, får du en genierklært sykkel for de HELT ferske! Eller en hooligansykkel for de som har kjørt noen år og kun vil leke.
Den virker å kunne ha langturpotensiale når jeg finner ut av det vonde setet(orginal) samt side og tankbag.
Den låter ca slik..:
https://www.youtube.com/watch?v=MgDesgh8OJE
Hyggelig å høre du liker å lese det jeg skriver :)