Dansekris skrev:Gratulerer med lappen! Den følelsen er det ikke mye som slår
Jeg tenker at det viktigste er at du får kjøpt deg en rimelig og bra førstegangsykkel. Det er nå eventyret begynner, og det som betyr noe er at du får kjørt så mye motorsykkel som mulig!
Hold igjen litt på pengesekken. Kjøp noe som passer deg som fersk fører. Husk at livet er langt, og suget etter en bedre sykkel vil alltid være der.
Takk takk :)
Ja vi får se litt... Skal prøve mye, er det noe eg forelsker meg i så kjøper eg uavhengig av pris og kubikk hehe! En ting er sikkert, orker ikke noe gammelt. Skrudd nok i mopedtiden, samt skrur på jobb (industrimekaniker). Så vil ha noe som er 100% tut og kjør, utenom normalt småtteri
FredrikE24 skrev:Hvilke krav til sykkel har du egentlig? Selv er jeg superfornøyd med sportstourer(K1200RS). Når det blir kaldere på morgenen slenger jeg på stor vindskjerm, i tillegg til varmeholker :)
Kommer jo ann på hvor stor du er. Jeg er BMW-frelst hvertfall, makan til kjøreglade sykler. Yamahaene jeg har kjørt føles litt billig å kjøre og ta på.
Noe med relativt bra med elektronikk og kjøreegenskaper, noe eg slipper å skru på, noe som kan brukes til "alt" (ha det gøy på svingete veier og korte turer, eller ta med på ukes tur nedover i Europa). Nok hester til at eg ikkje blir lei på ein sesong eller to (eks den fz6n eg kjørte med rundt 98hk ble fort kjedelig mot slutten). Så vil nok ha noe som er ikke særlig tyngre enn 200kg, og med 110hk+ og en del moment så en slipper å jage den.
R/kåpesykkel er det eneste som ikke er aktuelt, samt italiensk.. Det fenger ikke (utenom Ducati Scrambler)
Sykkeler som skal prøves:
Kawa:
Z750 /Z800
Z1000
(Litt tunge har eg hørt, men vil prøve)
BMW:
GS800 (litt død, men kjempe tur sykkel etter hva eg har forstått, så vil gi den ein test).
S1000R (mulig den mest passende sykkelen ift kriterier. Men litt dyr, og mulig i overkant sprek)
R Nine T (favoritt rent utseendemessig).
Yamaha:
MT09
XSR900 (på nummer to/tre utseendemessig)
MT09 Tracer
MT10 (litt uaktuelt, men vil testkjøre).
FZ8n
FZ1n
Husqvarna:
701 SM (Frista sykt, men mulig uaktuelt pga begrenset bruksområde).
KTM:
Div forskjellige ADV sykler (1050 feks)
Suzuki:
GSR750
GSR1000
Honda:
CBF1000R (usikker på om det er korrekt navn, naken versjon av CBR)
Africa Twin
Noen av de ihvertfall haha