Har hatt min "GS" bag på tre sykler og den passer godt til alle. Og tankringløsningen er jo bare genial. Enkelt og greit

Har titta litt, men alle bilder på mt07 siden til SW-MOTECH er av andre sykler..Baffin skrev:SW-MOTECH har jo tankvesker som er "skreddersydd" for Yamaha MT-07, og de følger jo faktisk formen på tanken.KiMedic skrev:Er desverre helt enig med degBjerknez skrev:Tja... ble vel ikke akkurat "nydelig" i mine øyne... Synes det var en litt klumpete/klønete festeannordning også...
Går det ikke ann å finne et adapter som kan monteres rett på tanklokket og bruke denne?Problemet er at da går det i konflikt med styre.
Mulig det funker å kjøre med. å da driter jeg i at det ser noldus ut! Blir bare de ganger jeg må ha med noe som ikke går i sideveskene..![]()
Baffin
Har titta litt, men alle bilder på mt07 siden til SW-MOTECH er av andre sykler..Baffin skrev:SW-MOTECH har jo tankvesker som er "skreddersydd" for Yamaha MT-07, og de følger jo faktisk formen på tanken.KiMedic skrev:Er desverre helt enig med degBjerknez skrev:Tja... ble vel ikke akkurat "nydelig" i mine øyne... Synes det var en litt klumpete/klønete festeannordning også...
Går det ikke ann å finne et adapter som kan monteres rett på tanklokket og bruke denne?Problemet er at da går det i konflikt med styre.
Mulig det funker å kjøre med. å da driter jeg i at det ser noldus ut! Blir bare de ganger jeg må ha med noe som ikke går i sideveskene..![]()
Baffin
Da har du nok titta for dårlig du må søke på Yamaha så finner du aktuell mod. : http://shop.sw-motech.com/en/by+product ... ,s1400.htmKiMedic skrev:Har titta litt, men alle bilder på mt07 siden til SW-MOTECH er av andre sykler..Baffin skrev:SW-MOTECH har jo tankvesker som er "skreddersydd" for Yamaha MT-07, og de følger jo faktisk formen på tanken.KiMedic skrev:Er desverre helt enig med degBjerknez skrev:Tja... ble vel ikke akkurat "nydelig" i mine øyne... Synes det var en litt klumpete/klønete festeannordning også...
Går det ikke ann å finne et adapter som kan monteres rett på tanklokket og bruke denne?Problemet er at da går det i konflikt med styre.
Mulig det funker å kjøre med. å da driter jeg i at det ser noldus ut! Blir bare de ganger jeg må ha med noe som ikke går i sideveskene..![]()
Baffin
Trodde passformen på GIVI skulle være bedre. Liker at veska går i lås bare du legger den på festet. Den var heller ikke plagsom å kjøre med. Ser også Speedometer med denne. Det gjør man ikke med de som ligger lenger opp på tanken.
Jeg fant utstyr på siden du linket til. Men om du velger denne feks: http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... =222885208Baffin skrev:
Da har du nok titta for dårlig du må søke på Yamaha så finner du aktuell mod. : http://shop.sw-motech.com/en/by+product ... ,s1400.htm
Baffin
Du bor i Vestfold, ta deg en tur til Østfold, Alf Graarud i Sarp. selger jo disse.KiMedic skrev:Jeg fant utstyr på siden du linket til. Men om du velger denne feks: http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... =222885208Baffin skrev:
Da har du nok titta for dårlig du må søke på Yamaha så finner du aktuell mod. : http://shop.sw-motech.com/en/by+product ... ,s1400.htm
Baffin
Så er bildene inne på produktsiden av en triumph og en kawasaki..Så får ikke sett åssen det ser ut på sykkelen jeg har. Men ser ut til at det blir SW-M neste gang!
Mulig jeg som ser feil..Enig at det er litt rart det ikke står noe merpekle skrev: 05 mai 2020, 15:06 Høres litt sært ut at det ikke står hva slags olje det er. Er det MC-olje? Bilolje kan ha tilsetninger som gjør den glattere og får clutch til å slure (etter hva jeg har hørt - selv om "noen på internett" ikke nødvendigvis er enige)
Det skader sikkert ikke å bytte til olje du vet hva er i alle fall.
Oljens egenskaper kan faktisk gi en slik virkning OP snakker om, noen opplever at motor/gir går forskjellig ved bytte av merke/type olje. Om det stemmer i dette tilfellet er heller ikke sikkert, men skader heller ikke å prøve en annen olje selvfølgelig. Billigere enn å bytte clutch.pekle skrev:Oljen skal være helt OK den, JASO MA2 er det relevante for clutchen, så tviler på at det blir vesentlig bedre med en annen olje.
Chevron/Texaco-olje: datablad https://cglapps.chevron.com/sdspds/PDSD ... Format=PDF
Takk for svar!HeHy skrev: 05 mai 2020, 21:40Oljens egenskaper kan faktisk gi en slik virkning OP snakker om, noen opplever at motor/gir går forskjellig ved bytte av merke/type olje. Om det stemmer i dette tilfellet er heller ikke sikkert, men skader heller ikke å prøve en annen olje selvfølgelig. Billigere enn å bytte clutch.pekle skrev:Oljen skal være helt OK den, JASO MA2 er det relevante for clutchen, så tviler på at det blir vesentlig bedre med en annen olje.
Chevron/Texaco-olje: datablad https://cglapps.chevron.com/sdspds/PDSD ... Format=PDF
At en olje er jaso MA2 betyr at den oppfyller minimumskravene til den standarden, hvordan en olje oppfyller dette kan variere og hvilke tilsetningsstoffer i olja kan variere. Tilsetningsstoffene kan ha en effekt på for eksempel clutchen i følge noen.
Hvis OP vil så kan han sjekke clutchen for slitasje ved å ta ut lamellene og måle tykkelsen i forhold til hva servicemanualen til sin sykkel sier, er den innafor spec med litt margin burde den ikke slure. En annen ting han kan gjøre er å inspisere og rejustere clutchvaieren etter boka, noen setter disse for stramt uten slakk som også kan føre til slitasje/sluring.
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk