Gsxr 600 eller Yamaha r6??

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Bjarne89
Motorsykkelen din: Yamaha r1

Gsxr 600 eller Yamaha r6??

Legg inn av Bjarne89 »

Driver å vurderer ny sykkel til våren:) driver å titter litt på gsxr 600 og Yamaha r6? Noen som har noen erfaringer med disse 2 syklene?:)

SverreOlsen
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660

Re: Gsxr 600 eller Yamaha r6??

Legg inn av SverreOlsen »

Gode sykkler begge to, blir helst en smaks sak, du får uansett mange sider om disse sykklene, prøv beggge å vurder selv, har kun erfaring med r6, god sykkel for dem som liker R sykkler, eg holder mer mot yamaha en suzuki.

KevinmsR6
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Legg inn av KevinmsR6 »

Har selv R6 og er veldig fornøyd :) det er også den av de to som er best på komfort også.

Men du må som det sies av sverreolsen prøve begge:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Juicebox
Motorsykkelen din: -

Legg inn av Juicebox »

Har testet begge. Eide også en gixxer. R6 er mer sporty i sittestillingen, føles som du sitter høyere med spissere kne. Ikke den med best komfort av de to nei. Gixxer er jo best kjent for den med best komfort av r-syklene. Men igjen, du tenker ikke på komfort om du kjører en r-sykkel. Sitt på begge så ser du hvilken av de som passer deg best. R6 har mer krefter på topp mens gixxern er litt bedre i mellomregisteret. Er vel det jeg har erfart.

JK95
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098

Legg inn av JK95 »

Enig med juiceboksen, Gixxer er mest komfy. Selv setter jeg komfort høyt selv på RR, da jeg liker å kjøre langtur, og jeg har kjørt over 80mil på Gixxer på en dag uten å være ødelagt i kroppen, knallsykkel.

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

JK95 skrev:Enig med juiceboksen, Gixxer er mest komfy. Selv setter jeg komfort høyt selv på RR, da jeg liker å kjøre langtur, og jeg har kjørt over 80mil på Gixxer på en dag uten å være ødelagt i kroppen, knallsykkel.
Det kommer mye ann på personen.
Jeg har også kjørt 80 mil på min Ducati, som ikke er komfortabel i det hele tatt, mens en kompis som var med kjørte 675 Daytona.
Det var han på Daytona som ville overnatte mens jeg ville fortsette.
Det som passer for den ene trenger ikke å gjøre det for den andre.
Og du må "venne" deg til å kjøre R sykkel, gjør vondt i armer, nakke og skuldre til og begynne med, men du blir "herda" etter hvert.

JK95
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098

Legg inn av JK95 »

^Støttes! Dog skal det sies, en kompis av meg som har kjørt noen langturer på sin Daytona 675 sier at han heller skulle hatt min, men helst med motoren fra 675 ;)

Bjarne89

Legg inn av Bjarne89 »

Noen som vet om gsxr 600 eller r6 kommer med ABS på sine 2017 modeller?

Bjarne89

Legg inn av Bjarne89 »

Ikke så lett til å få til prøve kjøringer hos forhandler regnerjeg med:/ så får vel nøye meg litt med prøve sitting og gå for magefølelsen:)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Bjarne89 skrev:Noen som vet om gsxr 600 eller r6 kommer med ABS på sine 2017 modeller?
Ja.
Fra 2017 skal alle MC, også 125cc ha ABS. Nye retningslinjer fra Brussel...

Bjarne89

Legg inn av Bjarne89 »

kjellv skrev:
Bjarne89 skrev:Noen som vet om gsxr 600 eller r6 kommer med ABS på sine 2017 modeller?
Ja.
Fra 2017 skal alle MC, også 125cc ha ABS. Nye retningslinjer fra Brussel...
Okey, det er bra:)

Brukeravatar
Juicebox
Motorsykkelen din: -

Legg inn av Juicebox »

simpson skrev:
JK95 skrev:Enig med juiceboksen, Gixxer er mest komfy. Selv setter jeg komfort høyt selv på RR, da jeg liker å kjøre langtur, og jeg har kjørt over 80mil på Gixxer på en dag uten å være ødelagt i kroppen, knallsykkel.
Jeg har også kjørt 80 mil på min Ducati, som ikke er komfortabel i det hele tatt, mens en kompis som var med kjørte 675 Daytona.
Og du må "venne" deg til å kjøre R sykkel, gjør vondt i armer, nakke og skuldre til og begynne med, men du blir "herda" etter hvert.
Nå sier ikke det her noe om komforten men heller hvem som greier å holde ut lengst :P

Om ryktebildene for r6 2017 stemmer, så ser den veldig fet ut! Litt som r1 men mer racing syns jeg! Frontene til gsxr 600 etter 2010 modellene ser jo ikke ut som de har noe med r å gjøre i det hele tatt. Stygge rett og slett.

Bjarne89

Legg inn av Bjarne89 »

Juicebox skrev:
simpson skrev:
Nå sier ikke det her noe om komforten men heller hvem som greier å holde ut lengst :P

Om ryktebildene for r6 2017 stemmer, så ser den veldig fet ut! Litt som r1 men mer racing syns jeg! Frontene til gsxr 600 etter 2010 modellene ser jo ikke ut som de har noe med r å gjøre i det hele tatt. Stygge rett og slett.
Ja, enig med at front lykta på nye gsxr er blitt rar. Men resten av sykkelen ser veldig bra ut:)

Svar