Ettersom det er et typisk BMW-syndrom, hvor man har servo-integralbrems, at bremseslangene "lett" sprekker når de blir gamle. Siden dette aldri hadde blitt gjort var planen å kjøpe nye stålomspunnede fra Spiegler og skifte til vintern. Etter endt langtur i går kveld, og jeg et kvarter hjemmefra bestemmer meg for å ta en bremsetest av den harde sorten, så sprakk slangen til frambremsene :) Ikke så dramatisk, men greit å få det unnagjort før man virkelig trengte bremsene. Fikk kjørt hjem uten å røre bremsene, og varsellampene blinket rødt som på et diskotek

Så da var ny slange bestilt, men den måtte komme fra Tyskland, 10-14 dager leveringstid fikk jeg beskjed om..! Så da blir det en pause fra sykkelkjøringa, jeg benytter ventetiden til å sette meg inn i hvordan man lufter integral-servobrems spetakkelet, det er visst ikke bare bare. Verksted er utelukket, her skal man klare seg selv :)
Sykkelen har en servoenhet under setet med masse rør på, mastersylinder på styre og på bakbremsa betjener servoenheten som er koblet videre ut på bremsene. Så man kan si at det er to kontrollkretser, og to hjulkretser